Μεγάλες ανακατατάξεις στην παγκόσμια αγορά αλκοολούχων ποτών – Το comeback της Ασίας

Μαρίνα Φούντα
Viber Whatsapp
Μοιράσου το
Μεγάλες ανακατατάξεις στην παγκόσμια αγορά αλκοολούχων ποτών – Το comeback της Ασίας
Κοκτέιλ Μαργαρίτα / Πηγή Φωτογραφίας: Pixabay
Ποιοι παράγοντες επηρεάζουν την παγκόσμια βιομηχανία αλκοολούχων ποτών και ποιες προκλήσεις αναδύονται. Τι φέρνει η επόμενη μέρα για την κατηγορία του κρασιού, της μπύρας, των κοκτέιλ. Η ζήτηση στις αγορές της Δύσης και το comeback των ασιατικών χωρών. Οι οκτώ νέες τάσεις.

Σε τροχιά μεγάλων ανακατατάξεων κινείται η παγκόσμια βιομηχανία αλκοολούχων ποτών, αντιμετωπίζοντας πληθώρα προκλήσεων, ενώ την ίδια ώρα νέες ευκαιρίες αναδύονται, ικανές να αλλάξουν τους συσχετισμούς της επόμενης ημέρας.

Το 2024 οι σκιές της διεθνούς οικονομικής αστάθειας εξακολουθούν να βρίσκονται πάνω από την παγκόσμια αγορά αλκοολούχων ποτών, ενώ μεγάλη αβεβαιότητα γεννά η διατήρηση των γεωπολιτικών εντάσεων που τροφοδοτούν οι πολεμικές συρράξεις σε Ουκρανία και Μέση Ανατολή. Την ίδια ώρα, όμως, διαφαίνονται και αρκετές θετικές ενδείξεις σε έναν δυναμικό και πολλά υποσχόμενο κλάδο.

Σύμφωνα με τη βρετανική εταιρεία ερευνών IWSR που παρακολουθεί τη βιομηχανία αλκοολούχων ποτών σε περισσότερες από 160 χώρες στον κόσμο, όχι μία, ούτε δύο αλλά συνολικά οκτώ τάσεις αναμένεται να κυριαρχήσουν στην αγορά αλκοολούχων ποτών το 2024.

Ειδικότερα:

1) Οι ασιατικές αγορές καθοδηγούν την ανάπτυξη του κλάδου, καθώς εντοπίζονται μεγάλες διαφοροποιήσεις στις χώρες – κλειδιά για την κατανάλωση. Στις αγορές του δυτικού κόσμου, οι οποίες εξακολουθούν να κινούνται στη σφαίρα του πληθωρισμού και των υψηλών επιτοκίων, η κατανάλωση αλκοολούχων ποτών δέχεται πιέσεις. Ωστόσο, αγορά κλειδί για τη μετέπειτα πορεία του κλάδου αποτελεί η ινδική, η οποία, σύμφωνα με τις προβλέψεις αναμένεται να καλύπτει ποσοστό άνω του 10% της συνολικής ανάπτυξης σε όγκους την επόμενη πενταετία.

2) Υπό πίεση βρίσκονται οι κατηγορίες premium ποτών. Όσο επιδεινώνεται το οικονομικό κλίμα, οι επιπτώσεις μεταφέρονται αναπόφευκτα και στην αγορά. Σε μια δύσκολη οικονομική συγκυρία ο καταναλωτής τείνει να μειώνει την κατανάλωση premium ποτών, τα οποία είθισται να είναι πιο ακριβές λύσεις. Σύμφωνα με τις τελευταίες εκτιμήσεις, η κατηγορία των premium ποτών θα συνεχίσει να αναπτύσσεται, αλλά με ηπιότερους ρυθμούς. Άλλωστε, οι πρόσφατες κρίσεις έχουν αποδείξει ότι οι πιέσεις είναι συνήθως παροδικές και όχι μακροπρόθεσμες.

3) Η πτωτική τάση στην αγορά κρασιού παραμένει, με τους όγκους πωλήσεων να βαίνουν μειούμενοι σε μεγάλες παραδοσιακές αγορές κλειδιά της εν λόγω κατηγορίας, όπως η Γαλλία, η Ιταλία και οι ΗΠΑ. Σύμφωνα με τα στοιχεία που έχει επεξεργαστεί η εταιρεία IWSR, η παγκόσμια αγορά κρασιού υπολείπεται ένα 10% σε σχέση με τα επίπεδα του 2019, ήτοι το τελευταίο έτος κανονικότητας πριν το ξέσπασμα της πανδημίας του κορονοϊού. Σήμερα δε από τις 20 κορυφαίες αγορές της παγκόσμιας αγοράς κρασιού, οι όγκοι υποχωρούν στις 13.

