Καλάθι του Νοικοκυριού: Κλιμακώνεται ο ανταγωνισμός στα σούπερ μάρκετ – Οι μειώσεις τιμών και το ενδιαφέρον των «μικρών»

Μαρίνα Φούντα
Viber Whatsapp
Μοιράσου το
Καλάθι του Νοικοκυριού: Κλιμακώνεται ο ανταγωνισμός στα σούπερ μάρκετ – Οι μειώσεις τιμών και το ενδιαφέρον των «μικρών»
Ορατές οι πρώτες μειώσεις τιμών στα προϊόντα των σούπερ μάρκετ μέσα σε δύο 24ωρα από την έναρξη της εφαρμογής του μέτρου. Ποια προϊόντα εντείνουν τη μάχη του ανταγωνισμού. Τι θα αλλάξει στα «καλάθια» προσεχώς και γιατί φουντώνει το ενδιαφέρον των μικρών αλυσίδων σούπερ μάρκετ να συμμετάσχουν στην πρωτοβουλία.

«Κόκκινο» χτυπάει ο ανταγωνισμός μεταξύ των αλυσίδων σούπερ μάρκετ σε ό,τι αφορά την πρωτοβουλία για το «καλάθι» του νοικοκυριού που έχει ριχτεί στη μάχη κατά της ακρίβειας από την Τετάρτη. Κι ενώ συμπληρώνονται μόλις δύο μέρες από την έναρξη της εφαρμογής του μέτρου, σημαντικές είναι οι αλλαγές που άρχισαν να εντοπίζονται ως προς τη λειτουργία της πρωτοβουλίας.

Ήδη, δύο κορυφαίες αλυσίδες της χώρας, καταστήματα των οποίων επισκέφτηκε το πρωί της Παρασκευής, ο υπουργός Ανάπτυξης και Επενδύσεων, Άδωνις Γεωργιάδης, προχώρησαν σε ταχεία αναπροσαρμογή των καταλόγων που απαρτίζουν το «καλάθι» τους, μειώνοντας τις τιμές σε περίπου 10-15 προϊόντα η καθεμία, σε σχέση με τις αρχικές τιμές που έκαναν προχθές την εμφάνισή τους στην ηλεκτρονική πλατφόρμα e-katanalotis του υπουργείου Ανάπτυξης.

«Τα σούπερ μάρκετ έχουν δικαίωμα να μειώσουν τις τιμές των προϊόντων μέσα στο ‘καλάθι’, αυτό που δεν μπορούν να κάνουν είναι να αυξήσουν τις τιμές», σχολίαζαν στο insider.gr πηγές του υπουργείου Ανάπτυξης, εξηγώντας πως αυτή η πρώτη μείωση των τιμών επιβεβαιώνει ότι «λειτουργεί ο ανταγωνισμός και φυσικά προς όφελος του καταναλωτή». Οι ίδιες πηγές έκριναν επιτακτική την ανάγκη «η μείωση των τιμών να γίνει άμεσα ορατή στο καταναλωτικό κοινό γιατί αυτό είναι το στοίχημα», προσθέτοντας πως το μέτρο βρίσκεται ακόμη στην αρχή του και όλες οι εμπλεκόμενες πλευρές προσπαθούν να βελτιώσουν την αποτελεσματικότητά του. «Όσο ο καιρός περνάει, θα προσπαθούμε η αναπροσαρμογή των τιμών να μην ξεφεύγει του αρχικού προγραμματισμού για εβδομαδιαία ανανέωση των ‘καλαθιών’ των σούπερ μάρκετ», σημείωναν.

