Παραλύει σχεδόν το μισό αμερικανικό εμπόριο που διεξάγεται δια θαλάσσης, καθώς οι λιμενεργάτες κατά μήκος της Ανατολικής Ακτής των ΗΠΑ και στον Κόλπο του Μεξικού, κατεβάζουν ρολά ξεκινώντας απεργία, μετά το ναυάγιο των συνομιλιών για μια νέα σύμβαση εργασίας. Ο λόγος που οι διαπραγματεύσεις απέτυχαν οφείλεται στη μη ικανοποίηση των μισθολογικών τους αιτημάτων.
Μάλιστα, σύμφωνα με τo CNBC, αναλυτές εκτιμούν πως η απεργία σε δεκάδες λιμάνια από το Μέιν μέχρι το Τέξας θα στοιχίσει στην οικονομία πολλά δισ. δολάρια κάθε ημέρα που διαρκεί ενώ θα ανατροφοδοτήσει και τις πληθωριστικές πιέσεις. Βεβαίως, επηρεάζεται ένα μεγάλο κομμάτι της εφοδιαστικής αλυσίδας: από τρόφιμα μέχρι οχήματα.
Με 45.000 λιμενεργάτες στην «ομπρέλα» του, το συνδικάτο International Longshoremen's Association (ILA), διαπραγματευόταν με τον εργοδοτικό οργανισμό United States Maritime Alliance (USMX) για την εκπόνηση μιας νέας εξαετούς σύμβασης εργασίας πριν από την προθεσμία που είχε τεθεί για τα μεσάνυχτα της 30ης Σεπτεμβρίου, που τελικά δεν ευδοκίμησε.
Πρόκειται για την πρώτη απεργία του ILA από το 1977 και προκαλεί ανησυχίες στις επιχειρήσεις που βασίζονται σε θαλάσσιες μεταφορές για να εξαγάγουν τα προϊόντα τους ή για να εξασφαλίσουν κρίσιμης σημασίας εισαγωγές. Η απεργία επηρεάζει 36 λιμάνια που διαχειρίζονται προϊόντα, από μπανάνες μέχρι ενδύματα και αυτοκίνητα.
«Ως αποτέλεσμα της εκπνοής της κεντρικής συμφωνίας ανάμεσα στον United States Maritime Alliance (USMX) και το International Longshoremen's Association (ILA), πραγματοποιείται στάση εργασίας στον Λιμένα της Βιρτζίνια και άλλα λιμάνια κατά μήκος της Ανατολικής Ακτής και της Ακτής του Κόλπου», ανακοινώθηκε από την αρχή του Λιμένα της Βιρτζίνια.
Σύμφωνα με τον επικεφαλής του ILA, Χάρολντ Ντάγκετ εργοδότες, όπως ο όμιλος μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων Maersk και η εταιρεία του APM Terminals North America, δεν προσέφεραν κατάλληλες μισθολογικές αυξήσεις ούτε συμφώνησαν σε αιτήματα να σταματήσουν προγράμματα για την αυτοματοποίηση του λιμανιού. Ο USMX ανέφερε χθες, Δευτέρα, σε δήλωσή του πως προσέφερε μισθολογικές αυξήσεις κατά σχεδόν 50%.