Σκληρή ρητορική έναντι των πολυεθνικών από την κυβέρνηση μετά τα πρόστιμα – μαμούθ των 2 εκατ. ευρώ

Μαρίνα Φούντα
Viber Whatsapp
Μοιράσου το
Σκληρή ρητορική έναντι των πολυεθνικών από την κυβέρνηση μετά τα πρόστιμα – μαμούθ των 2 εκατ. ευρώ
Να διορθώσουν άμεσα τις τιμές στο ράφι οι εταιρείες στις οποίες επιβλήθηκαν τα πρόστιμα, δηλώνει την Παρασκευή ο Κώστας Σκρέκας, μια μέρα μετά την ‘καμπάνα’ των 2 εκατ. ευρώ σε P&G και Unilever.

Στη σκληρή ρητορική της έναντι των πολυεθνικών εταιρειών για τις τιμές στις οποίες πωλούν τα προϊόντα τους στην Ελλάδα συνεχίζει η κυβέρνηση, καθώς τα ελληνικά νοικοκυριά συνεχίζουν να «δοκιμάζονται» στη σκιά των πληθωριστικών πιέσεων.

«Να διορθώσουν άμεσα τις τιμές στο ράφι οι εταιρείες στις οποίες επιβλήθηκαν τα πρόστιμα», δήλωσε νωρίτερα την Παρασκευή ο υπουργός Ανάπτυξης, Κώστας Σκρέκας, στο περιθώριο επίσκεψής του σε κατάστημα γνωστής αλυσίδας σούπερ μάρκετ στο Μαρούσι. Η δήλωση αυτή έρχεται ακριβώς 24 ώρες μετά την επιβολή προστίμου ύψους 2 εκατ. ευρώ στις P&G και Unilever - από 1 εκατ. ευρώ στην καθεμιά - για αθέμιτη κερδοφορία.

«Την Πέμπτη επιβάλλαμε πρόστιμα, σε δύο πολυεθνικές εταιρείες, οι οποίες μετά από ελέγχους της ΔΙΜΕΑ βρέθηκαν να έχουν κωδικούς προϊόντων με κέρδος μεγαλύτερο το 2023 σε σχέση με το 2021, πριν ξεκινήσει η ακρίβεια. Η απόφαση της κυβέρνησής μας είναι ξεκάθαρη και αμετάκλητη. Όσοι παραβιάζουν το νόμο για την αθέμιτη κερδοφορία, θα το πληρώσουν πολύ ακριβά. Οι έλεγχοι δεν θα σταματήσουν και θα συνεχιστούν», ανέφερε χαρακτηριστικά το πρωί ο κ. Σκρέκας.

Ο ίδιος έχει από μέρες διαμηνύσει πως στο στόχαστρο των αρχών βρίσκονται ακόμη πέντε πολυεθνικές εταιρείες, ενώ δεν αποκλείεται να δούμε και νέα πρόστιμα προσεχώς. Ο κ. Σκρέκας εδώ και καιρό στέλνει ηχηρό μήνυμα προς πάσα κατεύθυνση πως η ελληνική αγορά δεν είναι «ξέφραγο αμπέλι», ενώ και ο ίδιος ο πρωθυπουργός, Κυριάκος Μητσοτάκης, είχε ανεβάσει πρόσφατα τους τόνους έναντι των πολυεθνικών εταιρειών που δραστηριοποιούνται στην Ελλάδα, διαμηνύοντας πως η χώρα μας δεν είναι «μπανανία».

Τα πρόστιμα

Το πρόστιμο των 2 εκατ. ευρώ είναι το υψηλότερο που έχει επιβληθεί ποτέ, ενώ αφορούσε σε περισσότερους από 100 κωδικούς προϊόντων των δύο πολυεθνικών, στην πλειοψηφία τους απορρυπαντικά, είδη καθαριότητας και προϊόντα προσωπικής φροντίδας και υγιεινής, οι τιμές των οποίων παραβίαζαν τον νόμο για το περιθώριο κέρδους.

