Υποχώρησε το καταναλωτικό κλίμα στη Γερμανία τον πρώτο μήνα του νέου έτους, καθώς στα νοικοκυριά επικρατεί ολοένα και αυξανόμενη απαισιοδοξία για την οικονομία και τις προοπτικές του εισοδήματός τους.
Ο δείκτης καταναλωτικού κλίματος, που δημοσιεύεται από κοινού από την GfK και το Ινστιτούτο NIM (Nuremberg Institute for Market Decisions), υποχώρησε κατά μία μονάδα από το αναθεωρημένο -21,4 του Δεκεμβρίου σε -22,4. Αναλυτές σε δημοσκόπηση του Reuters ανέμεναν μέτρηση της τάξης του -20,0.
Η προθυμία για δαπάνες μειώθηκε κατά τρεις μονάδες στο – 8,4, το χαμηλότερο επίπεδο από τον Αύγουστο του 2024.
Ο Rolf Bürkl, ειδικός σε θέματα καταναλωτών στο NIM, σημείωσε ότι «το 2025 ξεκινάει με απαισιοδοξία, καθώς το καταναλωτικό κλίμα υπέστη ένα ακόμη πλήγμα».
Η συγκρατημένη αισιοδοξία που παρατηρήθηκε στα τέλη του 2024 έχει εξασθενήσει, με τον Bürkl να τονίζει ότι η τάση που παρατηρείται από τα μέσα του 2024 είναι στην καλύτερη περίπτωση στασιμότητα.
Βασική ανησυχία αποτελεί ο πληθωρισμός, ο οποίος πρόσφατα ανέκαμψε και πάλι, περιορίζοντας τις προοπτικές για μια ουσιαστική ανάκαμψη της καταναλωτικής ζήτηση.