Προσωρινός ανάδοχος στον μεγάλοι ΣΔΙΤ διαγωνισμό συντήρησης και λειτουργίας του Μετρό Θεσσαλονίκης φέρεται να ανακηρύχθηκε, σύμφωνα με πληροφορίες, η κοινοπραξία των ATM – ΕGIS, δηλαδή το ιταλο-γαλλικό σχήμα που επικράτησε των ΑΚΤΩΡ Παραχωρήσεις –Neotrans. Μάλιστα, το γκρουπ φέρεται να έχει περιθώριο περίπου ενός μήνα για να καταθέσεις τα δικαιολογητικά που τους έχει ζητήσει η Ελληνικό Μετρό ΑΕ (πρώην Αττικό Μετρό), η οποία και προώθησε το διαγωνισμό.
Όπως είχε αποκαλύψει προ μηνών το insider.gr, δύο κοινοπραξίες, οι ΑΚΤΩΡ Παραχωρήσεις – Neotrans και ATM (δημοτικός φορέας Μέσων Μαζικής Μεταφοράς του Μιλάνου) με την Egis έδειξαν ενδιαφέρον στον μεγάλο ΣΔΙΤ διαγωνισμό, εκτιμώμενης αξίας 292 εκατ. ευρώ, για την ανάθεση σε ιδιώτη της 11ετούς σύμβασης συντήρησης και λειτουργίας του Μετρό Θεσσαλονίκης.
Ειδικότερα, πρόκειται για σύμβαση ΣΔΙΤ, η οποία θα ανοίξει τον δρόμο στην είσοδο ιδιώτη στο Μετρό Θεσσαλονίκης, με τρένα χωρίς οδηγό. Στην προκήρυξη αναφέρεται ως διάρκεια σύμβασης οι 132 μήνες. Αντικείμενο της παρούσας Σύμβασης είναι η παροχή των υπηρεσιών, όπως αυτές περιγράφονται στα τεύχη της Σύμβασης, καθώς και η προμήθεια, εγκατάσταση και θέση σε λειτουργία του Πληροφοριακού Συστήματος IT-ERP υποστήριξης της διοικητικής λειτουργίας του Μετρό Θεσσαλονίκης, ενσωματωμένου και σε λειτουργική ενότητα με τα λοιπά υφιστάμενα συστήματα (λογισμικό, λειτουργική υποδομή/εξοπλισμό και κεντρικά υπολογιστικά συστήματα) του Μετρό Θεσσαλονίκης.
Εγένετο… «Ελληνικό Μετρό Α.Ε.»
Να σημειωθεί ότι ο πρόεδρος του φορέα, Ν. Ταχιάος, με ανάρτησή του σε μέσα κοινωνικής δικτύωσης αναφέρθηκε στην μετονομασία της Αττικός Μετρό Α.Ε. Όπως σημείωσε, «μετά από 32 χρόνια, έχουμε αλλαγή εποχής. Από χθες, η εταιρία που ιδρύθηκε το 1991 ως Αττικό Μετρό Α.Ε. αλλάζει όνομα και γίνεται Ελληνικό Μετρό Μονοπρόσωπη Α.Ε. Κι έτσι εκτός από το γεγονός ότι με την νέα ονομασία της περιγράφει το σύνολο επέκταση του χώρου ευθύνης της πέραν του Λεκανοπεδίου, λύνεται και μία ακόμη σύγχυση: Για την πλειοψηφία των χρηστών του δικτύου μετρό της Αθήνας και του Πειραιά, το δίκτυο ονομάζεται Αττικό Μετρό και η διαχείρισή του θεωρείται ότι ενεργείται από την μέχρι χθες ομώνυμη εταιρία που όμως ναι, είναι ο κύριός του, όμως μετά το πέρας της κατασκευής το παραδίδει προς λειτουργία στην ΣΤΑΣΥ. Τώρα πλέον που η ονομασία αυτή δεν αφορά σε υφιστάμενη εταιρία, τα πράγματα ξεκαθαρίζουν.
Ελληνικό Μετρό = εταιρία κατασκευής,
ΣΤΑΣΥ = εταιρία λειτουργίας του μετρό της Αττικής».