Το στοίχημα της τετραετίας για την νέα κυβέρνηση και την Ελλάδα, είναι να πραγματοποιηθούν οι κατάλληλες επενδύσεις στον τουρισμό, ώστε να διασφαλιστεί η ανοδική του πορεία, σύμφωνα με τον Βασίλη Κικίλια, που απηύθυνε χαιρετισμό στο 2ο International Business & Hospitality Conference του insider.gr.
«Τα επόμενα 25 χρόνια θα συνεχίσει να κινείται ανοδικά το τουριστικό προϊόν εάν κάνουμε τις επενδύσεις που πρέπει στις υποδομές. Αυτό είναι το στοίχημα της επόμενης 4ετίας» υπογράμμισε χαρακτηριστικά ο κ. Κικίλιας.
Ο πρώην υπουργός υπ. Υγείας, επεσήμανε πως υπήρξαν 2 χρόνια σοκ για τον πλανήτη με την παγκόσμια κρίση της δημόσιας υγείας, όμως η Ελλάδα rebrandαρίστηκε ως ασφαλής προορισμός και με την βοήθεια του ιδιωτικού τομέα, ακόμη και την εποχή προ των εμβολίων, καθώς μετά το lockdown η χώρα άνοιξε τις πύλες της με ένα πρόγραμμα πολλαπλού testing και αεροδιακομιδές και διασύνδεση των νοσοκομείων.
Παράλληλα, εκτίμησε πως μετά από πολλά χρόνια «στρέψαμε την προσοχή όλων στην Ελλάδα» και διαπιστώθηκε πως πρόκειται μια μια σοβαρή χώρα με σοβαρή διοίκηση, που αντιμετώπισε με επιτυχία μια από τις μεγαλύτερες κρίσεις στα τελευταία 100 χρόνια της πρόσφατης ιστορίας της ανθρωπότητας. Επίσης, ο κ. Κικίλιας τόνισε πως ο τουρισμός είναι η βαριά βιομηχανία της Ελλάδας, με τα έσοδα την περασμένη χρονιά να ανέρχονται σε 17,6 δισ. ευρώ, σύμφωνα με στοιχεία της ΤτΕ.
Μάλιστα, ο πρώην υπ. Τουρισμού επεσήμανε πως υπήρξε επιτυχής του εμπορικού και όχι μόνο κλάδου με τον τουρισμό, ενώ οι μικρομεσαίοι αποτελούν την «ραχοκοκαλιά» της ελληνικής οικονομίας, με 8 στις 10 επενδύσεις που έλαβαν χώρα στην Ελλάδα τα τελευταία 2 χρόνια να είναι τουριστικής υφής ή να αφορούν υποδομές στον τουριστικό τομέα.
Δεν παρέλειψε επίσης να χαρακτηρίσει ισχυρή τη φετινή τουριστική χρονιά, ενώ προέβλεψε πως θα τουριστικά έσοδα θα ξεπεράσουν τα αντίστοιχα του 2019 και του 2022 «πλησιάζοντας τα 18,5 με 19 δισ. ευρώ, όπως λένε οι ειδικοί». Ήδη, η μέση δαπάνη ανά ταξιδιώτη έχει αυξηθεί κατά 8% και στόχος είναι η αναβάθμιση του τουριστικού προϊόντος ώστε από εποχικό να έχει διάρκεια όλο τον χρόνο.
Ο κ. Κικίλιας σημείωσε πως υπάρχουν νέες ιδέες στον τουρισμό, ενώ «επενδύσαμε στις ψηφιακές δεξιότητες» με 500 ξενοδοχεία να έχουν κάνει σχετική εκπαίδευση και να εμφανίζουν βιώσιμα χαρακτηριστικά σύμφωνα με τη Google και οι online κρατήσεις είναι περισσότερες από ποτέ καθώς αγγίζουν το 67% του συνολικού booking του προϊόντος. Σύμφωνα με τον ίδιο, τα νέα για τον τουρισμό και την οικονομία είναι ευοίωνα, ενώ επιδίωξη είναι να υπάρξει μεγαλύτερη διασύνδεση του κλάδου με την τεχνολογία και να αναδειχθούν καλά πληρωμένες θέσεις εργασίας, ώστε κάθε Έλληνας και κάθε Ελληνίδα να δουν τον κόπο τους να επιβραβεύεται.