ΙΕΛΚΑ: 8 στους 10 κυνηγούν προσφορές και εκπτώσεις - Το 67% μειώνει τις αγορές τροφίμων

Newsroom
Viber Whatsapp
Μοιράσου το
ΙΕΛΚΑ: 8 στους 10 κυνηγούν προσφορές και εκπτώσεις - Το 67% μειώνει τις αγορές τροφίμων
Με την ενεργειακή κρίση να βαθαίνει και την επισιτιστική κρίση να «δείχνει τα δόντια της», αποκαρδιωτικά είναι τα στοιχεία του ΙΕΛΚΑ για τους καταναλωτές.

Οι αγοραστικές συνήθειες των καταναλωτών έχoυν αλλάξει δραματικά από την ενεργειακή κρίση και την ακρίβεια σε βασικά αγαθά που παρατηρείται διεθνώς, με 8 στους 10 Έλληνες να κυνηγούν προσφορές και εκπτώσεις, όπως διαπίστωσε σε έρευνά του το Ινστιτούτο Έρευνας Λιανεμπορίου Καταναλωτικών Αγαθών (ΙΕΛΚΑ).

Η έρευνα πραγματοποιήθηκε την εβδομάδα 29 Αυγούστου έως 2 Σεπτεμβρίου 2022 με δείγμα 1.000 καταναλωτών και αφορούσε ανάμεσα σε άλλα θέματα και την αντιλαμβανόμενη επίδραση των ανατιμήσεων, του πολέμου στην Ουκρανία και της πανδημίας COVID-19 στις καταναλωτικές συνήθειες στην Ελλάδα.

Η τάση των καταναλωτών για εξοικονόμηση χρημάτων στις αγορές βασικών αγαθών είναι ξεκάθαρη και συγκεκριμένα:

  • Το 84% του κοινού δηλώνει ότι κυνηγάει περισσότερο προσφορές και εκπτώσεις (έναντι 79% στη μέτρηση του Απριλίου 2022), άλλωστε η μέση εξοικονόμηση των καταναλωτών από τις προσφορές και τις εκπτώσεις στο σουπερμάρκετ, σταθερά ξεπερνά το 13%
  • Το 75% δηλώνει ότι επιλέγει οικονομικότερες ή φθηνότερες επιλογές προϊόντων, κάτι που αποδεικνύεται από την αύξηση των πωλήσεων των προϊόντων ιδιωτικής ετικέτας το πρώτο τρίμηνο του 2022, η οποία πλησιάζει το 10%.
  • Το 67% δηλώνει ότι έχει μειώσει συνολικά τις αγορές σε είδη τροφίμων και είδη παντοπωλείου (έναντι 61% στη μέτρηση του Απριλίου).

Παράλληλα, η έρευνα συμπεραίνει πως το 83% των ερωτηθέντων αναβάλλουν προσωπικές αγορές ή αγοράζουν οικονομικότερες εναλλακτικές προϊόντων, ενώ 2 στους 3 έχουν μειώσει την κατανάλωση ρεύματος και τις αγορές τροφίμων.

Μάλιστα, το 44% αποφεύγει να κάνει αγορές προκειμένου να έχει χρήματα σε περίπτωση έκτακτης ανάγκης, ένα στοιχείο που παρατηρήθηκε και την περίοδο της κρίσης της πανδημίας, όμως πλέον αποτυπώνεται αρκετά εντονότερα.

Επίσης, η χρηματική δαπάνη αποτελεί πλέον το βασικό κριτήριο για την επιλογή τροφίμων για το 67% των καταναλωτών ενώ η πλειοψηφία του κοινού εμπιστεύεται τα σουπερμάρκετ ότι δεν θα υπάρξουν ελλείψεις προϊόντων.

Τέλος, υπάρχει μικρή κάμψη στις συστηματικές ηλεκτρονικές αγορές.

Ακολουθήστε το insider.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.

Διαβάστε ακόμη

Ερντογάν: Δεν είναι «ανυπέρβλητη απειλή» ο πληθωρισμός

Υψηλό οκταετίας για τον πληθωρισμό στην Ιαπωνία: Στο 3% τον Αύγουστο

Η κεντρική τράπεζα της Σουηδίας αυξάνει τα επιτόκιά της κατά 100 μονάδες βάσης

BEST OF LIQUID MEDIA

gazzetta
gazzetta reader insider insider