Η απαισιοδοξία που «βαραίνει» τα νοικοκυριά της Βρετανίας έχει φτάσει σε πρωτοφανή επίπεδα καθώς η κρίση του κόστους ζωής ωθεί την εμπιστοσύνη στις οικονομικές προοπτικές σε νέα χαμηλά, σύμφωνα με έρευνα.
Η εταιρεία ερευνών αγοράς GfK ανακοίνωσε ότι ο δείκτης καταναλωτικής εμπιστοσύνης, που χρονολογείται από το 1974, άγγιξε το ιστορικό χαμηλό των -40 τον Μάιο από -38 τον Απρίλιο. Οικονομολόγοι που συμμετείχαν σε δημοσκόπηση του Reuters ανέμεναν -39.
Με τον φόβο της ύφεσης να επικρέμεται, η έρευνα της Παρασκευής αναμένεται να πιέσει περαιτέρω τον υπουργό Οικονομικών Ρίσι Σούνακ να παράσχει επειγόντως περισσότερη βοήθεια στα νοικοκυριά που αντιμετωπίζουν τα υψηλότερα ποσοστά πληθωρισμού από τις αρχές της δεκαετίας του 1980.
Ο δείκτης οικονομικής αισιοδοξίας της GfK για τους επόμενους 12 μήνες είχε αγγίξει χαμηλό επίπεδο ρεκόρ τον Απρίλιο του 2020, καθώς η πανδημία του κορονοϊού σάρωνε τη χώρα.
Ενώ οι έρευνες για τις επιχειρήσεις και τα στοιχεία της αγοράς εργασίας δείχνουν μια υγιή εικόνα -ένας λόγος για τον οποίο η Τράπεζα της Αγγλίας αύξησε τα επιτόκια- αυτό συνέβη και το 2008 όταν ακολούθησε μια σοβαρή ύφεση καθώς εκτυλίχθηκε η παγκόσμια οικονομική κρίση.
Ακόμη και οι υφέσεις στις αρχές της δεκαετίας του 1980 και στις αρχές της δεκαετίας του 1990 -μια εποχή διψήφιων επιτοκίων και υψηλής ανεργίας- προκάλεσαν λιγότερη απαισιοδοξία από την τρέχουσα κρίση που διαδραματίζεται στο πλαίσιο του πολέμου στην Ουκρανία.
Οι Βρετανοί καταναλωτές είναι πιο απαισιόδοξοι από τους Γάλλους ή Γερμανούς σε στοιχεία που χρονολογούνται από το 1985, εφαρμόζοντας τη μεθοδολογία της GfK σε συγκρίσιμες έρευνες της Κομισιόν.
Η Βρετανία έχει τον υψηλότερο πληθωρισμό μεταξύ των μεγάλων οικονομιών της Ευρώπης και στους G7.