Γιατί τα λογότυπα των fast food είναι πάντα κόκκινα

Viber Whatsapp
Μοιράσου το
Γιατί τα λογότυπα των fast food είναι πάντα κόκκινα

McDonalds, Goody’s, Arby's, Wendy's, Burger King και πολλά άλλα λογότυπα ταχυφαγείων έχουν κάτι κοινό: κόκκινο χρώμα. Η σύμπτωση μάλιστα δεν είναι τυχαία με το λόγο να μας ταξιδεύει χιλιάδες χρόνια πίσω.

Το χρώμα είναι μια από τις συνήθεις τακτικές που χρησιμοποιούν διάφορες εταιρείες για να επικοινωνήσουν με τους πελάτες τους.

Παρότι ο μέσος άνθρωπος έχει τεκμηριωθεί ότι μπορεί να δει περί τα δέκα εκατομμύρια χρώματα, το κόκκινο είναι ένα από αυτά που ακόμα και οι αρχαίοι πρόγονοί μας κατάλαβαν την ιδιαιτερότητά του και αποφάσισαν να το ονοματίσουν.

Πολύ πριν το αλφάβητο και την γραφή οι πρώιμες ανθρώπινες γλώσσες επικοινωνίας ήταν εντυπωσιακά άχρωμες, υπήρχαν μόνο λέξεις που περιέγραψαν το άσπρο το μαύρο και το κόκκινο. Το μπλε για παράδειγμα δεν εμφανίστηκε παρά χιλιάδες χρόνια αργότερα το 200 π.Χ.

Το γεγονός από μόνο του καταδεικνύει πως η ανθρώπινη φύση έχει μια βαθύτερη σύνδεση με το κόκκινο από οποιοδήποτε άλλο χρώμα του φάσματος και πράγματι αντιδρά σε αυτό με τρόπο πλεονεκτικό για τις αλυσίδες fast food και όσους άλλους το χρησιμοποιούν.

Στην αρχή οι ερευνητές είχαν διαπιστώσει ότι το κόκκινο μπορεί να προκαλέσει μια αίσθηση επείγουσας ανάγκης. Πέρα από αυτό βέβαια έχει και την ικανότητα να ανοίγει την όρεξη μας. Αν λοιπόν ληφθούν υπόψη αυτά τα δύο μαζί, τότε έχετε την τέλεια συνταγή για να προσελκύσετε τους πεινασμένους πελάτες που αναζητούν γρήγορα φαγητό.

Ωστόσο και η προέλευση της λέξης έχει κάποια στοιχεία για την επιλογή της. Πολλές αρχαίες γλώσσες, συμπεριλαμβανομένων των Εβραϊκών και την γλώσσα των φυλών της νέας Γουινέας ονόμασαν την λέξη από το χρώμα του αίματός τους στο μεσαίωνα από την άλλη το κόκκινο χρωμάτιζε τα περισσότερα βασιλικά σύμβολα ενώ ακόμα και σήμερα σε πολλά μέρη της Ινδίας οι νύφες φορούν κόκκινο φόρεμα για νυφικό. Αν παρατηρήσει κανείς την χρήση του κόκκινου χρώματος ανά τους αιώνες διαπιστώνει ότι πάμπολοι πολιτισμοί το αντιμετωπίζουν θετικά.

Άρα δεν φαντάζει παράξενο το γεγονός πως οι εταιρείες χρωματίζουν μεγάλο μέρος του λογότυπού τους με αυτό.

Παρά το γεγονός ότι οι άνθρωποι έχουν πέντε αισθήσεις, το 80% των πληροφοριών που επεξεργάζεται ο εγκέφαλός μας σε καθημερινή βάση προέρχεται από τα μάτια μας. Σύμφωνα μάλιστα με την εταιρεία μάρκετινγκ WebPageFX, σχεδόν το 85% των καταναλωτών υποστηρίζουν ότι ο βασικός λόγος που επιλέγουν ένα προϊόν είναι το χρώμα. Ένα άλλο 80% δήλωσε ότι τα χρώματα είναι αυτά που δίνουν στις μάρκες την ανεξίτηλη σφραγίδα αναγνώρισης.

Ακολουθήστε το insider.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.

gazzetta
gazzetta reader insider insider