Πώς θα αναβαθμιστούν τα ΚΕΠ σε όλη τη χώρα – Οι υποδομές και ο ψηφιακός εκσυγχρονισμός μέσω RRF

Γιώργος Παπακωνσταντίνου
Viber Whatsapp
Μοιράσου το
Πώς θα αναβαθμιστούν τα ΚΕΠ σε όλη τη χώρα – Οι υποδομές και ο ψηφιακός εκσυγχρονισμός μέσω RRF
Τι περιλαμβάνει το «πακέτο» ανακαίνισης και αναβάθμισης των υποδομών στα ΚΕΠ ανά την Ελλάδα. Δαπάνη 43,42 εκατ. ευρώ με τη κονδύλια 19,4 εκατ. ευρώ από το Ταμείο Ανάκαμψης. Ένταξη της πράξης.

Τη «σφραγίδα», ή αλλιώς τη χρηματοδοτική συμβολή του Ταμείου Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας (RRF) θα έχει ο εκσυγχρονισμός των γνωστών μας ΚΕΠ (Κέντρα Εξυπηρέτησης Πελατών) στην Ελλάδα, και στις 13 μεγάλες περιφερειακές ενότητες της χώρας. Με το έργο αυτό σχεδιάζεται η αναβάθμιση των υποδομών των ΚΕΠ με την ανακαίνιση των κτιριακών υποδομών των ΚΕΠ μέσω αντίστοιχων εργασιών (ανακαινίσεις δαπέδων, φωτιστικών σωμάτων, εγκατάσταση επιγραφών κ.α), την προμήθεια tablets για την χρήση της εφαρμογής gov.fr wallet για τον έλεγχο ηλεκτρονικών εγγράφων που προσκομίζουν οι πολίτες στα ΚΕΠ, με δράσεις εκσυγχρονισμού των πληροφοριακών υποδομών των κέντρων κ.α. Στο έργο θα περιλαμβάνονται όλες οι απαιτούμενες υπηρεσίες για την εξασφάλιση της καλής λειτουργίας του, όπως υπηρεσίες πιλοτικής και παραγωγικής λειτουργίας, μεταφοράς τεχνογνωσίας/εκπαίδευσης καθώς και υπηρεσίες εγγύησης για τον παρεχόμενο εξοπλισμό και εφαρμογές.

Προ ημερών ο αναπληρωτής ΥΠΟΙΚ αποφάσισε την ένταξη της πράξης, η οποία αφορά στην αναβάθμιση των υποδομών των ΚΕΠ, στο RRF, με τη δημόσια δαπάνη του έργου που προτείνεται για εγγραφή στο Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων να ανέρχεται σε ποσό ύψους 43.423.335,04 ευρώ (προβλέπονταν μάλιστα και πιστώσεις 13 εκατ. ευρώ το 2022). Σημειώνεται ότι πρόκειται για δράση που σχετίζεται με τη ψηφιακή μετάβαση και τον ψηφιακό μετασχηματισμό του κράτους με αρμόδιο υπουργείο το Ψηφιακής Διακυβέρνησης. Να αναφέρουμε ότι από τα 43,42 εκατ. ευρώ που προβλέπονται ως δαπάνη τα 19,4 εκατ. ευρώ θα προέλθουν από το Ταμείο Ανάκαμψης ενώ τα υπόλοιπα από το ΠΔΕ, άλλες εθνικές «πηγές» (συν τον ΦΠΑ). Το έργο «απλώνεται» σε 13 περιφερειακές γεωγραφικές ενότητες της Ελλάδα με ποσοστό 7,7% επί της επιλέξιμης δαπάνης του έργου για κάθε μία από αυτές (Κρήτης, Νοτίου Αιγαίου, Βορείου Αιγαίου, Δυτικής Μακεδονίας, Ανατολικής Μακεδονίας – Θράκης, Θεσσαλίας, Κεντρικής Μακεδονίας, Στερεάς Ελλάδας, Ιονίων Νήσων, Δυτικής Ελλάδας, Αττικής, Ηπείρου, Πελοποννήσου).

Περιγραφή του έργου

Όπως αναφέρεται στο Τεχνικό Δελτίο, τα ΚΕΠ παρέχουν διοικητικές πληροφορίες και διεκπεραιώνουν τις υποθέσεις των πολιτών, από την υποβολή της αίτησης μέχρι την έκδοση της τελικής πράξης, σε συνεργασία με τις αρμόδιες υπηρεσίες. Μέσα από τη χρήση σύγχρονων τεχνολογιών, την ηλεκτρονική διεκπεραίωση υποθέσεων, τη χωροταξική διάρθρωση με γνώμονα την εξυπηρέτηση των πολιτών, τα ΚΕΠ αποτελούν πια όχι μόνο πραγματικές υπηρεσίες μιας στάσης, αλλά και δίαυλο επικοινωνίας και συνεργασίας του κράτους με τους πολίτες.