Σε ποια προϊόντα μειώθηκαν οι τιμές σε 48 ώρες

Μια νέα ανάγνωση των «καλαθιών» των αλυσίδων σούπερ μάρκετ μαρτυρά κάποιες μειώσεις τιμών σε επιλεγμένα προϊόντα. Μεγάλη αλυσίδα διαθέτει σήμερα στην αγορά ρύζι καρολίνα ιδιωτικής ετικέτας του ενός κιλού έναντι 1,50 ευρώ, όταν την Τετάρτη η τιμή του βρισκόταν στα 1,85 ευρώ. Ομοίως, μια φραντζόλα ψωμί των 350 γρ. πωλείται πλέον έναντι 0,87 ευρώ έναντι 1,06 ευρώ προχθές, ενώ η τιμή για ένα ολόκληρο κοτόπουλο (συσκευασμένο) έπεσε στα 2,99 ευρώ από 3,98 ευρώ την Τετάρτη. Στα 5,44 ευρώ πωλείται πλέον ελαιόλαδο ιδιωτικής ετικέτας έναντι 5,59 ευρώ προχθές, ενώ μειωμένη στα 3,15 ευρώ, από 3,25 ευρώ την Τετάρτη, εμφανίζεται η τιμή στο ηλιέλαιο (συσκευασία 1 λίτρου). Η λευκή ζάχαρη (1 κιλό) πωλείται στα 1,28 ευρώ από 1,15 ευρώ προχθές, ενώ στα 0,84 ευρώ από 0,89 ευρώ μειώθηκε η τιμή για κακάο ιδιωτικής ετικέτας (συσκευασία 125 γρ). Μειώσεις τιμών εντοπίζονται και στα απορρυπαντικά για σφουγγάρισμα (χλωρίνες), στα 0,95 ευρώ, από 0,99 ευρώ προχθές, αλλά και στις οδοντόκρεμες.

Σημαντικές μειώσεις τιμών στα προϊόντα της «πέρασε» και έτερη κορυφαία αλυσίδα σούπερ μάρκετ της χώρας. Είναι ενδεικτικό ότι ενώ προχθές πουλούσε λαιμό χοιρινό Ολλανδίας έναντι 5,95 ευρώ το κιλό, σήμερα η τιμή του διαμορφώνεται στα 5,55 ευρώ, ενώ η τιμή στο κοτόπουλο νωπό συσκευασμένο έπεσε στα 2,95 ευρώ το κιλό, έναντι 3,75 ευρώ πριν από 48 ώρες. Μειωμένη στα 1,20 ευρώ εμφανίζεται η τιμή για την πάριζα σε φέτες (300 γρ) από 1,55 ευρώ προχθές, αλλά και για τη μαργαρίνη στα 0,75 ευρώ ανά τεμάχιο, από 0,90 ευρώ την Τετάρτη. Ηλιέλαιο ιδιωτικής ετικέτας 1 λίτρου πωλείται πλέον στα 2,95 ευρώ, από 3,15 πριν από δύο 24ωρα, ενώ για 0,84 ευρώ πωλείται κακάο σε σκόνη 125 γρ από 0,90 ευρώ την Τετάρτη. Σημαντική είναι την ίδια ώρα η πτώση των τιμών που παρατηρείται και στις οδοντόκρεμες.

Έρχονται κι άλλες βελτιωτικές κινήσεις

Πέραν των αλλαγών που έχουν ήδη γίνει, είναι βέβαιο ότι έπονται πολύ περισσότερες βελτιωτικές κινήσεις και όχι μόνο από πλευράς τιμών. Αν δει κανείς τα «καλάθια» των σούπερ μάρκετ στην πλατφόρμα e-katanalotis αυτή τη στιγμή θα αντιληφθεί ότι ορισμένες λίστες έχουν αρκετά λάθη. Είτε βλέπει κανείς το ίδιο προϊόν με δύο τιμές, είτε κάποιες κατηγορίες δεν αναφέρουν καν το προϊόν, αλλά μόνο την τιμή του. Το σύστημα χρήζει βελτιώσεων και είναι δεδομένο ότι θα γίνουν προσεχώς, καθώς η εφαρμογή του μέτρου είναι μόλις στην αρχή της.

Αλλαγές θα γίνουν και στα φυσικά καταστήματα των σούπερ μάρκετ, καθώς το υπουργείο Ανάπτυξης ζήτησε από τις αλυσίδες να μεγαλώσουν, αλλά και να αυξήσουν τα σήματα και τις αφίσες που ενημερώνουν για το «καλάθι» του νοικοκυριού, ώστε να γίνονται πιο εύκολα ορατά στους καταναλωτές και οι τελευταίοι να μην μπαίνουν… ψάχνοντας σε ένα κατάστημα. «Οι αλλαγές θα γίνουν ωστόσο οι εκτυπώσεις θέλουν κάποιο χρόνο», εξηγούσε στο insider.gr πηγή του υπουργείου Ανάπτυξης.

