Voucher 200 ευρώ για τους εκπαιδευτικούς μέσα από το Πρόγραμμα «Ψηφιακή Μέριμνα», για αγορά τεχνολογικού εξοπλισμού, ανακοίνωσε την Παρασκευή η υπουργός Παιδείας Νίκη Κεραμέως.
Όπως αναφέρθηκε, το πρόγραμμα επεκτείνεται στους εκπαιδευτικούς δημόσιας πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης της χώρας, ανεξαρτήτως κοινωνικών ή άλλων κριτηρίων, κατόπιν πρότασης της υπουργού Παιδείας Νίκης Κεραμέως, με χρηματοδότηση από το Ταμείο Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας, ενώ ετοιμάζεται σχετική νομοθετική ρύθμιση για τη Βουλή.
Υπενθυμίζεται ότι μέσω του προγράμματος αυτού πάνω από 500.000 νέες και νέοι ηλικίας 4-24 ετών έχουν ήδη λάβει voucher 200 ευρώ για αγορά τεχνολογικού εξοπλισμού, πρόγραμμα που υπερβαίνει τα 140 εκατομμύρια ευρώ.
Πώς θα διατεθούν στους δικαιούχους τα voucher
Στην ανακοίνωση του υπουργείου Παιδείας σημειώνεται πως οι εκπαιδευτικοί και τα μέλη Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού-Ειδικού Βοηθητικού Προσωπικού, που απασχολούνται σε δομές της πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, θα είναι οι νέοι δικαιούχοι του προγράμματος «Ψηφιακή Μέριμνα ΙΙ», σύμφωνα με νομοθετική ρύθμιση που καταθέτει σήμερα το υπουργείο στο νομοσχέδιο του υπουργείου Ανάπτυξης και Επενδύσεων.
Κατόπιν πρότασης της υπουργού Παιδείας, Νίκης Κεραμέως, θα διατεθούν στους δικαιούχους επιταγές (voucher) αξίας 200 ευρώ για την αγορά τεχνολογικού εξοπλισμού, χωρίς κοινωνικά ή άλλα κριτήρια, με στόχο την ενίσχυση του εκπαιδευτικού προσωπικού της χώρας μας στη νέα, ψηφιακή εποχή, στο πλαίσιο της ευρύτερης επένδυσης στον ψηφιακό μετασχηματισμό της εκπαίδευσης.
Το πρόγραμμα «Ψηφιακή Μέριμνα» ύψους 141 εκατ. ευρώ, το οποίο χρηματοδοτείται από το Ταμείο Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας, είναι αποτέλεσμα συνεργασίας των Υπουργείων Οικονομικών, Ανάπτυξης και Επενδύσεων, Παιδείας και Θρησκευμάτων, Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων και Ψηφιακής Διακυβέρνησης.
Άλλη ρύθμιση της εν λόγω τροπολογίας προβλέπει ότι, για την εισαγωγή στην τριτοβάθμια εκπαίδευση φέτος για το ακαδημαϊκό έτος 2022-2023, θα υποβάλλεται μόνο το μηχανογραφικό δελτίο πρώτης φάσης, όπως πέρυσι. Η διάταξη αυτή κρίθηκε απαραίτητη για δύο, κυρίως, λόγους, που επήλθαν αμφότεροι από την πρώτη εφαρμογή της Ελάχιστης Βάσης Εισαγωγής: αφ’ ενός, διότι το 93% των εισακτέων στην τριτοβάθμια εκπαίδευση, χάρη στην ΕΒΕ, πέτυχαν την εισαγωγή τους σε Σχολή ή Τμήμα μεταξύ των 10 πρώτων επιλογών τους, επομένως περιορίστηκε δραστικά η τυχαία εισαγωγή σε χαμηλής προτεραιότητας για τον υποψήφιο Σχολές ή Τμήματα. Αφ’ ετέρου, προκειμένου να υπάρξει επαρκές χρονικό διάστημα εφαρμογής του συστήματος καθορισμού των συντελεστών βαρύτητας από τα Ανώτατα Εκπαιδευτικά Ιδρύματα, ώστε να μπορούν να εξαχθούν συμπεράσματα και των υποψηφίων, εν όψει της επιλογής τους.
«Προτεραιότητά μας η στήριξη του εκπαιδευτικού μας προσωπικού»
Επιπλέον, με τις διατάξεις του υπουργείου Παιδείας, μεταξύ άλλων, προβλέπεται η προθεσμία έκδοσης των Οδηγών Χρηματοδότησης και Διαχείρισης των Ειδικών Λογαριασμών Κονδυλίων Έρευνας των Ανώτατων Εκπαιδευτικών Ιδρυμάτων έως την 30ή Ιουνίου 2022, ενώ ρυθμίζονται ζητήματα των συμφωνιών προγραμματικού σχεδιασμού των ανώτατων Εκπαιδευτικών Ιδρυμάτων με το Υπουργείο Παιδείας και Θρησκευμάτων, όπως και για τη διαδικασία πιστοποίησης των προγραμμάτων σπουδών που παρέχονται από τμήματα ή σχολές.
Η υπουργός Νίκη Κεραμέως τόνισε ότι «αποτελεί προτεραιότητά μας η στήριξη του εκπαιδευτικού μας προσωπικού, καθώς και ο ψηφιακός μετασχηματισμός της εκπαίδευσης. Με το πρόγραμμα Ψηφιακή Μέριμνα ΙΙ επιδιώκουμε, μαζί με τις επιμορφώσεις εκπαιδευτικών στον τομέα των νέων τεχνολογιών, να στηρίξουμε περαιτέρω στη νέα ψηφιακή εποχή το έργο του ανθρώπινου δυναμικού μας, που αποτελεί και το πιο σπουδαίο κεφάλαιό μας. Επιμορφώνουμε, εξοπλίζουμε, εξελίσσουμε, στηρίζουμε. Κάνουμε ένα ακόμη βήμα για το σχολείο που αξίζουν τα παιδιά μας και οι εκπαιδευτικοί μας.