Μητσοτάκης: Μείωση διοδίων από Πελασγία έως Κλειδί κατά 17% από 1η Οκτωβρίου

Viber Whatsapp Μοιράσου το
Μητσοτάκης: Μείωση διοδίων από Πελασγία έως Κλειδί κατά 17% από 1η Οκτωβρίου
Το σχέδιο ανασυγκρότησης της Θεσσαλίας - Όσα γνωστοποίησε ο Έλληνας πρωθυπουργός, Κυριάκος Μητσοτάκης. Μειώνονται τα διόδια της Πελασγίας κατά 17% από 1η Οκτωβρίου με ισχύ μέχρι την 31η Δεκεμβρίου του 2025. Τα οφέλη για τους οδηγούς.

Τη μείωση των διοδίων από Πελασγία έως τον σταθμό Κλειδί κατά 17%, η οποία σημαίνει ότι το συνολικό όφελος θα είναι από 2,8 έως 3 ευρώ για όλη την απόσταση με ισχύ από την 1η Οκτωβρίου μέχρι το τέλος του 2025 ανακοίνωσε ο πρωθυπουργός, Κυριάκος Μητσοτάκης κατά την εκδήλωση με τίτλο «Στρατηγικό σχέδιο για την ανασυγκρότηση της Θεσσαλίας – φράγματα, υποδομές και έργα υδρονομίας» στο δημαρχείο του Κιλελέρ.

«Επιτρέψτε μου μια ανακοίνωση συμβολικού χαρακτήρα η οποία δείχνει πώς αντιλαμβάνεται η κυβέρνηση την ανταποδοτικότητα. Προέκυψε όφελος για το ελληνικό δημόσιο από την αναχρηματοδότηση της σύμβασης παραχώρησης του έργου Μαλιακού – Κλειδί. Έπεσαν τα επιτόκια και βρεθήκαμε με όφελος περίπου 16 εκατ. ευρώ» υπογράμμισε ο Έλληνας πρωθυπουργός.

Και συνέχισε: «Αποφασίσαμε με τον υπουργό Υποδομών να επιστρέψουμε τα χρήματα αυτά στην ελληνική κοινωνία. Έτσι, θα μειώσουμε τα διόδια από Πελασγία μέχρι το Κλειδί περίπου 17% για τα αυτοκίνητα με 2,8 έως 3 ευρώ συνολικό όφελος για όλη αυτή τη διαδρομή. Θεωρούμε ότι είναι δίκαιο να επιστρέψουμε τα χρήματα στην ελληνική κοινωνία. Πρόσθεσε ότι και όποιος μετακινείται από την Αθήνα στη Θεσσαλονίκη θα έχει τέτοιο όφελος.

Ο πρωθυπουργός μίλησε για τα έργα και τις πρωτοβουλίες για τη θωράκιση της Θεσσαλίας από τα πλημμυρικά φαινόμενα, αλλά και έργα που αφορούν την διαχείριση των υδάτων. Ο κ. Μητσοτάκης αναφέρθηκε στο σύνολο των έργων που αφορούν τα φράγματα, αλλά και έργα ορεινής υδρονομίας, που βρίσκονται σε εξέλιξη, ένα χρόνο μετά τις πλημμύρες του Ντάνιελ.

Σημείωσε, μεταξύ άλλων, πως «χρειαζόμαστε περισσότερα φράγματα όλων των μεγεθών», για να τονίσει πως «το συνολικό αποτύπωμα των φραγμάτων είναι πολλαπλό». «Μπορεί να είναι αρδευτικά, υδροηλεκτρικά, και σε μια εποχή που χρειαζόμαστε περισσότερα φράγματα για να διαχειριζόμαστε το ίδιο το ηλεκτρικό δίκτυο αυτά τα έργα έχουν τεράστια σημασία», δήλωσε.

