Προ των πυλών ο διαγωνισμός για την επέκταση του προαστιακού στη Δυτική Αττική

Γιώργος Παπακωνσταντίνου
Viber Whatsapp
Μοιράσου το
Προ των πυλών ο διαγωνισμός για την επέκταση του προαστιακού στη Δυτική Αττική
Ωριμάζουν οι διαδικασίες για τη δημοπράτηση του έργου ύψους περίπου 90 - 100 εκατ. ευρώ. Ποια είναι τα οφέλη για την ευρύτερη περιοχή.

Προ των πυλών είναι η προκήρυξη ενός σημαντικού διαγωνισμού, ύψους περίπου 90 – 100 εκατ. ευρώ, που σχετίζεται με την ενίσχυση των μεταφορών εντός της Αττικής και ιδίως προς τα δυτικά της Περιφέρειας. Ο λόγος για τον διαγωνισμό για τις πολυσυζητημένες επεκτάσεις του Προαστιακού Σιδηροδρόμου της Αττικής προς τα Δυτικά, δηλαδή προς Ελευσίνα, Μέγαρα και Ασπρόπυργο που φαίνεται να είναι στις «ράγες» και να αναμένονται εξελίξεις σε σύντομο χρονικό ορίζοντα, καθώς το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών και ο ΟΣΕ έχουν βάλει το project αυτό σε «τροχιά» προώθησης.

Πρόσφατα μόλις, ο επικεφαλής του ΟΣΕ, κ. Σπ. Πατέρας, μιλώντας στο insider.gr είχε αναφέρει ότι μέσα στο πρώτο τρίμηνο του 2022 εκτιμάται ότι θα δημοπρατηθεί το σημαντικό αυτό έργο που αντλεί πόρους από το Ταμείο Ανάκαμψης. Σε σχέση με την αναβάθμιση του Προαστιακού σιδηρόδρομου στη Δυτική Αττική, η επένδυση συνεπάγεται την κατασκευή ενός νέου δικτύου 36 χιλιομέτρων στα δυτικά της Αθήνας, από Άνω Λιόσια έως Μέγαρα. Η επέκταση του σιδηροδρόμου συμβάλλει στο οικονομική, κοινωνική και εδαφική συνοχή, προωθώντας τη συνδεσιμότητα σε μια περιοχή όπου ο τομέας της εφοδιαστικής έχει σημαντικές δυνατότητες, βελτιώνοντας την ποιότητα των προαστιακών μετακινήσεων των κατοίκων και των εργαζομένων και δίνοντας πρόσθετες δυνατότητες ανάπτυξης στις επιχειρήσεις της περιοχής.

Οι επεκτάσεις θα αναβαθμίσουν σημαντικά τις περιαστικές περιοχές μειώνοντας τους χρόνους μεταφοράς από και προς το κέντρο της Αθήνας. Στην ελληνική πρόταση για το Ταμείο Ανάκαμψης περιλαμβάνεται η επέκταση του Προαστιακού Σιδηροδρόμου Δυτικής Αττικής, προϋπολογισμού περίπου 90 εκατ. ευρώ. Το έργο περιλαμβάνει την κατασκευή ενός νέου κλάδου του Προαστιακού Σιδηροδρόμου που θα ξεκινά από Άνω Λιόσια, θα περνά από την Ελευσίνα και θα καταλήγει στα Μέγαρα, εντός του υφιστάμενου σιδηροδρομικού διαδρόμου της παλαιάς σιδηροδρομικής γραμμής προς Πελοπόννησο, συνολικού μήκους 36 χλμ.

Μέσω αυτής της επέκτασης το τρένο Θα εξυπηρετεί τις αστικές περιοχές Ασπροπύργου, Ελευσίνας, Λουτρόπυργου, Νερακίου, Νέας Περάμου και Μεγάρων, ενώ θα κάνει δυνατή και την κίνηση φορτηγών τρένων από τα ΕΛΠΕ του Ασπροπύργου και της Ελευσίνας.

Αποτελεί ένα από τα 3 έργα που προωθούνται από τη διοίκηση του ΟΣΕ, σε συνεργασία με το αρμόδιο υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών. το πρώτο σχετίζεται με το έργο της αναβάθμισης και συντήρησης του υφιστάμενου σιδηροδρομικού δικτύου της χώρας, μέσω τριών ξεχωριστών συμβάσεων – εργολαβιών που σχεδιάζεται να δημοπρατηθούν ως ΣΔΙΤ, ύψους 1,3 δις ευρώ, για το οποίο πρόσφατα ο κ. Πατέρας είχε αναφέρει στο insider ότι βγαίνει προς δημοπράτηση εντός 2022. Το έργο αυτό χρηματοδοτείται μερικώς από το Ταμείο Ανάκαμψης, όπως και δύο ακόμα σημαντικά projects του ΟΣΕ, δηλαδή ο ψηφιακός εκσυγχρονισμός του Οργανισμού (wifi, τηλεματική, smart ticketing κ.α.) αλλά και η επέκταση του προαστιακού στη Δυτική Αττική, που ανεβάζουν τον συνολικό προϋπολογισμό των παρεμβάσεων σε περίπου 1,5 δισ. ευρώ.

Να προσθέσουμε ότι ο υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Γ. Καραγιάννης, μιλώντας στη Βουλή, ανέφερε επίσης ότι το αμέσως επόμενο διάστημα προχωρά η δημοπράτηση του Προαστιακού Σιδηρόδρομου της Δυτικής Αττικής. «Πρόκειται για ένα έργο ύψους 100 εκατομμυρίων ευρώ που θα εξυπηρετήσει την Ελευσίνα, τον Ασπρόπυργο, τα Μέγαρα και αρκετούς ακόμα δήμους της περιοχής», σύμφωνα με τον κ. Καραγιάννη.

Ακολουθήστε το insider.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.

BEST OF LIQUID MEDIA

gazzetta
gazzetta reader insider insider