Έως και 50 ευρώ θα είναι το κέρδος των δικαιούχων επιδότησης καυσίμων, οδηγών ΙΧ και μοτοσυκλετών, για το διάστημα Απριλίου-Ιουνίου και για την κατανάλωση καυσίμων 180 λίτρων. Σύμφωνα με όσα ανακοίνωσαν ο υπουργός Οικονομικών, Χρήστος Σταϊκούρας και ο αναπληρωτής υπουργός Οικονομικών, Θεόδωρος Σκυλακάκης την Πέμπτη το πρωί η επιδότηση καυσίμων θα ισούται με 22 λεπτά για 60 λίτρα το μήνα για διάστημα τριών μηνών για την ηπειρωτική Ελλάδα, κάτι που μεταφράζεται σε κέρδος 40 ευρώ για τους πολίτες και σε 28 λεπτά για τους δικαιούχους στις νησιωτικές περιοχές, δηλαδή σε επιδότηση του κόστους ύψους 50 ευρώ για το διάστημα του επόμενου τριμήνου.
Παράλληλα, για το μήνα Απρίλιο επιδοτείται στην πηγή η τιμή πώλησης του πετρελαίου κίνησης κατά 15 λεπτά το λίτρο.
Για παράδειγμα, στην ηπειρωτική χώρα για την αγορά βενζίνης η οποία πωλείται 2,10 στο πρατήριο, ο καταναλωτής θα πληρώνει 1,88 ευρώ για τα πρώτα 60 λίτρα το μήνα ενώ για το πετρέλαιο κίνησης, εάν η τιμή είναι 2 ευρώ, αυτή θα πέσει στα 1,85 ευρώ το λίτρο. Με 2,20 ευρώ η βενζίνη σε νησιωτική περιοχή, ο καταναλωτής πληρώνει τη βενζίνη, για 60 λίτρα κατανάλωση μηνιαίως, με τιμή 1,98 ευρώ ενώ με 2,25 ευρώ η βενζίνη σε νησιωτική περιοχή, ο καταναλωτής πληρώνει τη βενζίνη, για 60 λίτρα κατανάλωση μηνιαίως, με τιμή 1,97 ευρώ.
Για τους ιδιοκτήτες μοτοσυκλετών, η επιδότηση κυμαίνεται από 30 έως 35 λεπτά ενώ προβλέπεται αποζημίωση ειδικού σκοπού για τους οδηγούς ταξί (ΚΑΔ 49.32 και ΚΑΔ 52.21.29.01) οι οποίοι θα λάβουν για τον Απρίλιο έκτακτη ενίσχυση ύψους 200 ευρώ για να καλυφθεί μέρος του αυξημένου κόστους καυσίμου του Μαρτίου και του Απριλίου. Το μέτρο αφορά σε 28.600 εκμεταλλευτές και οδηγούς ταξί με κόστος 5,7 εκατ. ευρώ.
Ειδική μέριμνα λαμβάνεται και για τους αγρότες για τους οποίους προβλέπεται μηδενικός συντελεστής ειδικού φόρου κατανάλωσης στο γεωργικό πετρέλαιο ενώ θα τους χορηγηθεί κάρτα καυσίμων για τους μήνες Απρίλιο, Μάϊο και Ιούνιο.
Οι προϋποθέσεις και η διαδικασία της επιδότησης
Η επιδότηση αφορά στα φυσικά πρόσωπα και τους ελεύθερους επαγγελματίες που είναι φορολογικοί κάτοικοι Ελλάδος με ανώτατο δηλωθέν οικογενειακό εισόδημα τις 30.000 ευρώ (καθαρό) και διαθέτουν κάποιο ποσοστό συνιδιοκτησίας σε όχημα ή συμβόλαιο μακροχρόνιας μίσθωσης. Υπολογίζεται ότι περίπου 3 εκατομμύρια φυσικά πρόσωπα εμπίπτουν σε αυτή την κατηγορία. Σύμφωνα με τις διευκρινίσεις που δόθηκαν, κάθε φυσικό πρόσωπο μπορεί να δηλώσει μόνο ένα όχημα και κάθε όχημα μπορεί να δηλωθεί από ένα φυσικό πρόσωπο. Πηγές του ΥΠΟΙΚ αναφέρουν ότι σε περίπτωση ζευγαριών, μπορούν να επιδοτηθούν δύο αυτοκίνητα αν αναφέρεται ότι ανήκουν σε διαφορετικό σύζυγο το καθένα. Απαραίτητη προϋπόθεση είναι το όχημα να είναι σε κυκλοφορία και να είναι ασφαλισμένο.
Για την χορήγηση της επιδότησης, τα ενδιαφερόμενα φυσικά πρόσωπα θα πρέπει να δηλώνουν το όχημα στο gov.gr (η πλατφόρμα αναμένεται να ανοίξει στις αρχές Απριλίου) ενώ για τη διεκπεραίωση της διαδικασίας θα εκδίδεται τον Απρίλιο ηλεκτρονική κάρτα καυσίμων κατά το πρότυπο του freedom pass. Για όσους δεν διαθέτουν τη συγκεκριμένη δυνατότητα, υπάρχει πρόβλεψη για πίστωση των χρηματικών ποσών στον τραπεζικό λογαριασμό της επιλογής τους.
Σταϊκούρας: Πιο γενναία η επιδότηση σε σχέση με άλλες χώρες
Αναφερόμενος στα μέτρα για τη μείωση της τιμής αγοράς των καυσίμων, ο υπουργός Οικονομικών, Χρήστος Σταϊκούρας, επεσήμανε ότι η επιδότηση είναι σημαντική και πιο γενναία από αντίστοιχες που έχουν υιοθετήσει άλλες χώρες ενώ σημείωσε ότι η μείωση που προκύπτει είναι υψηλότερη από μία μείωση στον ΕΦΚ με βάση τα θεσπιζόμενα όρια της ΕΕ. Αντίστοιχα για τη μείωση της τιμής του πετρελαίου κίνησης, σημείωσε ότι αυτή είναι σημαντική για τη συγκράτηση των τιμών.
Σκυλακάκης: Τα οριζόντια μέτρα είναι σπάταλα
Σχολιάζοντας τα μέτρα που λαμβάνει η κυβέρνηση, ο υφυπουργός Οικονομικών, Θεόδωρος Σκυλακάκης σημείωσε ότι «είμαστε αναγκασμένοι να λαμβάνουμε μέτρα μόνο για το χρονικό διάστημα για το οποίο έχουμε ορατότητα. Τα μέτρα δεν είναι οριζόντια και αυτό γιατί τα οριζόντια μέτρα είναι σπάταλα, ξεπερνούν κατά πολύ τις δυνατότητες της οικονομίας και έχουν μειωμένη κοινωνική απόδοση». Αναφερόμενος στις εκκλήσεις της αγοράς για μείωση του Ειδικού Φόρου Κατανάλωσης (ΕΦΚ), σημείωσε ότι η κυβέρνηση προτιμά με τα ίδια χρήματα να βοηθήσει τους ευάλωτους όπως είναι οι χαμηλοσυνταξιούχοι και όχι π.χ ένα νοικοκυριό με μεγαλύτερο εισόδημα ή με δύο και τρία αυτοκίνητα.