Ζεσταίνεται το ενδιαφέρον των «μικρών» να ενταχθούν στην πρωτοβουλία

Σύμφωνα με την ίδια πηγή, όσο περνούν οι ώρες ολοένα και φουντώνει το ενδιαφέρον αρκετών μικρότερων αλυσίδων σούπερ μάρκετ – ακόμη και άγνωστων στο ευρύ κοινό – να συμμετάσχουν στην πρωτοβουλία για το «καλάθι» του νοικοκυριού, με στόχο τη συγκράτηση των ανατιμήσεων.

Υπενθυμίζεται εδώ ότι στο μέτρο είναι υποχρεωμένες να συμμετέχουν όλες οι αλυσίδες σούπερ μάρκετ με συνολικό ετήσιο τζίρο άνω των 90 εκατ. ευρώ, ενώ για τις υπόλοιπες αλυσίδες – ήτοι εκείνων που εμφανίζουν τζίρους κάτω των 90 εκατ. ευρώ – το μέτρο είναι προαιρετικό. «Αρκετές αλυσίδες που δεν είναι υποχρεωμένες να συμμετάσχουν, έχουν ήδη εκδηλώσει ενδιαφέρον», εξηγεί η ίδια πηγή.

Στην πλατφόρμα e-katanalotis βρίσκονται αυτή τη στιγμή αναρτημένα τα «καλάθια» που δημιούργησαν 12 μεγάλες αλυσίδες σούπερ μάρκετ - Σκλαβενίτης, ΑΒ Βασιλόπουλος, Bazaar, Γαλαξίας, Κρητικός, Μασούτης, My Market, Market in, ΣΥΝΚΑ, Χαλκιαδάκης, Lidl, Discount Markt - καθώς και το αποκλειστικά ηλεκτρονικό κατάστημα e-fresh.gr.

Οι πληροφορίες θέλουν και την ηλεκτρονική πλατφόρμα e-food να έχει εκδηλώσει πρόθεση να συμμετάσχει στην πρωτοβουλία.

Την ίδια στιγμή, αξίζει να σημειωθεί ότι η Wolt Market προχώρησε με δική της πρωτοβουλία σε μειώσεις τιμών σε 1.500 προϊόντα ήδη από την 1η Οκτωβρίου, ήτοι έναν μήνα νωρίτερα προτού αρχίσει να «τρέχει» το «καλάθι» του νοικοκυριού. Υπενθυμίζεται ότι η ενέργεια της Wolt αφορά σε 1.500 κωδικούς προϊόντων όπως γαλακτοκομικά, ζυμαρικά, φρούτα, λαχανικά, απορρυπαντικά, καθώς κι άλλες κατηγορίες προϊόντων, σε όλα τα καταστήματα Wolt Market σε Αθήνα, Θεσσαλονίκη και Πάτρα.

«Στόχος μας είναι τα καταστήματα Wolt Market να είναι ο εβδομαδιαίος προορισμός αγορών, για όλα όσα χρειάζονται οι Έλληνες καταναλωτές. Αποφασίσαμε να προχωρήσουμε σε μειώσεις τιμών προκειμένου να συνεχίσουν να απολαμβάνουν τα αγαπημένα τους προϊόντα πιο οικονομικά, κόντρα στο κύμα ανατιμήσεων στην ευρύτερη αγορά. Είμαστε ιδιαίτερα χαρούμενοι που οι Έλληνες καταναλωτές έχουν αγκαλιάσει ήδη την συγκεκριμένη ενέργεια», δήλωνε τον Οκτώβριο ο Αθανάσιος Μπιλάλης, Γενικός Διευθυντής της Wolt Market για Ελλάδα, Κύπρο και Μάλτα.

Η Wolt Market διαθέτει στην Ελλάδα ένα δίκτυο 10 καταστημάτων σε Αθήνα, Θεσσαλονίκη και Πάτρα.

Ακολουθήστε το insider.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.

Διαβάστε ακόμη

Γεωργιάδης: Το καλάθι του νοικοκυριού έχει ξεπουλήσει - Θα εξετάσουμε επέκταση σε άλλους κλάδους

«Καλάθι» του νοικοκυριού: Τι έδειξε η πρώτη μέρα εφαρμογής του μέτρου

ΑΒ Βασιλόπουλος: 74 προϊόντα, αντί για 51, στο καλάθι του νοικοκυριού

BEST OF LIQUID MEDIA

gazzetta
gazzetta reader insider insider