Άμεσες απαντήσεις από την κυβέρνηση «μετά την αποκάλυψη ότι υπήρχε μονταζιέρα στα ηχητικά των συνομιλιών του σταθμάρχη Λάρισας με τον οδηγό της μοιραίας αμαξοστοιχίας λίγες ώρες μετά το έγκλημα στα Τέμπη» ζητά ο ΣΥΡΙΖΑ - ΠΣ. Όπως αναφέρει, «είναι πλέον σαφές ότι σ' αυτή την υπόθεση η μοναδική κηλίδα που υπάρχει, δεν προέρχεται από τα δημοσιεύματα, αλλά από τις πολλαπλές προσπάθειες συγκάλυψης του εγκλήματος με κυβερνητική εντολή».
Ειδικότερα, ο ΣΥΡΙΖΑ - ΠΣ τονίζει ότι προκαλούν αποτροπιασμό «οι νέες αποκαλύψεις για την προσπάθεια συγκάλυψης του εγκλήματος των Τεμπών από την κυβέρνηση της Νέας Δημοκρατίας, οι οποίες δημοσιεύονται σήμερα στο Βήμα της Κυριακής. Ούτε ο πιο νοσηρός νους δεν θα μπορούσε να συλλάβει ένα τέτοιο σενάριο κι όσο κι αν προσπάθησε ο κύριος Π. Μαρινάκης να "πετάξει την μπάλα στην εξέδρα" (για ακόμη μία φορά), παραμένουν αναπάντητα τα ερωτήματα για τα παραποιημένα στοιχεία. Άλλωστε, και ο ίδιος -εκών ή άκων- ουσιαστικά επιβεβαίωσε το περιεχόμενο του δημοσιεύματος».
«Η Νέα Δημοκρατία συνεχίζει να κλείνει τα μάτια. Κάνει πως δεν ξέρει τίποτα ούτε για τα μπαζώματα, ούτε για τις μονταζιέρες. Κάνει πως δεν βλέπει τις ευθύνες των Υπουργών και των στελεχών της, ενώ την ίδια ώρα κατηγορεί τον ΣΥΡΙΖΑ πως υποκινεί τη βία» υπογραμμίζει η αξιωματική αντιπολίτευση, προσθέτοντας πως «το δημοσίευμα της εφημερίδας παρουσιάζει στοιχεία από τη Διεύθυνση Εγκληματολογικών Ερευνών, που αποδεικνύουν ότι υπήρξε "συρραφή" συνομιλιών, με προφανή σκοπό την ενίσχυση του κυβερνητικού αφηγήματος για ανθρώπινο μόνο λάθος».
Τέλος, η Κουμουνδούρου θέτει 2 ερωτήματα προς την κυβέρνηση:
1) Ποιος, πότε και με ποιου εντολή έκανε συρραφή φράσεων (μοντάζ) από διαδοχικές συνομιλίες που είχε τη νύχτα του δυστυχήματος ο σταθμάρχης με δύο διαφορετικούς μηχανοδηγούς, ώστε να φαίνεται ότι η τραγωδία των Τεμπών προκλήθηκε αποκλειστικά από ανθρώπινο λάθος;
2) Ποιος, πότε και με ποιου εντολή αλλοίωσε και παραποίησε αποδεικτικά στοιχεία, με σκοπό την απόκρυψη των κυβερνητικών ευθυνών και την παραπλάνηση των πολιτών;
«Είναι πλέον σαφές ότι σ' αυτή την υπόθεση η "κηλίδα" που αναφέρει ο κυβερνητικός εκπρόσωπο, δεν είναι τα δημοσιεύματα, αλλά οι πολλαπλές προσπάθειες συγκάλυψης του εγκλήματος με κυβερνητική εντολή. ΥΓ: Πώς και με ποια διαδικασία έλαβε η κυβέρνηση γνώση στοιχείων από την ποινική δικογραφία, στα οποία ουδείς άλλος (δικαιούται να) έχει πρόσβαση πλην του ανακριτή;» καταλήγει ο ΣΥΡΙΖΑ - ΠΣ.
Το επίμαχο δημοσίευμα
Σύμφωνα με ρεπορτάζ που δημοσιεύει η εφημερίδα και με την παρουσίαση σχετικών εγγράφων, υπήρξε αλλοίωση συνομιλιών του σταθμάρχη, που «ξεριζώθηκαν» παράνομα από το σύστημα καταγραφών επικοινωνιών του ΟΣΕ, λίγες μόλις ώρες μετά την τραγωδία στα Τέμπη. Η αποκάλυψη της βασίζεται στην ανάλυση των συγκεκριμένων τεσσάρων λέξεων του επίμαχου διαλόγου τη νύχτα της 28ης Φεβρουαρίου 2023. Ένα μοντάζ που, σύμφωνα με την εφημερίδα, αναδείκνυε μόνο το ανθρώπινο λάθος του σταθμάρχη της Λάρισας
Όπως προκύπτει από νεότερα έγγραφα των Εγκληματολογικών Εργαστηρίων της ΕΛ.ΑΣ., που παρουσιάζει η εφημερίδα, η υπόδειξη του σταθμάρχη για αναχώρηση τρένου προς την υποτιθέμενη «λάθος πορεία» δεν αφορούσε τη μοιραία αμαξοστοιχία – όπως παρουσιάστηκε την 1η Μαρτίου σε μονταρισμένο ηχητικό ντοκουμέντο – αλλά εκείνη τοπικού συρμού που κινήθηκε κανονικά.
Σύμφωνα με το ρεπορτάζ, «τα ερωτήματα μεγεθύνονται αφού στελέχη του ΟΣΕ είχαν αναφέρει ότι παρέδωσαν στην τροχαία Λάρισας τις σχετικές μαγνητοφωνήσεις τις πρώτες ώρες μετά το ατύχημα. Ωστόσο με βάση νέα έγγραφα διαπιστώνεται ότι αυτές δόθηκαν την ελληνική αστυνομία στις 3 Μαρτίου, δηλαδή 3 μέρες αργότερα».
Πού έχει γίνει «μοντάζ» σύμφωνα με την εφημερίδα
«Βασίλη, φεύγω; - Φεύγεις, φεύγεις». Ήταν μόλις λίγες ώρες μετά τη σύγκρουση των δύο αμαξοστοιχιών στα Τέμπη όταν δημοσιοποιήθηκαν τα ηχητικά αρχεία με τις συνομιλίες του σταθμάρχη της Λάρισας. Σύμφωνα με το «ΒΗΜΑ», ο μηχανοδηγός που απευθύνθηκε στον «Βασίλη» για να λάβει το «πράσινο φως» της αναχώρησης δεν ήταν εκείνος της μοιραίας αμαξοστοιχίας, όπως είχε υποστηριχθεί τότε, αλλά ενός τοπικού δρομολογίου.
Από τα παραπάνω στοιχεία, σύμφωνα με την εφημερίδα, προκύπτουν σοβαρά ερωτήματα με κύριο ζητούμενο, ποιος είχε μπει παράνομα στο σύστημα καταγραφών του ΟΣΕ τις πρώτες ώρες μετά το τραγικό συμβάν, ποιοι πήραν τους διαλόγους του σταθμάρχη κι έκαναν συρραφή συνομιλιών, παραποιώντας τους τελικά.