Τα ΚΕΠ αποτελούν Οργανικές Μονάδες των Δήμων. Εποπτεύονται ως προς την επιχειρησιακή λειτουργία τους και τις υπηρεσίες που παρέχουν από τη Διεύθυνση Υπηρεσιών Μιας Στάσης της Γενικής Γραμματείας Ψηφιακής Διακυβέρνησης και Απλούστευσης Διαδικασιών του ΥΨΗΔ, ενώ ο τεχνικός σχεδιασμός, η ανάπτυξη, διαχείριση και υποστήριξη παραγωγικής λειτουργίας των πληροφοριακών τους συστημάτων υποστηρίζονται από τη Διεύθυνση Υποστήριξης Λειτουργίας Συστημάτων Δημόσιας Διοίκησης της Γενικής Γραμματείας Πληροφοριακών Συστημάτων Δημόσιας Διοίκησης.

Σήμερα, τα ΚΕΠ διεκπεραιώνουν 1.057 διαδικασίες της Δημόσιας Διοίκησης ενώ παρέχουν τη δυνατότητα εξυπηρέτησης με φυσική παρουσία, βιντεοκλήση και ψηφιακές αιτήσεις μέσω του gov.gr. Από το 2019 έχει ξεκινήσει η διαδικασία μετατροπής των ΚΕΠ σε Υπηρεσίες Μίας Στάσης, δηλαδή σε δομές μέσω των οποίων ο πολίτης θα μπορεί να ολοκληρώσει όλες τις συναλλαγές του με το Δημόσιο, χωρίς ταλαιπωρία.

Στόχος των ΚΕΠ είναι να προσφέρουν υψηλής ποιότητας υπηρεσίες όχι μόνο προς τους πολίτες αλλά και προς τις επιχειρήσεις, υποστηρίζοντας εμπράκτως την ανάπτυξη της χώρας. Η διατήρηση της ποιότητας των υπηρεσιών από τα ΚΕΠ απαιτούν συνεχείς επενδύσεις σε πολλαπλά επίπεδα, όπως κτιριακές και τεχνολογικές υποδομές, εκπαίδευση προσωπικού κ.α.

Σε αυτό το πλαίσιο με το παρόν Έργο σχεδιάζεται η αναβάθμιση των υποδομών των ΚΕΠ σε σχέση με την ανακαίνιση των κτιριακών υποδομών των ΚΕΠ μέσω αντίστοιχων εργασιών (ανακαινίσεις δαπέδων, φωτιστικών σωμάτων, εγκατάσταση επιγραφών κ.α., την προμήθεια tablets για την χρήση της εφαρμογής gov.fr wallet για τον έλεγχο ηλεκτρονικών εγγράφων που προσκομίζουν οι πολίτες στα ΚΕΠ και τις δράσεις εκσυγχρονισμού των πληροφοριακών υποδομών τω ΚΕΠ που περιλαμβάνουν:

  • προμήθεια μηχανογραφικού εξοπλισμού (Η/Υ, Εκτυπωτών) για τους χρήστες των ΚΕΠ,
  • υλοποίηση συστήματος διαχείρισης επισκεπτών σε 200 ΚΕΠ με τη μεγαλύτερη επισκεψιμότητα. Το Σύστημα θα αποτελείται από το σύστημα εκτύπωσης του αριθμού προτεραιότητας καθώς και από τη μονάδα ενημέρωσης του πολίτη για τη σειρά προτεραιότητας. Μέσω web based εφαρμογής η οποία θα είναι hosted στο Gcloud θα μπορούν οι ενδιαφερόμενοι πολίτες να κλείνουν ραντεβού στα επιλεγμένα ΚΕΠ και να παίρνουν αριθμό προτεραιότητας για την εξυπηρέτηση τους. Από την ίδια εφαρμογή θα μπορούν να ενημερώνονται τα στελέχη των ΚΕΠ για τα προγραμματισμένα ραντεβού. Η ίδια λειτουργικότητα θα διατίθεται και για τους πολίτες που επισκέπτονται τα ΚΕΠ χωρίς ραντεβού.
  • προμήθεια tablets μέσω των οποίων θα διατίθεται εφαρμογή για την υπογραφή εγγράφων από τους εξυπηρετούμενους πολίτες καθώς και εφαρμογή αξιολόγησης από αυτούς των παρεχόμενων υπηρεσιών.