Ο κ. Μητσοτάκης σημείωσε ότι αυτά τα έργα είναι πολύ σημαντικά, αλλά και μακράς υλοποίησης για να σημειώσει πως πως «τα έργα αυτά έχουν μια ιδιαιτερότητα. « Πολλές φορές άλλος τα σχεδιάζει, άλλος τα υλοποιεί και άλλος τα εγκαινιάζει. Το λέω αυτό γιατί έχω πλήρη συναίσθηση διότι ότι και εμείς έχουμε εγκαινιάσει έργα που σχεδιάστηκαν από άλλους, αλλά υλοποιήθηκαν σε μεγάλο βαθμό από εμάς. Αλλά θέλω να κρατήσετε αυτή την συνάντηση ως μια παρακαταθήκη λογοδοσίας του πολιτικού συστήματος, απέναντι στην Θεσσαλία και ως υποχρέωση μας να μην ξαναγίνει τόσο μεγάλη καταστροφή όπως αυτή του Ντάνιελ».

Παράλληλα, επεσήμανε ότι έχει μεγάλη σημασία ότι πρέπει να θωρακιστεί η Θεσσαλία, ώστε η να μην αντιμετωπίσει ποτέ ξανά τέτοια προβλήματα. Παράλληλα, ο πρωθυπουργός αναφέρθηκε στην διαχείριση των υδάτων, τονίζοντας πως χρειάζονται έργα που θα διασφαλίσουν να μην υπάρξει σπατάλη των υδάτινων πόρων. «Δεν έχουμε το δικαίωμα να σπαταλάμε το νερό. Είναι νερό που χάνεται, σε μια εποχή που ξέρουμε ότι θα έχουμε λιγότερο νερό και θα πρέπει να το προστατεύσουμε», διευκρίνισε.

Έναν χρόνο μετά από τη μεγάλη καταστροφή έχουν γίνει πολλά πράγματα και θα γίνουν και άλλα τόνισε μεταξύ άλλων ο Κυριάκος Μητσοτάκης.

«Εργαστήκαμε και εργαστήκατε πάρα πάρα πολύ σκληρά για να μπορέσουμε όσο το δυνατόν πιο σύντομα πρώτα να ανατάξουμε έστω και προσωρινά τις μεγάλες, τις πρωτοφανείς ζημιές που έγιναν, αλλά ταυτόχρονα να εργαστούμε και να σχεδιάσουμε μακροπρόθεσμες λύσεις σε βάθος χρόνου, που θα μας επιτρέψουν με αρκετή βεβαιότητα να ισχυριστούμε ότι μια τέτοια καταστροφή δεν θα επαναληφθεί ποτέ ξανά» υπογράμμισε ο πρωθυπουργός.

Συγκεκριμένα ο κ. Μητσοτάκης ανέφερε μεταξύ άλλων: «Είχαμε την ευκαιρία πριν και θα προσπαθήσω να συνοψίσω λίγο αυτά τα οποία είπαμε να μιλήσουμε σε τρία επίπεδα. Το πρώτο επίπεδο, τα έργα τα οποία διεξάγει η Περιφέρεια. Προσωρινές και γρήγορες αλλά σημαντικότατες παρεμβάσεις που αφορούν χειμάρρους, ρέματα, αναχώματα. Έργα τα οποία έχουν ήδη δρομολογηθεί και τα οποία δρομολογούνται με μια γενναία χρηματοδότηση από το κράτος προς την Περιφέρεια. Πάντα καθ' υπόδειξη – ανοίγω μια παρένθεση – των ειδικών και της εταιρείας στην οποία προΐσταται ο Μίλτος Γκουζούρης, τον οποίον τον γνωρίζετε πια καλά, διότι έχει κάνει τη Θεσσαλία δεύτερο σπίτι του. Γιατί κρίνω τόσο σημαντική αυτήν την επιστημονική υποστήριξη; Γιατί έχω ακούσει και διάφορα σχόλια κριτικής κακοπροαίρετα για τους δήθεν Ολλανδούς, οι οποίοι έρχονται να μας υποδείξουν. Ο Μίλτος μόνο Ολλανδός δεν είναι όπως έχετε διαπιστώσει.

