Στην εταιρεία ΜΕΤΚΑ ΑΤΕ, του ομίλου Μυτιληναίος, φαίνεται να καταλήγει ένας μεγάλος διαγωνισμός αρχικού ύψους 135 εκατ. ευρώ (με ΦΠΑ), όπως τουλάχιστον αναφέρουν πληροφορίες της αγοράς. Πρόκειται για τον Προαστιακό Δυτικής Αττικής ο οποίος θα συνδέει τη Δυτική Αττική με την Αθήνα, τον Διεθνή Αερολιμένα Αθηνών, τον Πειραιά και το υπόλοιπο σιδηροδρομικό δίκτυο.
Το έργο αφορά στην κατασκευή νέας γραμμής προαστιακού σιδηροδρόμου, μήκους 36 χλμ. στα δυτικά της Αθήνας, από τα Άνω Λιόσια μέχρι τον ΣΣ Μεγάρων. Κατά τη λειτουργία του θα εξυπηρετεί τις κατοικημένες περιοχές Ασπροπύργου, Ελευσίνας, Λουτρόπυργου, καθώς και Νερακίου, Νέας Περάμου και Μεγάρων.
Κατά τις ίδιες πληροφορίες, προσφορές προ περίπου δύο μηνών είχαν δώσει και οι ΤΕΡΝΑ, Intrakat, ωστόσο, το γκρουπ Μυτιληναίου υπερίσχυσε δίνοντας καλύτερη οικονομική προσφορά (υψηλότερη έκπτωση) από τους άλλους διεκδικητές. Μάλιστα, όπως σημειώνουν πηγές του κατασκευαστικού κλάδου, ήδη ο ΟΣΕ ενέκρινε την ανάθεση του έργου του Προαστιακού Δυτικής Αττικής στον όμιλο και διαβίβασε τα τεύχη στο Ελεγκτικό Συνέδριο για τελικό έλεγχο. Συνολικά η διάρκεια των έργων έχει οριστεί σε 28 μήνες από την ημέρα υπογραφής της σύμβασης. Το έργο έχει ενταχθεί στο Ταμείο Ανάκαμψης για να λάβει χρηματοδότηση 80,5 εκατ. ευρώ (το υπόλοιπο ποσό για την κάλυψη του συνολικού κόστους θα προέλθει από το Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων).
Ποιο είναι το έργο
Κατά μήκος της σιδηροδρομικής γραμμής προβλέπονται οι σταθμοί ΕΛΠΕ Ασπροπύργου, Ασπροπύργου, Βαμβακιάς, Ελευσίνας, ΕΛΠΕ Ελευσίνας, Λουτρόπυργου, Νέας Περάμου. Το τελικό έργο θα περιλαμβάνει την ηλεκτροκίνηση και τη σηματοδότηση μετά τις διασυνδέσεις με το ΣΚΑ – Κιάτο. Το έργο με αφετηρία τα Άνω Λιόσια, θα διασχίζει τον Ασπρόπυργο και την Ελευσίνα και θα τερματίζει στα Μέγαρα. Θα αποτελείται από επτά νέους σταθμούς και θα εξυπηρετεί και τις εγκαταστάσεις των ΕΛΠΕ Ασπροπύργου και Ελευσίνας. Θα διευκολύνει τη μετάβαση των εργαζομένων στις μεγάλες εταιρείες διανομής, αποθήκευσης και διαμεταφοράς, με έδρα τα δυτικά της Αθήνας, στις περιοχές του Θριάσιου Πεδίου και των Μεγάρων.
Το έργο θα εκτελεστεί στον υφιστάμενο κλάδο γραμμής και αφορά την αναβάθμιση της υπάρχουσας Σιδηροδρομικής Γραμμής Προαστιακού Σιδηροδρόμου Δυτικής Αττικής, τμήμα: Άνω Λιόσια – Νέος Σ.Σ. Μεγάρων έως τον Π.Σ. Μεγάρων. Το κόστος του εκτιμάται στα 132, 61 εκατ. ευρώ με ΦΠΑ.
Το έργο αφορά στην ανακαίνιση της επιδομής της Σ.Γ. με νέα υλικά και πιστοποίησή της στις αρχές διαλειτουργικότητας και περιλαμβάνει εγκατάσταση συστήματος εναέριας γραμμής επαφής τύπου τρόλεϊ 25kV/50 Hz, εγκατάσταση συστήματος σηματοδότησης με ETCS L1 με τηλεδιοίκηση και πληροφοριακά συστήματα σταθμών, συστήματα τηλεπικοινωνιών και Η/Μ εγκαταστάσεις στους σταθμούς και στάσεις του έργου (ΕΛΠΕ Ασπροπύργου, Ασπρόπυργος, Ελευσίνα, ΕΛΠΕ Ελευσίνας, Λουτρόπουργος, Νέα Πέραμος, Μέγαρα (ΣΓΥΤ) και Παλαιός Σ.Σ. Μεγάρων).
Επίσης στο έργο περιλαμβάνονται εργασίες αντικατάστασης μικρών και μεγάλων τεχνικών γραμμής, υδραυλικά έργα σε όλο το μήκος, αποκαταστάσεις και ενισχύσεις τεχνικών γραμμής καθώς και εργασίες κατασκευής αποβαθρών.
Στον προϋπολογισμό του έργου περιλαμβάνεται και ο κλάδος γραμμής προς τον παλαιό σταθμό Μεγάρων, η κατασκευή του οποίου αποτελεί δικαίωμα προαίρεσης που ενεργοποιείται με την έγκριση των περιβαλλοντικών όρων για το εν λόγω τμήμα.