Υπενθυμίζεται εδώ ότι τον περασμένο Μάρτιο δόθηκε στη δημοσιότητα έρευνα της Επιτροπής Ανταγωνισμού για τις τιμές πώλησης των απορρυπαντικών πλυντηρίου των δύο πολυεθνικών, με στόχο τη σύγκριση των τιμών στην ελληνική αγορά έναντι εκείνων σε άλλες χώρες της Ευρώπης. Τα αποτελέσματα της έρευνας – η οποία διενεργήθηκε τον Ιανουάριο του 2023 – έδειξαν πως οι τιμές για τα απορρυπαντικά ρούχων των δύο εταιρειών στην Ελλάδα ήταν έως και 361% (!) υψηλότερες έναντι της φθηνότερης χώρας στην ΕΕ. Για τις ανάγκες της έρευνας είχαν συγκριθεί τα κορυφαία brand των δύο εταιρειών στην κατηγορία απορρυπαντικών πλυντηρίου σε συσκευασίες σκόνης αλλά και σε κάψουλες.

Περνώντας στην αντεπίθεση, η Ελαΐς Unilever Hellas ανακοίνωσε χθες ότι θα προχωρήσει στις προβλεπόμενες διαδικασίες για την αμφισβήτηση του προστίμου που της επιβλήθηκε από το υπουργείο Ανάπτυξης.

Συγκεκριμένα στην ανακοίνωσή της η εταιρεία σημειώνει ότι «πάντα υποστήριζε, και θα συνεχίσει να υποστηρίζει, τις προσπάθειες που καταβάλλει η ελληνική κυβέρνηση και το υπουργείο Ανάπτυξης για την αντιμετώπιση ενός τόσο σημαντικού και περίπλοκου ζητήματος, όπως η παγκόσμια κρίση της εφοδιαστικής αλυσίδας, η αύξηση του κόστους της ενέργειας και των πρώτων υλών καθώς και του πληθωρισμού. Ενώ κατανοούμε το σκεπτικό της υπουργικής απόφασης σχετικά με τη διατήρηση του μεικτού περιθωρίου κέρδους, διαφωνούμε με τη μεθοδολογία βάσει της οποίας οι ελεγκτικές αρχές υπολόγισαν το πρόστιμο, μη λαμβάνοντας υπόψιν βασικές παραμέτρους του τρόπου λειτουργίας της αγοράς του λιανικού εμπορίου και των λογιστικών προτύπων. Ως εκ τούτου θα προχωρήσουμε στις προβλεπόμενες διαδικασίες για την αμφισβήτηση του προστίμου».

«Η Ελαΐς Unilever Hellas, συνεπής στην υπεύθυνη προσέγγιση προς τους καταναλωτές και τους συνεργάτες της, αναγνώρισε εξαρχής την πίεση στην αγοραστική δύναμη των καταναλωτών από το αυξανόμενο κόστος διαβίωσης και έλαβε τη συνειδητή απόφαση να μην μετακυλήσει μεγάλο ποσοστό του επιπλέον κόστους παραγωγής και λειτουργίας της, εις βάρος της κερδοφορίας της εταιρείας μας, προστατεύοντας έτσι τους καταναλωτές και τους μεταπωλητές λιανικού εμπορίου. Αυτό καταγράφεται και στις δημοσιευμένες οικονομικές καταστάσεις, από το 2021 και μετά, και αποτυπώνεται και στα στοιχεία που παρατέθηκαν στις ελεγκτικές αρχές για το σύνολο των προϊόντων-κατηγοριών που συμπεριλαμβάνονται στις ρυθμίσεις για το ‘Καλάθι του νοικοκυριού’», αναφέρει επίσης.

Παράλληλα, η εταιρεία γνωστοποίησε ότι θα συμμετάσχει με περισσότερους από 80 κωδικούς από όλες τις κατηγορίες της, στην πρωτοβουλία του υπουργείου Ανάπτυξης για τη «μόνιμη μείωση τιμής» τουλάχιστον 5% για χρονικό διάστημα κατ’ ελάχιστο 6 μηνών. Στην ίδια πρωτοβουλία, η P&G έχει γνωστοποιήσει ότι συμμετέχει με 71 κωδικούς, ενώ μέχρι στιγμής δεν έχει τοποθετηθεί επί του προστίμου που της επιβλήθηκε.

Ακολουθήστε το insider.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.

Διαβάστε ακόμη

Η ΔΕΗ εξαγοράζει τον Κωτσόβολο από την Currys - Τα οφέλη και οι προοπτικές

Δειπνοσοφιστήριον: Από τη φάρμα στο πιάτο – Το φιλόδοξο concept στον κλάδο της εστίασης

Εξοικονόμηση ενέργειας στο Δημόσιο: «ΗΛΕΚΤΡΑ» και «Απόλλων» ενώνουν δυνάμεις - Τι προσφέρουν τα δύο προγράμματα

BEST OF LIQUID MEDIA

gazzetta
gazzetta reader insider insider