Στο παραπάνω πλαίσιο η επιτυχής υλοποίηση του Έργου απαιτεί την υλοποίηση υποστηρικτικών δράσεων, οι οποίες υποστηρίζουν την επιτυχή υλοποίηση και λειτουργία του. Ειδικότερα, οι κατηγορίες των παρεχόμενων υπηρεσιών είναι οι εξής:

  1. Υπηρεσίες Διαχειριστικής, Επιχειρησιακής και Τεχνολογικής Υποστήριξης, που περιλαμβάνουν: 1.1. Διαχειριστική και επιχειρησιακή υποστήριξη 1.2. Τεχνική – Επιστημονική υποστήριξη 1.3. Λειτουργία Γραφείου Διαχείρισης Έργου (PMO) 1.4. Υποστήριξη στον έλεγχο και την παραλαβή των παραδοτέων των έργων των Δήμων δειγματοληπτικά, σε ποσοστό 15%.
  2. Υπηρεσίες Ευαισθητοποίησης/Ενημέρωσης Ωφελούμενων που αφορούν υπηρεσίες διαφήμισης σε τηλεοπτικά μέσα
  3. Υπηρεσίες Ορκωτού Λογιστή δειγματοληπτικά, σε ποσοστό 15%.

Ορόσημα, χρονοδιαγράμματα, στόχοι

Ανάθεση σύμβασης για περαιτέρω εκσυγχρονισμό των υπηρεσιών μίας στάσης της δημόσιας διοίκησης - Κοινοποίηση ανάθεσης της σύμβασης 4ο τρίμηνο 2022: Ανάθεση της σύμβασης για τον εκσυγχρονισμό των υπηρεσιών μίας στάσης της δημόσιας διοίκησης. Το Υπουργείο / η Γενική Γραμματεία Πληροφοριακών Συστημάτων Δημοσίου Τομέα/ η Κοινωνία της Πληροφορίας ΑΕ θα διασφαλίσουν την εξέταση όλων των προτάσεων που θα υποβληθούν και θα επιβεβαιώσουν αν οι αιτήσεις ανταποκρίνονται δεόντως στις απαιτήσεις της πρόσκλησης υποβολής προτάσεων. Μετά την επιλογή του κατάλληλου εξωτερικού εταίρου, το Υπουργείο θα προβεί στην ανάθεση της σύμβασης, η οποία θα καθορίζει τις υποχρεώσεις, τους ρόλους και τις αρμοδιότητες και των δύο συνεργαζόμενων μερών.

Ολοκλήρωση του έργου «Υπηρεσίες μίας στάσης» - Τελική έκθεση έργου του Υπουργείου Ψηφιακής Διακυβέρνησης η οποία τεκμηριώνει την ολοκλήρωση του περαιτέρω εκσυγχρονισμού των υπηρεσιών μίας στάσης της δημόσιας διοίκησης 4ο τρίμηνο 2024: Ολοκλήρωση του έργου: Περαιτέρω εκσυγχρονισμός των υπηρεσιών μίας στάσης της δημόσιας διοίκησης, συμπεριλαμβανομένου του περαιτέρω εκσυγχρονισμού των υπηρεσιών μίας στάσης της δημόσιας διοίκησης μέσω της απόκτησης και της χρήσης 6000 ηλεκτρονικών υπολογιστών/εκτυπωτών/ταμπλετών που θα χρησιμοποιηθούν για τη διαδικασία ηλεκτρονικής υπογραφής, 200 συστημάτων διαχείρισης σειράς προτεραιότητας και έξυπνης κοινοποίησης, 1.000 τερματικών υποβολής σχολίων (feedback terminals), πλατφόρμας αξιολόγησης και κινητής εφαρμογής.

Ακολουθήστε το insider.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.

Διαβάστε ακόμη

Στην ΤΕΡΝΑ Ενεργειακή το «e-ticket» των επεκτάσεων Μετρό - ΤΡΑΜ προς Πειραιά

Προαστιακός Αττικής: Projects 840 εκατ. ευρώ «αλλάζουν» το μεταφορικό προφίλ – «Κλείδωσε» στο RRF η δυτική επέκταση, Δεκέμβριο ο διαγωνισμός

Ρεύμα: «Βουτιά» πάνω από 30% στις χρεώσεις Νοεμβρίου – Την άλλη εβδομάδα οι επιδοτήσεις

BEST OF LIQUID MEDIA

gazzetta
gazzetta reader insider insider