Ρεύμα: Αύξηση των ληξιπρόθεσμων οφειλών λόγω της κρίσης – Πώς διαμορφώνεται το πελατολόγιο των παρόχων

Κώστας Δεληγιάννης
Viber Whatsapp
Μοιράσου το
Ρεύμα: Αύξηση των ληξιπρόθεσμων οφειλών λόγω της κρίσης – Πώς διαμορφώνεται το πελατολόγιο των παρόχων
Σημαντική ενίσχυση των καταγγελιών συμβάσεων λόγω χρεών δείχνει η αύξηση κατά 24% των καταναλωτών που «πέρασαν» στην Καθολική Υπηρεσία το 2ο τρίμηνο του 2022, σύμφωνα με τα επίσημα στοιχεία του ΔΕΔΔΗΕ. Στα 4,97 εκατ. οι πελάτες της ΔΕΗ στο διασυνδεδεμένο σύστημα στο τέλος Ιουνίου και στα 1,68 εκατ. οι καταναλωτές των ιδιωτών παρόχων. Απώλεια 42.000 πελατών για τη ΔΕΗ, με μικρή ενίσχυση των ιδιωτών κατά 8.500 μετρητές.

Οι περιορισμένες μετακινήσεις πελατών από προμηθευτή σε προμηθευτή, αλλά και η ακόμη μεγαλύτερη ενίσχυση των καταναλωτών που βρίσκουν καταφύγιο στην Καθολική Υπηρεσία, είναι τα δύο βασικά συμπεράσματα από τα επίσημα στοιχεία του ΔΕΔΔΗΕ, αναφορικά με τον αριθμό των μετρητών που εκπροσωπούσε κάθε προμηθευτής στη χαμηλή τάση στο διασυνδεδεμένο δίκτυο το 2ο τρίμηνο του 2022.

Έτσι, σύμφωνα με τα στοιχεία, στο τέλος του Ιουνίου η ΔΕΗ εκπροσωπούσε 4,97 εκατ. νοικοκυριά και μικρές επιχειρήσεις, με το πελατολόγιο όλων των ιδιωτών να διαμορφώνεται στα 1,68 εκατ. Την ίδια στιγμή, η ΔΕΗ απώλεσε περίπου 43.000 πελάτες σε σχέση με το 1ο τρίμηνο του 2022, σημαντικά περισσότερους από το διάστημα Ιανουάριος-Μάρτιος 2022, όταν είχε χάσει μόλις 6.000 «ρολόγια».

Ωστόσο, οι ιδιώτες πάροχοι κέρδισαν στο σύνολό τους μόλις 8.500 καινούριους μετρητές – είχα δηλαδή μικρότερο «κέρδος» από το προηγούμενο τρίμηνο, όταν είχαν αυξήσει κατά 11.000 το πελατολόγιό τους. Αντίθετα, ακόμη περισσότερο «κερδισμένη» ήταν η Καθολική Υπηρεσία, στην οποία προστέθηκαν επιπλέον 35.500 «ρολόγια», αυξάνοντας κατά 24% τον αριθμό των νοικοκυριών και μικρών επιχειρήσεων που εντάσσονται σε αυτό το καθεστώς.

Αύξηση των καταγγελιών συμβάσεων

Ως αποτέλεσμα, στο τέλος του Ιουνίου στην Καθολική Υπηρεσία είχαν συγκεντρωθεί περίπου 182.000 καταναλωτές. Κάτι που σημαίνει πως, αν ήταν ιδιώτης πάροχος θα αποτελούσε τον 5ο μεγαλύτερο στην εγχώρια αγορά, καθώς μόλις τέσσερις ιδιωτικές εταιρείες εξυπηρετούν περισσότερους καταναλωτές στη χαμηλή τάση.

Η ενίσχυση της Καθολικής Υπηρεσίας καταδεικνύει κατʼ αρχάς την αύξηση των καταγγελιών συμβάσεων από τους παρόχους, κύριος λόγος για τις οποίες είναι η ύπαρξη ληξιπρόθεσμων οφειλών. Έτσι, η αύξηση του μεριδίου της αποτυπώνει την συνεχιζόμενη αύξηση των χρεών προς τον κλάδο προμήθειας, στο ίδιο μήκος κύματος με την πρόσφατη επιστολή της Ρυθμιστικής Αρχής Ενέργειας (ΡΑΕ) προς το υπουργείο Περιβάλλοντος και Ενέργειας, στην οποία σύμφωνα με πληροφορίες η ΡΑΕ επισημαίνει ότι οι οφειλές προς τους παρόχους υπερβαίνουν πλέον το 1 δισ. ευρώ.

