Νέα δεδομένα δημιουργούνται στην παγκόσμια βιομηχανία των αλκοολούχων ποτών, απόρροια των μεγάλων αλλαγών που έχουν συντελεστεί σε επίπεδο κατανάλωσης τα τελευταία χρόνια στη σκιά της όξυνσης των πληθωριστικών πιέσεων σε διεθνές επίπεδο.
Όπως προκύπτει από νέα μελέτη της βρετανικής εταιρείας ερευνών IWSR που παρακολουθεί τη βιομηχανία αλκοολούχων ποτών σε περισσότερες από 160 χώρες στον κόσμο, οι καταναλωτές ανά τον κόσμο τείνουν να περιορίζουν τις δαπάνες για την αγορά αλκοολούχων ποτών, παρά το γεγονός ότι ενισχύεται η αισιοδοξία τους για το μέλλον. Με την έλευση του 2023, σε αρκετές αγορές η καταναλωτική εμπιστοσύνη ενισχύεται, με το κλίμα να εμφανίζεται πολύ πιο θετικό σε σχέση με το 2022. Η νέα αυτή πραγματικότητα γίνεται κυρίως ορατή στις ευρωπαϊκές χώρες, όπου οι καταναλωτές ατενίζουν πλέον με μεγαλύτερη αισιοδοξία το μέλλον.
«Προκειμένου να διαχειριστούν τον αντίκτυπο της κρίσης του κόστους ζωής, οι καταναλωτές γίνονται ολοένα και πιο επιλεκτικοί ως προς το αλκοόλ και δη στο πόσα χρήματα θα ξοδέψουν και κάθε πότε, για να απολαύσουν ένα αλκοολούχο ποτό», σχολιάζει χαρακτηριστικά ο Richard Halstead, επικεφαλής αναλυτής της εταιρείας IWSR. «Μετά την πανδημία του κορονοϊού, η τάση για κατανάλωση αλκοολούχων ποτών στο σπίτι κερδίζει ολοένα και περισσότερο έδαφος. Ισχυρή παραμένει την ίδια ώρα και η προθυμία των καταναλωτών να απολαύσουν έξω ένα ποτό, αλλά αυτό γίνεται πλέον με μικρότερη συχνότητα και μεγαλύτερη σύνεση ως προς το ακριβές ποσό που θα διαθέσουν», εξηγεί.
Σύμφωνα με την έρευνα της IWSR που πραγματοποιήθηκε τον Φεβρουάριο του 2023 σε 17 κρίσιμες αγορές για την παγκόσμια ποτοποιία: Αυστραλία, Βραζιλία, Καναδάς, Κίνα, Γαλλία, Γερμανία, Ινδία, Ιταλία, Ιαπωνία, Μεξικό, Ολλανδία, Πολωνία, Νότια Αφρική, Ισπανία, Ταϊβάν, Ηνωμένο Βασίλειο και ΗΠΑ:
Μειώνεται το μερίδιο του αλκοόλ στις καταναλωτικές δαπάνες
Οι καταναλωτές περιορίζουν τις δαπάνες τους σε αλκοόλ καθώς αυξάνονται τα έξοδά τους για την προμήθεια ειδών πρώτης ανάγκης όπως κρέας, ψάρι και λοιπά τρόφιμα.
Η τάση αυτή είναι ιδιαίτερα αισθητή στο Ηνωμένο Βασίλειο, τη Γερμανία και την Αυστραλία όπου ο πληθωρισμός καλπάζει. Τόσο στη Γαλλία όσο και στον Καναδά, η απόφαση να περιοριστούν οι δαπάνες για την αγορά αλκοολούχων ποτών βρίσκεται ψηλά στους τρόπους εξοικονόμησης και αποταμίευσης χρημάτων μεταξύ των καταναλωτών.
Διατηρείται η τάση για αγορές premium ποτών, αλλά αναπτύσσεται με μικρότερο ρυθμό
Η κατανάλωση premium αλκοολούχων ποτών συνεχίζεται σε αρκετές από τις πιο σημαντικές αγορές της παγκόσμιας ποτοποιίας, ωστόσο «τρέχει» με μικρότερη ταχύτητα συγκριτικά με ότι συνέβαινε πριν λίγο καιρό. Η τάση για την κατανάλωση premium ποτών είναι πιο ισχυρή σε συγκεκριμένες κατηγορίες προϊόντων, όπως για παράδειγμα η κατανάλωση σαμπάνιας στην Κίνα ή η κατανάλωση τεκίλας στις ΗΠΑ και το Μεξικό.
Ορισμένες κατηγορίες ποτών προτιμώνται περισσότερο έναντι κάποιων άλλων
Είναι ενδεικτικό ότι το ουίσκι καταναλώνεται περισσότερο έναντι άλλων ποτών, ενώ ισχυρή είναι επίσης η βούληση και για την κατανάλωση τεκίλας. Το κονιάκ διατηρεί ένα θετικό momentum σε παγκόσμιο επίπεδο, με τους Κινέζους να το προτιμούν όλο και περισσότερο.