Δικαστήρια Πειραιά: Στα «σκαριά» νέος μεγάλος real estate διαγωνισμός έως 81 εκατ. ευρώ

Γιώργος Παπακωνσταντίνου
Viber Whatsapp
Μοιράσου το
Δικαστήρια Πειραιά: Στα «σκαριά» νέος μεγάλος real estate διαγωνισμός έως 81 εκατ. ευρώ
Το Ταμείο Χρηματοδότησης Δικαστικών Κτιρίων του Υπουργείου Δικαιοσύνης «άναψε πράσινο φως» σε νέα διαδικασία για αγορά κτηρίου που θα «στεγάσει» δικαστήρια και δικαστικές υπηρεσίες του Πειραιά.

Νέα προσπάθεια για την εξασφάλιση κτηρίου που θα στεγάσει το σύνολο των δικαστηρίων και των δικαστικών υπηρεσιών του Πειραιά φαίνεται να επιχειρεί το Ταμείο Χρηματοδότησης Δικαστικών Κτιρίων (ΤΑΧΔΙΚ) του υπουργείου Δικαιοσύνης, λίγους μόλις μήνες από τότε που αντίστοιχος διαγωνισμός «ναυάγησε».

Ειδικότερα, το Διοικητικό Συμβούλιο του ΤΑ.Χ.ΔΙ.Κ., σε πρόσφατη συνεδρίασή του (στις 11 Ιουλίου) «άναψε πράσινο φως» εκ νέου για «φρέσκο» διαγωνισμό, ύψους επίσης 81 εκατ. ευρώ περίπου, που σχετίζεται με την αγορά χώρου κατάλληλου για τη στέγαση, σε ενιαίο κτήριο, των δικαστηρίων και των δικαστικών υπηρεσιών του Πειραιά.

Το νέο εγχείρημα

Όπως προκύπτει, το ΤΑ.Χ.ΔΙ.Κ., κατόπιν νέας πρότασης του Υπουργού Δικαιοσύνης, σχετικού εγγράφου της Διεύθυνσης Προϋπολογισμού και Οικονομικής Διαχείρισης του Υπουργείου Δικαιοσύνης σχετικά με την υποβολή νέου σχεδίου διακήρυξης για τη διενέργεια δημόσιου μειοδοτικού διαγωνισμού για την αγορά ακινήτου, προς κάλυψη των στεγαστικών αναγκών των Δικαστικών Υπηρεσιών Πειραιά, αλλά και σχετικών εισηγήσεων – προτάσεων στελεχών και μελών του, αποφάσισε ομόφωνα να «εγκρίνει την εκκίνηση της διαδικασίας διενέργειας δημόσιου μειοδοτικού διαγωνισμού για την αγορά κτιρίου στην ευρύτερη περιοχή του Πειραιά, περαιωμένου ή ημιτελούς, προς κάλυψη όλων των στεγαστικών αναγκών των Δικαστικών Υπηρεσιών του Πειραιά, εμβαδού επιφάνειας περίπου 30.000 τ.μ. μικτών υπέργειων κύριων χώρων, πλέον των απαιτούμενων βοηθητικών χώρων, ποσού ύψους 80.954.000 ευρώ».

Η εν λόγω αγορά πρόκειται να χρηματοδοτηθεί από το Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων (Π.Δ.Ε) και από το Ταμείο Ανάκαμψης, σύμφωνα με την πρόταση του Υπουργού Δικαιοσύνης, με το σχετικό έγγραφο να κάνει λόγο για « παρεμβάσεις που συζητήθηκαν στη συνεδρίαση και καταγράφηκαν στα πρακτικά και οι οποίες θα πρέπει να συμπεριληφθούν στη διακήρυξη».

Κατά συνέπεια, «ανοίγει ο δρόμος» για έναν νέο μεγάλο διαγωνισμό που βέβαια σχετίζεται και με την αγορά real estate της περιοχής όπως και τις εταιρείες ανάπτυξης ακινήτων.

Άγονος ο προηγούμενος διαγωνισμός με Dimand και Ισραηλινούς

Υπενθυμίζεται ότι ο δικαστικός φορέας «έτρεξε» αντίστοιχου ύψους διαγωνισμό που όμως κατέστη άγονος μόλις προ ολίγων μηνών, με εταιρείες όπως η Dimand και η Golden Horizon, ισραηλινών κεφαλαίων, να συμμετέχουν στη διαδικασία (αρχικά και η ΑΒΑΞ). Ωστόσο, λόγω δικαστικών εμπλοκών, εκατέρωθεν ενστάσεων και προβληματισμών για τους όρους, τελικά το Ταμείο κήρυξε άγονη τη διαδικασία.

