Θα πληρώνατε 500 δολάρια για μια πιστωτική κάρτα;

Viber Whatsapp
Μοιράσου το
Θα πληρώνατε 500 δολάρια για μια πιστωτική κάρτα;

Πόσο συμφέρον μπορεί να είναι για έναν καταναλωτή να πληρώνει από 450 έως 550 δολάρια συνδρομή για μια πιστωτική κάρτα; Αν και το ποσόν φαντάζει ιδιαίτερα υψηλό σε σύγκριση με τις συνήθεις ετήσιες συνδρομές που ισχύουν στην αγορά, αρκετοί θα ήταν πρόθυμοι να πληρώσουν όπως τουλάχιστον φαίνεται από το πρόσφατο «τεστ» που έγινε με αφορμή την κυκλοφορία της κάρτας Chase Sapphire Reserve. Η κάρτα ήταν φτιαγμένη από ένα ιδιαίτερο μείγμα μετάλλων και είχε ετήσια συνδρομή 450 δολάρια. Και μάλιστα, την απέκτησαν τόσοι πολλοί καταναλωτές που η εταιρεία «ξέμεινε» από πρώτες ύλες για να κατασκευάσει καινούριες.

Η American Express περνώντας στην αντεπίθεση με την Amex Platinum, μια premium κάρτα η οποία μετρά 33 χρόνια παρουσίας προχωρά σε αύξηση της ετήσιας συνδρομής από 450 δολάρια σε 550 δολάρια.

Συμβαίνει κάτι περίεργο με τις επιχειρήσεις των πιστωτικών καρτών.

Είναι τεχνικά δυνατό να δικαιολογηθεί η καταβολή 450 δολαρίων ακόμη και 550 για να αποκτήσει κάποιος το προνόμιο να χρησιμοποιεί την πιστωτική κάρτα. Αρκεί να κοιτάξει κανείς τη μεγάλη λίστα των προνομίων που προσφέρουν: bonus πόντους, ειδικές τιμές σε ταξίδια και ξενοδοχεία, δωρεάν παροχές και αναβαθμίσεις.

Όλα είναι μαθηματικά. Αν κάποιος είναι διατεθειμένος να χρησιμοποιήσει αρκετά την κάρτα ώστε να δικαιολογείται η συνδρομή και να απολαμβάνει αυτά τα προνόμια και τα προγράμματα ανταμοιβής-παρά τους σύνθετους κανόνες και τις απαιτήσεις-μπορεί να αξίζει να την αποκτήσει. Αν όχι, ίσως είναι προτιμότερο να κατευθυνθεί προς τη λύση μιας απλής κάρτας, η οποία δεν χρειάζεται συνδρομή, η οποία μπορεί να έχει μια γενναιόδωρη επιστροφή χρημάτων ή ένα ιδιαίτερα χαμηλό επιτόκιο.

Αλλά ας μη γελιόμαστε. Ένα μέρος της ελκυστικότητας της premium πιστωτικής κάρτας έγκειται στο γεγονός ότι έχει αυτό τον «premium» χαρακτήρα. Aκόμη και αν κάποιος δεν εξοικονομήσει ούτε φράγκο, θα έχει τη δυνατότητα να ανέβει νωρίτερα σε ένα αεροπλάνο ή ακόμη καλύτερα να πιει ένα κοκτέιλ στο lounge του αεροδρομίου ενώ όλοι οι υπόλοιποι θα συνωστίζονται στις ουρές.

Ο κάτοχος της κάρτας αισθάνεται ιδιαίτερος μόνο και μόνο που κρατάει αυτή την ιδιαίτερης κατασκευής κάρτας στο χέρι του και όλοι μπορούν να δουν ότι είναι σε θέση να την πληρώνει.

Από τους 350 εκατομμύρια λογαριασμούς πιστωτικών καρτών στις ΗΠΑ (αριθμός αρκετά υψηλότερος από τα 275 εκατομμύρια που ίσχυαν το 2010, σύμφωνα με την Αμερικανική Ένωση Τραπεζιτών) η πλειοψηφία δεν χρεώνει καθόλου ετήσια συνδρομή αν και κερδίζουν αρκετά από τα «πέναλτι», τους τόκους και τις χρεώσεις για τις διάφορες συναλλαγές.

Η απόφαση για το αν οι πελάτες της Αmerican Express θα είναι διατεθειμένοι να πληρώσουν 100 επιπλέον δολάρια για τις πλατινένιες κάρτες είναι θέμα ορθολογικής και όχι μόνο εξέτασης.

Για παράδειγμα, πρόσφατα, ένας 27χρονος Αμερικανός, ο Mark Jackson, σκεφτόταν να ακυρώσει την πλατινένια του κάρτα καθώς αντιλήφθηκε ότι πιθανώς δεν εκμεταλλευόταν στο έπακρον τα πλεονεκτήματα που του προσέφερε η συνδρομή των 450 δολαρίων. Τώρα που η κάρτα ζητά άλλα 100 δολάρια σκέφτεται να μην το βάλει κάτω. Και αυτό, γιατί κατά βάθος του ήταν δύσκολο να αποχωριστεί την πρόσβαση που του εξασφάλιζε η κάρτα στα lounge του αεροδρομίου. Έχει ήδη χρησιμοποιήσει τα lounge στο Μαϊάμι και το Σαν Φρανσίσκο ενώ στο lounge του Ντάλας του έκαναν και 15 λεπτά δωρεάν μασάζ.

Η American Express βασίζεται σε αυτούς τους πελάτες που σκέφτονται σαν τον Jackson και όχι σε όσους κυνηγούν τις ευκαιρίες με τη στενή έννοια του όρου. Η εκπρόσωπος της εταιρείας, Charlotte Fuller, ανέφερε ότι η αύξηση της συνδρομής είναι η πρώτη που γίνεται εδώ και 10 χρόνια. Η εταιρεία ελπίζει ότι οι καταναλωτές θα λάβουν υπ’ όψιν τους τα νέα προνόμια όπως είναι μετακινήσεις με την Uber αξίας 200 δολαρίων και επιπλέον προγράμματα ανταμοιβής για ξενοδοχεία και αεροπορικές εταιρείες.

Οι κάτοχοι της πλατινένιας κάρτας έχουν επίσης πρόσβαση σε ειδικά events και γεύματα σε διάσημα εστιατόρια. «Αυτό σημαίνει ότι κάθε βράδυ όλο και περισσότερα τραπέζια θα είναι κρατημένα για τα μέλη μας», σημειώνει η Fuller.

Ωστόσο, δεν είναι τόσο εύκολο για τις premium κάρτες να αποκτήσουν αυτά τα προνόμια. Ο Jackson που δεν διαθέτει αμάξι έχει ενθουσιαστεί με την προσφορά για τη χρήση των υπηρεσιών της Uber αλλά υπάρχει ένα στοιχείο που τον ενοχλεί. Πρέπει να κάνει μηνιαία χρήση της υπηρεσίας (μια φορά το μήνα) και αν το παραλείψει δεν μπορεί σωρευτικά να τη χρησιμοποιήσει τους επόμενους μήνες.

«Όλα εξαρτώνται από το τι αξιολογούν περισσότερο οι πελάτες», αναφέρει η Tiffani Montez, αναλύτρια της Aite Group.

Ακολουθήστε το insider.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.

BEST OF LIQUID MEDIA

gazzetta
gazzetta reader insider insider