Χωρίς σημαντικές αυξομειώσεις των πελατολογίων των εταιρειών προμήθειας ρεύματος κύλησε το 1ο τετράμηνο του έτους, επιβεβαιώνοντας τις εκτιμήσεις αναλυτών της αγοράς ότι η συντριπτική πλειονότητα των καταναλωτών επέλεξε να ακολουθήσει στάση αναμονής, με την εμφάνιση των έγχρωμων τιμολογίων.
Σύμφωνα με τους ίδιους αναλυτές, αυτό που παρατηρήθηκε τους πρώτους μήνες του 2024 (και εν πολλοίς συνεχιζόταν μέχρι τουλάχιστον και τον Ιούνιο) ήταν κυρίως μετακινήσεις νοικοκυριών και μικρών επιχειρήσεων από έναν ιδιώτη πάροχο σε κάποιον άλλο. Ως συνέπεια, στις περισσότερες περιπτώσεις εταιρειών, είναι μικρό (ή και σχεδόν μηδενικό) το ισοζύγιο ανάμεσα στα νέα συμβόλαια και τις αποχωρήσεις.
Η εικόνα αυτή επιβεβαιώνεται συγκρίνοντας τα στοιχεία του Απριλίου 2024, που περιλαμβάνονται την τελευταία αναφορά για τη λιανική ρεύματος που δημοσίευσε η Ρυθμιστική Αρχής Αποβλήτων Ενέργειας και Υδάτων (ΡΑΑΕΥ), με τα δεδομένα από την ετήσια αναφορά της ΡΑΑΕΥ για το 2023, σχετικά με τα «ρολόγια» που εκπροσωπεί κάθε εταιρεία σε χαμηλή - μέση τάση, στο διασυνδεδεμένο σύστημα και στα νησιά.
Πρακτικά αμετάβλητη η ΔΕΗ
Είναι ενδεικτικό ότι, στο 4μηνο που μεσολάβησε, το πελατολόγιο της ΔΕΗ παρέμεινε πρακτικά αμετάβλητο, στα 5,57 εκατ., με την επιχείρηση να κερδίζει 1.800 νέες παροχές. Την ίδια στιγμή, στο σύνολό τους οι ιδιώτες πάροχοι εκπροσωπούσαν τον Απρίλιο του 2024 περίπου 1,93 εκατ. νοικοκυριά και μικρές επιχειρήσεις στη χαμηλή και μέση τάση, κερδίζοντας 11 περίπου «ρολόγια».
Όσον αφορά τους ιδιώτες προμηθευτές, οι εξαγορές των Watt & Volt και Volterra μέσα στο προηγούμενο έτος άφησαν ισχυρό «αποτύπωμα» στο χαρτοφυλάκιο της Protergia, η οποία παραμένει στην πρώτη θέση και τον Απρίλιο του 2024. Το χαρτοφυλάκιο της εταιρείας διαμορφώθηκε τότε στους 471.501 καταναλωτές, στους οποίους αν προστεθεί και αυτό της Volterra (η οποία ακόμη δεν έχει συγχωνευθεί) ανέρχεται σε 493.500 πελάτες. Επομένως, η εταιρεία βρίσκεται μία «ανάσα» από το μισό εκατομμύριο, χωρίς σημαντική μεταβολή από το τέλος του 2023.
Αμέσως μετά ακολουθεί η η ZeniΘ η οποία τον Απρίλιο εκπροσωπούσε 326.000 νοικοκυριά και μικρές επιχειρήσεις. Σε σχέση με το τέλος του 2023, πρόκειται για την εταιρεία με το μεγαλύτερο κέρδος, με αύξηση 18.000 των παροχών του χαρτοφυλακίου της.
Η υπόλοιπη κατάταξη
Την τρίτη θέση κατέλαβε τον Απρίλιο η Elpedison με 304.300 καταναλωτές. Σε απόσταση αναπνοής από τους 300.000 πελάτες βρέθηκε η ΗΡΩΝ, χάρις στους 298.000 μετρητές που εκπροσωπούσε.
Ανάμεσα στους ιδιώτες παρόχους, την 5η θέση κατέλαβε η NRG με ένα χαρτοφυλάκιο 230.000 πελατών. Σημαντικά ενισχυμένη ήταν η Φυσικό Αέριο Ελληνική Εταιρεία Ενέργειας, διαθέτοντας 174.00 καταναλωτές στη χαμηλή και μέση τάση τον Απρίλιο. Μάλιστα, ήταν ο δεύτερος προμηθευτής σε αύξηση πελατολογίου, ενισχύοντας το χαρτοφυλάκιό της κατά 5.700.
Πάνω από το όριο των 100.000 πελατών βρέθηκε για μία ακόνη φορά η VOLTON, με 103.000 νοικοκυριά και επιχειρήσεις. Η λίστα των εταιρειών ολοκληρώνεται με την ΕΛΙΝΟΙΛ (5.800), την Eunice (2.800) και τον ΟΤΕ (2.470).
Παράλληλα, τα στοιχεία Απριλίου δείχνουν ότι παραμένει σημαντικό «αγκάθι» ο μεγάλος αριθμός καταναλωτών που βρίσκεται στην Καθολική Υπηρεσία. Πρόκειται για 204.200 παροχές περίπου.