Μετά τις γιορτές αναμένεται να ξεκινήσουν εκ νέου οι εργασίες κατασκευής του Μετρό στον Πειραιά, ένα έργο που είχε παγώσει τους τελευταίους μήνες... λόγω ενός λάθους.
Ειδικότερα, τα προβλήματα στην κατασκευή του έργου ξεκίνησαν το καλοκαίρι του 2014, με μια ρύθμιση του υπουργείου Οικονομικών για την απόδοση ΦΠΑ. Η ρύθμιση αφορούσε φορείς του Δημοσίου οι οποίοι εκτελούν και εκμεταλλεύονται έργα και οι οποίοι με τη ρύθμιση απαλλάσσονται από την υποχρέωση καταβολής ΦΠΑ.
Στη ρύθμιση συμπεριελήφθη από λάθος και η Αττικό Μετρό, αφού δεν εκμεταλλεύεται η ίδια τα έργα που κατασκευάζει.
Ως εκ τούτου η Αττικό Μετρό σταμάτησε να αποδίδει ΦΠΑ, με αποτέλεσμα να σωρευτεί μια οφειλή της τάξης των 12 εκατ. ευρώ, προς τον ανάδοχο του έργου με αποτέλεσμα να σταματήσουν οι εργασίες κατασκευής του έργου.
Πληροφορίες αναφέρουν ότι η Αττικό Μετρό κατέβαλλε, προ ημερών στην ανάδοχο κοινοπραξία (J&P ΑΒΑΞ, Ghella SpA και Alstom Transport SA), το οφειλόμενο ποσό, με αποτέλεσμα ο μετροπόντικας να ετοιμάζεται να πιάσει ξανά δουλειά, αμέσως μετά την περίοδο των γιορτών. .
Υπενθυμίζεται ότι η επέκταση του μετρό προς τον Πειραιά είναι ένα από τα λιγοστά μεγάλα έργα που εκτελούνται σήμερα στην Ελλάδα.
Η νέα αυτή γραμμή περιλαμβάνει έξι σταθμούς (Αγ. Βαρβάρα, Κορυδαλλός, Νίκαια, Μανιάτικα, Πειραιάς, Δημοτικό Θέατρο. Το έργο της επέκτασης του μετρό προς τον Πειραιά είναι προϋπολογισμού 575 εκατ. ευρώ, με 450 εκατ. ευρώ να προέρχονται από την Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων.
Με την επέκταση του μετρό προς τον Πειραιά θα εξυπηρετούνται καθημερινά πάνω από 132.000 επιβάτες, ενώ ο συνολικός χρόνος από το λιμάνι έως το αεροδρόμιο θα διανύεται με το μετρό μόλις σε 45 λεπτά. Με τη λειτουργία του έργου υπολογίζεται ότι θα κυκλοφορούν καθημερινά περίπου 23.000 Ι.Χ. οχήματα λιγότερα, επιφέροντας αντίστοιχα μείωση των ρύπων διοξειδίου του άνθρακα κατά 119 τόνους ημερησίως.