Υποχώρησε ελαφρώς το καταναλωτικό κλίμα στη Γερμανία τον Ιούλιο, τερματίζοντας ένα τετράμηνο ανοδικό σερί.
Η αβεβαιότητα φαίνεται να κυριάρχησε στα νοικοκυριά, που δέχονται πιέσεις από τις υψηλότερες τιμές αλλά και από την οικονομία που εξακολουθεί να ακολουθεί αργό ρυθμό ανάπτυξης και έτσι επιλέγουν να μην ξοδεύουν αλόγιστα.
Ο δείκτης καταναλωτικού κλίματος που δημοσιεύεται από κοινού από την GfK και το Ινστιτούτο Αποφάσεων Αγοράς της Νυρεμβέργης (NIM) υποχώρησε απροσδόκητα στο -21,8 ενώ οδεύουμε προς τον Ιούλιο, από ελαφρώς αναθεωρημένο -21,0 τον Ιούνιο. Αναλυτές σε δημοσκόπηση του Reuters ανέμεναν αύξηση στο -18,9.
«Η διακοπή της ανοδικής τάσης του καταναλωτικού κλίματος δείχνει ότι η πορεία για τον τερματισμό της υποτονικής κατανάλωσης θα είναι δύσκολη και ότι πάντα μπορεί να υπάρξουν αναποδιές», δήλωσε ο αναλυτής της NIM, Rolf Buerkl.
Τόσο οι εισοδηματικές όσο και οι οικονομικές προσδοκίες μειώθηκαν ελαφρά και η προθυμία για αγορές παρέμεινε σε χαμηλό επίπεδο.Το κίνημα της αποταμίευσης, που είναι ήδη αρκετά ενισχυμένο, αυξήθηκε ελαφρά.
«Το ελαφρώς υψηλότερο ποσοστό πληθωρισμού στη Γερμανία τον Μάιο προκαλεί μεγαλύτερη αβεβαιότητα στους καταναλωτές, γεγονός που αντανακλάται και στην αύξηση της προθυμίας για αποταμίευση» δήλωσε ο Buerkl.
Πρόσθεσε ότι «η ανάκαμψη θα έρθει μόνο όταν οι καταναλωτές νιώσουν ότι εμπιστεύονται και πάλι την οικονομία και υπάρχουν σαφείς μελλοντικές προοπτικές, κάτι το οποίο θα συμβεί, όταν αμβλυνθούν οι ανοδικές πιέσεις στις τιμές».
Τα εν λόγω στοιχεία προστίθενται σε μία σειρά δεδομένων που υποδεικνύουν ότι η μεγαλύτερη οικονομία της Ευρώπης διανύει έναν ανώμαλο δρόμο αφού τον Ιούνιο ο πληθωρισμός «έτρεξε» με μεγαλύτερο ρυθμό και σημειώθηκε πτώση τόσο στη βιομηχανική παραγωγή, όσο και στις μεταποιητικές παραγγελίες.