Καταφύγιο στρατηγικών κακοπληρωτών

Υπενθυμίζεται ότι στην Καθολική Υπηρεσία εντάσσονται νοικοκυριά και μικρές επιχειρήσεις με ισχύ παροχής μέχρι 25 KVA, οι οποίοι προμηθεύονται ηλεκτρική ενέργεια από τους πέντε μεγαλύτερους παρόχους σε μερίδιο φορτίου εκπροσώπησης. Ωστόσο, εξαιτίας του τρόπου με τον οποίο λειτουργεί το εν λόγω προστατευτικό πλαίσιο στη χώρα μας, ουσιαστικά καταλήγει να γίνεται καταφύγιο στρατηγικών κακοπληρωτών, αποτελώντας ένα ολοένα μεγαλύτερο «βαρίδι» για όλη την αγορά.

Ο λόγος είναι αν και η Καθολική Υπηρεσία προορίζεται για τη συνέχιση της ηλεκτροδότησης καταναλωτών στους οποίους έχει καταγγελθεί η σύμβαση, για το μεταβατικό διάστημα μέχρι να προχωρήσουν σε σύμβαση με νέο πάροχο, στην πράξη αξιοποιείται από καταναλωτές ως καταφύγιο, ώστε αυτοί να συνεχίσουν να ηλεκτροδοτούνται για αόριστο χρόνο, συνεχίζοντας να συσσωρεύουν οφειλές.

Σύμφωνα με πληροφορίες, από τους καταναλωτές που υπάγονται σε αυτό το καθεστώς, ένα ποσοστό περίπου 70% δεν αποπληρώνει τους λογαριασμούς. Επομένως, για αυτό το ποσοστό, οι υψηλές χρεώσεις που ισχύουν για την Καθολική Υπηρεσία δεν αποτελούν αντικίνητρο για να αναζητήσουν καινούριο πάροχο. Σε αυτό το πλαίσιο, προμηθευτές έχουν ζητήσει να αλλάξει το σχετικό πλαίσιο, ώστε να θεσπισθεί ανώτερο όριο παραμονής στην Καθολική Υπηρεσία.

Κερδισμένοι και χαμένοι στο 2ο τρίμηνο

Όσον αφορά τις εταιρείες με το μεγαλύτερο κέρδος σε μετρητές στο 2 τρίμηνο, στην πρώτη θέση βρέθηκε η ZeniΘ, η οποία ενίσχυσε το πελατολόγιό της κατά 8.900 πελάτες, έναντι του 1ου τριμήνου. Ενισχυμένες ήταν επίσης η Elpedison και η NRG, κατά 4.100 «ρολόγια» περίπου η κάθε μία, όπως και Protergia (Mytilineos) με 2.100 και η Αέριο Αττικής με 1.400 περίπου νέους μετρητές.

Στο αντίποδα, τις μεγαλύτερες απώλειες είχε η Volton, η οποία απώλεσε 6.100 περίπου μετρητές. Αν και σε μικρότερο βαθμό, σημαντική ήταν και η υποχώρηση της Volterra, με απώλεια 2.700 «ρολογιών».

Το χαρτοφυλάκιο κάθε προμηθευτή

Το μικρό «κέρδος» σε πελάτες των ιδιωτών προμηθευτών στο σύνολό τους, έναντι του προηγούμενου τριμήνου, είχε ως συνέπεια να διατηρηθεί σταθερή η μεταξύ τους κατάταξη στη χαμηλή τάση στο διασυνδεδεμένο σύστημα. Ως συνέπεια, και το 2ο τρίμηνο του 2022 τις τρεις πρώτες θέσεις κατέλαβαν οι καθετοποιημένοι Όμιλοι, ξεκινώντας από την Protergia (Mytilineos) με 290.000 νοικοκυριά και μικρές επιχειρήσεις στο χαρτοφυλάκιό της στο τέλος του Ιουνίου. Ακολούθησε η Elpedison με 274.000 μετρητές και η ΗΡΩΝ με 241.000.

Στην τέταρτη θέση παρέμεινε η ZeniΘ (με 222.000 «ρολόγια»), ενώ πίσω της βρέθηκαν η NRG (176.000), η Watt & Volt (168.000) και η Αέριο Αττικής Ελληνική Εταιρεία Ενέργειας (119.000). Την πρώτη 10άδα συμπληρώνουν η Volton (106.000) και η Volterra (32.000).

Ακολουθήστε το insider.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.

Διαβάστε ακόμη

Ακίνητα: Εγκαταλείπουν την golden visa οι επενδυτές; - Τα εγχώρια δεδομένα και το success story της Πορτογαλίας

Τα τρία σενάρια της Moody's Analytics για το φυσικό αέριο - Θα αντέξει η Ευρώπη το χειμώνα;

Ρεύμα: Αύξηση των ληξιπρόθεσμων οφειλών λόγω της κρίσης – Πώς διαμορφώνεται το πελατολόγιο των παρόχων

BEST OF LIQUID MEDIA

gazzetta
gazzetta reader insider insider