4) Μια νέα τάση αναδύεται την ίδια στιγμή, η οποία αφορά στην ενίσχυση της ζήτησης των premium ποτών με βάση την αγαύη. Πρόκειται για μια κατηγορία η οποία παρουσιάζει εξαιρετική δυναμική σε αρκετές αγορές, ωστόσο τα στοιχεία δείχνουν ότι στην πιο ώριμη αγορά για αυτή την κατηγορία, ήτοι την αμερικανική, σε μακροπρόθεσμο ορίζοντα η τάση δείχνει επιβράδυνση.

5) Η Ασία και οι αναδυόμενες αγορές δίνουν τον τόνο στην παγκόσμια αγορά μπύρας. Καθώς η κατανάλωση δείχνει σημάδια υποχώρησης στις ώριμες χώρες της Δύσης, η τάση είναι ανοδική στις αγορές που επεκτείνεται η μεσαία τάξη, όπως στην Ασία και τις χώρες του αναδυόμενου κόσμου. Η επιβράδυνση της οικονομικής ανάπτυξης στην Κίνα στρέφει τους καταναλωτές σε φθηνότερες λύσεις αλκοολούχων ποτών όπως η μπύρα, ενώ στην Ταϊλάνδη η ραγδαία άνοδος του τουρισμού ενισχύει την κατανάλωση ποτών που συνδέονται με το τουριστικό ρεύμα, όπως η μπύρα.

6) Το ηλεκτρονικό εμπόριο εισέρχεται σε τροχιά ομαλοποίησης, γεγονός που δίνει τον τόνο και στην αγορά αλκοολούχων ποτών. Σύμφωνα με τα στοιχεία της IWSR, οι ηλεκτρονικές αγορές αλκοολούχων ποτών θα συνεχίσουν να κινούνται με ηπιότερο ρυθμό μετά την έκρηξη των προηγούμενων ετών λόγω της πανδημίας. Η ανάπτυξη εκτιμάται στο 4,5% το διάστημα 2022-2027 έναντι ισχυρής ανάπτυξης 31% την τριετία 2019-2021, όπου μεσολάβησε το ξέσπασμα της πανδημίας.

7) Ισχυρή ανάπτυξη παρουσιάζει την ίδια ώρα και η κατηγορία των μη αλκοολούχων ποτών, κερδίζοντας ολοένα και μεγαλύτερα μερίδια αγοράς σε παγκόσμιο επίπεδο, καθώς οι καταναλωτές επιλέγουν να πίνουν λιγότερο, ακολουθώντας έναν πιο υγιεινό τρόπο ζωής με νέες καταναλωτικές συνήθειες και μακριά από καταχρήσεις.

8) Η νέα καταναλωτική συμπεριφορά αυξάνει τη ζήτηση και για μια ακόμη κατηγορία αλκοολούχων ποτών, όπως είναι τα έτοιμα προς κατανάλωση (ready to drink - RTD) κοκτέιλ. Πρόκειται για μια κατηγορία που παρουσιάζει εξαιρετικές προοπτικές στην αμερικανική αγορά, ενώ τον τόνο δίνει η καινοτομία. Όσο πιο καινοτόμα είναι μια ιδέα, τόσο αυξάνεται και η ζήτηση.

Ακολουθήστε το insider.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.

Διαβάστε ακόμη

Procter & Gamble Ελλάς: Πού ποντάρει για την περαιτέρω ανάπτυξή της - Η άνοδος του τζίρου και το μέρισμα των 5 εκατ. ευρώ

Κομισιόν: Πακέτο δράσεων για τη μετάβαση του λιανεμπορίου στην ψηφιακή και πράσινη εποχή – Προκλήσεις και ευκαιρίες

Στη δυναμική των νησιών ποντάρουν τα σούπερ μάρκετ – Ποιες περιοχές μπαίνουν στο ραντάρ των «μεγάλων» του λιανεμπορίου

BEST OF LIQUID MEDIA

gazzetta
gazzetta reader insider insider