«Χρειαζόμαστε βαριά τεχνοκρατική και επιστημονική υποστήριξη από εταιρείες και από ανθρώπους οι οποίοι γνωρίζουν πολύ καλά το αντικείμενο και οι οποίοι συνεργάζονται απόλυτα και θέλω να το τονίσω αυτό με τους δικούς μας επιστήμονες και με την Περιφέρεια, διότι όλα αυτά τα έργα τα οποία έχουμε δρομολογήσει, δεν είναι έργα τα οποία τα σχεδιάσαμε σε κάποιο γραφείο. Είναι έργα τα οποία συζητήθηκαν στο πεδίο με εκτεταμένες επισκέψεις και τα οποία βρίσκουν απολύτως σύμφωνη και την Περιφέρεια και τους ειδικούς τους οποίους έχουμε εδώ. Άρα τα πρώτα έργα παρέμβασης, εξαιρετικά σημαντικά έργα τα οποία δρομολογεί η Περιφέρεια, ήδη τα βλέπετε στο πεδίο, θα εκδηλώνονται και μέσα στους επόμενους μήνες. Είναι έργα τα οποία πολλά χρόνιζαν. Ενδεχομένως κάποια να μην είχαν γίνει και ποτέ. Και είναι τα έργα της άμεσης προστασίας απέναντι σε ενδεχόμενα νέα πλημμυρικά φαινόμενα. Το δεύτερο πεδίο παρέμβασης και θέλω να σταθώ λίγο περισσότερο σε αυτό, γιατί αποδίδω πολύ μεγάλη σημασία, είναι τα έργα για τα οποία μας μίλησε ο Θοδωρής Σκυλακάκης. Είναι έργα τα οποία μπορεί να μην τα δούμε ποτέ γιατί γίνονται πάνω στα βουνά. Πολλά, μικρά έργα[…] Έργα τα οποία έχουν δύο βασικούς σκοπούς: να συγκρατήσουν το νερό και να καθυστερήσουν την ορμή του νερού, καθώς αυτό θα έρχεται από τα βουνά προς τα πεδινά. Από τα βουνά έρχονται τα νερά πρωτίστως, το ξέρουμε πολύ καλά και τα έργα αυτά, τα οποία μας τα έχουν υποδείξει με πολύ μεγάλη λεπτομέρεια, είναι έργα τα οποία μπορούν να υλοποιηθούν σχετικά γρήγορα. Υπάρχει εξασφαλισμένη χρηματοδότηση και έχουν πάρα πάρα πολύ μεγάλο όφελος. Δεν λύνουν από μόνα τους το πρόβλημα, αλλά έχουν ένα πολύ μεγάλο όφελος και είναι τα πρώτα έργα τα οποία μπορούμε να δρομολογήσουμε και να υλοποιήσουμε» πρόσθεσε.

Ο κ. Μητσοτάκης έκλεισε την ομιλία του λέγοντας ότι «θα είμαστε διαρκώς εδώ και νομίζω ότι έχουν αποδείξει και οι υπουργοί μας. Νομίζω ότι είναι κάτι το οποίο μπορούν να το πιστοποιήσουν και οι δήμαρχοι και η τοπική Αυτοδιοίκηση, ότι αυτά τα οποία κάνουμε δεν τα κάνουμε για την επικοινωνία. Τα κάνουμε γιατί πραγματικά υπάρχει πάρα πάρα πολλή δουλειά να γίνει. Έχουμε βάλει κάποιες βάσεις, ξέρουμε πού είναι τα προβλήματα, έχουμε πολλές πληγές ακόμα να να θεραπεύσουμε. Πάντα μπορεί να προκύπτουν και απρόοπτα, τα οποία πρέπει να τα διαχειριζόμαστε. Αλλά ας κρατήσουμε για τους εαυτούς μας μια συγκρατημένη αισιοδοξία[..]».

Ακολουθήστε το insider.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.

Διαβάστε ακόμη

Μητσοτάκης στο υπουργικό: Από 6/10 στα 2,5 ευρώ τα διόδια στην Αττική Οδό - Τι είπε για ακρίβεια

Σταϊκούρας: Στόχος μας μια καλύτερη καθημερινότητα για τους πολίτες σε Θεσσαλονίκη και Μακεδονία

«Σφύριξε» κουδούνι ο Μητσοτάκης - Σκληρό πρέσινγκ για εκλογές - Υπόγεια ρεύματα στο ΠΑΣΟΚ

gazzetta
gazzetta reader insider insider