Ισχυρό πλήγμα δέχθηκαν οι πωλήσεις πολυτελών προϊόντων στην Κίνα για το 2022, κυρίως λόγω των lockdown που εφάρμοσε η κυβέρνηση της ασιατικής χώρας για την πανδημία του κορονοϊού.
Σύμφωνα με έρευνα της Bain & Company, οι πωλήσεις πολυτελών προϊόντων στη δεύτερη μεγαλύτερη οικονομία του κόσμου μειώθηκαν 10% σε ετήσια βάση, μετά από την άνοδο 42% που σημείωσαν από το 2019 έως το 2021.
Όλες οι κατηγορίες πολυτελών προϊόντων επηρεάστηκαν από την τάση, άλλες σε μικρότερο και άλλες σε μεγαλύτερο βαθμό. Τα πολυτελή προϊόντα καλλυντικών κατέγραψαν μείωση κάτω από το 10%, ενώ οι αγορές πολυτελών ρολογιών στην Κίνα είδαν μείωση από 20% έως 25% για το 2021.
Οι πωλήσεις πολυτελών προϊόντων μόδας υποχώρησαν 15% με 20%, ενώ οι πωλήσεις κοσμημάτων έπεσαν από 10% έως 15%, μετέδωσε το Reuters.
Ανάκαμψη και κίνδυνοι για το 2023
Η Bain σημειώνει πως η άρση των περιορισμών για την πανδημία που ανακοίνωσε το Πεκίνο τον Δεκέμβριο του 2022 πιθανά να ενισχύουν τις πωλήσεις πολυτελών προϊόντων στην Κίνα για το 2023, καθώς βελτιώνεται η κίνηση στα εμπορικά κέντρα και εν μέσω της ανάκαμψης στο καταναλωτικό κλίμα της χώρας.
«Ωστόσο», τονίζει η έκθεση, «παρά την αισιοδοξία υπάρχουν ακόμα ρίσκα. Οι εταιρείες πρέπει να επιλύσουν το χάσμα των τιμών μεταξύ της Κίνας και της Ευρώπης προτού επανεκκινήσουν τα διεθνή ταξίδια», σύμφωνα με την Bain.