Τον μειοδοτικό διαγωνισμό είχε προκηρύξει το ΤΑ.Χ.ΔΙΚ. του Υπουργείου Δικαιοσύνης τον Οκτώβριο του 2021, όπως τότε είχε αποκαλύψει το insider.gr σε σχετικό του θέμα, με σκοπό την αγορά κτηρίου με ανώτατο όριο πληρωτέου τιμήματος στα 80,954 εκατ. ευρώ και κριτήριο ανάθεσης την πλέον συμφέρουσα από οικονομική άποψη προσφορά, ήτοι τη χαμηλότερη τιμή για την απόκτηση του ακινήτου, αφού βεβαίως πληρούνται οι λοιποί όροι της διακήρυξης.

Υπενθυμίζεται πως η μεν Golden Horizon Athens Investment, με πρόταση ύψους 79 εκατ. ευρώ, «κατέβηκε» με το κτίριο του παλαιού εργοστασίου Κεράνη, η δε Dimand (μέσω της HUB 204 M.A.E., προσφορά στα 78,5 εκατ.) με πρόταση για οικόπεδο δικής της ιδιοκτησίας στην περιοχή του Αγίου Διονυσίου Πειραιά, όπου και έχει προωθήσει το project της «πράσινης» αστικής ανάπλασης των πρώην εγκαταστάσεων της καπνοβιομηχανίας Παπαστράτος.

Τα παλιά κριτήρια

Σημειώνεται πως ο παλιός διαγωνισμός είχε θέσει μία σειρά κριτηρίων, με το ζητούμενο ακίνητο να πρέπει να περιλαμβάνει ή να πρόκειται να περιλάβει αυτοτελές κτήριο, κείμενο εντός ενός ενιαίου οικοδομικού τετραγώνου. Στο παραδοτέο κτίριο προβλέπονταν να πληρούνται, κατ’ ελάχιστον, οι παρακάτω ιδιότητες:

  • Να βρίσκεται πλησίον γραμμής τραμ ή γραμμής Ο.Α.Σ.Α. ή γραμμής υπόγειου ή υπέργειου σιδηροδρόμου.
  • Να απέχει από τον κεντρικό λιμένα Πειραιά κατ’ ανώτατο όριο 1.500 μ. και κατά κατώτατο όριο 500 μ.
  • Να βρίσκεται πλησίον κεντρικής οδικής αρτηρίας με άμεση σύνδεση με τον λιμένα Πειραιά και την πόλη των Αθηνών, καθώς και με άμεση πρόσβαση σε Εθνικές Οδούς.
  • Να παρέχει ασφαλή πρόσβαση και αποχώρηση σε μεταγωγικά οχήματα εντός εσωτερικού αυλείου χώρου.
  • Να παρέχει χώρο στάθμευσης τουλάχιστον δύο μεταγωγικών οχημάτων εντός εσωτερικού αυλείου χώρου.
  • Να διαθέτει τoυς απαιτούμενους σύμφωνα με τις κείμενες διατάξεις εσωτερικούς χώρους στάθμευσης και τουλάχιστον 2.500 μ2.
  • Να διαθέτει ελάχιστο ύψος ορόφων 3,80 μ. για την εξυπηρέτηση των δικαστικών αιθουσών.
  • Η χρήση γης να επιτρέπει τη χρήση διοίκησης – γραφείων.
  • Επίσης, πρέπει το κτίριο να έχει ενεργειακή κατανάλωση τουλάχιστον 20% χαμηλότερη από τα κατώτατα όρια που έχουν οριστεί για την κατασκευή κτιρίων σχεδόν μηδενικής κατανάλωσης ενέργειας

Ακολουθήστε το insider.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.

Διαβάστε ακόμη

ΤΑΙΠΕΔ: Πώς θα αξιοποιηθούν τα 590 στρέμματα του «Ολυμπιακού Ιππικού Κέντρου Μαρκόπουλου»

Deutsche Bank: Τα «παιχνίδια» της Ρωσίας οδηγούν βέβαια σε ύφεση τη Γερμανία

Κίνα: Κάτω των προσδοκιών η ανάπτυξη β' τριμήνου - Στο 0,4% το ΑΕΠ

gazzetta
gazzetta reader insider insider