GfK: Υποχώρησε το καταναλωτικό κλίμα στη Γερμανία τον Ιανουάριο

Newsroom
Viber Whatsapp
Μοιράσου το
GfK: Υποχώρησε το καταναλωτικό κλίμα στη Γερμανία τον Ιανουάριο
Βασική ανησυχία αποτελεί ο πληθωρισμός, ο οποίος πρόσφατα ανέκαμψε και πάλι, περιορίζοντας τις προοπτικές για μια ουσιαστική ανάκαμψη της καταναλωτικής ζήτηση.

Υποχώρησε το καταναλωτικό κλίμα στη Γερμανία τον πρώτο μήνα του νέου έτους, καθώς στα νοικοκυριά επικρατεί ολοένα και αυξανόμενη απαισιοδοξία για την οικονομία και τις προοπτικές του εισοδήματός τους.

Ο δείκτης καταναλωτικού κλίματος, που δημοσιεύεται από κοινού από την GfK και το Ινστιτούτο NIM (Nuremberg Institute for Market Decisions), υποχώρησε κατά μία μονάδα από το αναθεωρημένο -21,4 του Δεκεμβρίου σε -22,4. Αναλυτές σε δημοσκόπηση του Reuters ανέμεναν μέτρηση της τάξης του -20,0.

Η προθυμία για δαπάνες μειώθηκε κατά τρεις μονάδες στο – 8,4, το χαμηλότερο επίπεδο από τον Αύγουστο του 2024.

Ο Rolf Bürkl, ειδικός σε θέματα καταναλωτών στο NIM, σημείωσε ότι «το 2025 ξεκινάει με απαισιοδοξία, καθώς το καταναλωτικό κλίμα υπέστη ένα ακόμη πλήγμα».

Η συγκρατημένη αισιοδοξία που παρατηρήθηκε στα τέλη του 2024 έχει εξασθενήσει, με τον Bürkl να τονίζει ότι η τάση που παρατηρείται από τα μέσα του 2024 είναι στην καλύτερη περίπτωση στασιμότητα.

Βασική ανησυχία αποτελεί ο πληθωρισμός, ο οποίος πρόσφατα ανέκαμψε και πάλι, περιορίζοντας τις προοπτικές για μια ουσιαστική ανάκαμψη της καταναλωτικής ζήτηση.

Ακολουθήστε το insider.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.

Διαβάστε ακόμη

Κομισιόν: Αποκαλυπτήρια για την «Πυξίδα Ανταγωνιστικότητας» της Ευρωπαϊκής Ένωσης

Alibaba: Κυκλοφόρησε νέο μοντέλο AI που «ξεπερνά σε όλα» ChatGPT και Deepseek

ASML: Αύξηση 167% στις παραγγελίες το δ' τρίμηνο του 2024

BEST OF LIQUID MEDIA

gazzetta
gazzetta reader insider insider