Τις πρωτοβουλίες του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών μετά την ανάληψη των καθηκόντων του ανέλυσε στο ΕΡΤΝews o υπουργός Χρίστος Δήμας. «Επεξεργαζόμαστε ένα συνολικό σχέδιο για τα ΜΜΕ» είπε ανακοινώνοντας ταυτόχρονα ότι σε 15 μήνες θα είναι έτοιμα τα έργα για τον σιδηρόδρομο στη Θεσσαλία, ενώ αναφερόμενος στη. σιδηροδρομική τραγωδία πριν από δύο χρόνια τόνισε ότι «όλοι θέλουμε να λάμψει η αλήθεια για τα Τέμπη».
«Το ζητούμενο είναι να έχουμε πιο ασφαλή Μέσα Μαζικής Μεταφοράς και καλύτερες υπηρεσίες προς τους πολίτες» δήλωσε στην εκπομπή «Συνδέσεις», ενώ μεταξύ άλλων αναφέρθηκε, στον σιδηρόδρομο και τα έργα αποκατάστασης από την κακοκαιρία Daniel στη γραμμή Αθήνα – Θεσσαλονίκη. «Περιμένουμε την απόφαση αυτές τις ημέρες από το Ελεγκτικό Συμβούλιο και υπολογίζουμε ότι απαιτούνται περίπου 15 μήνες για τα έργα πλήρους αποκατάστασης».
Αναφερόμενος ο κ. Δήμας στο Μετρό της Θεσσαλονίκης τόνισε ότι «θα έχουμε επέκταση της Γραμμής προς την Καλαμαριά, με πέντε σταθμούς» επισημαίνοντας ότι φαίνεται ότι οι πολίτες το αγκάλιασαν ως μέσο.
«Το χρονοδιάγραμμα που θα παραδοθούν οι 5 σταθμοί είναι κάτι που παρακολουθούμε στενά. Την επόμενη εβδομάδα έχουμε στη Θεσσαλονίκη ένα συντονιστικό με τις εταιρείες», πρόσθεσε, ενώ ερωτηθείς εάν χρειαστεί να κλείσει για κάποιες ημέρες η υφιστάμενη γραμμή απάντησε ότι είναι πολύ πιθανό.
«Έχουμε προχωρήσει σε παραγγελία νέων συρμών για το μετρό»
Όσον αφορά στη Γραμμή 4 του Μετρό ο υπουργός Μεταφορών και Υποδομών σχολίασε πως «προχωράει με γρήγορους ρυθμούς». Και όπως τόνισε «με τους ρυθμούς που προχωράει είμαστε σίγουροι ό,τι θα ολοκληρωθεί εντός του χρονοδιαγράμματος και θα μπορέσει να εξυπηρετήσει χιλιάδες χρήστες του μετρό στην Αθήνα».
Απαντώντας για το εάν θα αναβαθμιστούν οι υπηρεσίες και εάν θα αυξηθούν οι συρμοί αναφέρθηκε στις πρωτοβουλίες που έχουν ληφθεί καθώς 22 συρμοί δεν έχουν αιρ κοντίσιον. «Έχουμε συμφωνήσει στην προμήθεια νέων συρμών, εκ των οποίων κάποιοι θα έχουν έρθει μέχρι το τέλος τους έτους», σημείωσε.
Σχετικά με τα μεγάλα οδικά κτήρια τόνισε: «Ο μεγάλος στόχος της κυβέρνησης είναι να προχωρήσουν πιο γρήγορα τα μεγάλα οδικά έργα» είπε προσθέτοντας ότι στο Πάτρα – Πύργος, όπως διαβεβαιώνουν οι κατασκευάστριες εταιρείες τα 65 από τα 75 χλμ. θα δοθούν στην κυκλοφορία» με τον ίδιο να επιβεβαιώνει ότι βρίσκονται στο 74% των εργασιών.
«Μας μένουν 10 χλμ. που μέσα στο 2025 θα δοθούν και αυτά την κυκλοφορία» πρόσθεσε τονίζοντας ότι «θα μπορούμε με ασφάλεια να διανύουμε την απόσταση από Αθήνα μέχρι Πύργο».
Όσον αφορά τον Ε65 δήλωσε ότι την άνοιξη του 2026 αισιοδοξεί ότι θα έχει παραδοθεί στην κυκλοφορία το επόμενο τμήμα, το οποίο είναι από την Καλαμπάκα μέχρι την Εγνατία Οδό. Αναφορικά με τον ΒΟΑΚ ο κ. Δούκας τόνισε: «Άμεσος στόχος είναι μέσα στους επόμενους μήνες να υπογράψουμε τη σύμβαση, να φέρουμε για κύρωση τη συμφωνία στο Κοινοβούλιο και να μπορέσει να δρομολογηθεί» αποκαλύπτοντας ότι υπάρχουν 200 εκατ. ευρώ από το Ταμείο Ανάκαμψης.
Τι είπε για τον σιδηρόδρομο και τα Τέμπη
«Ο στόχος και εδώ πέρα είναι να αλλάξουμε ριζικά τον τρόπο με τον οποίον λειτουργεί ο σιδηρόδρομος. Έχουμε ανακοινώσει ότι θα προχωρήσουμε σε μια συγχώνευση μεταξύ ΕΡΓΟΣΕ και ΓΑΙΑΟΣΕ όλων των φορέων» σημείωσε ο κ. Δούκας σημειώνοντας ότι θα προχωρήσει σε σημαντικές αλλαγές στον τρόπο με τον οποίο διοικείται ο νέος οργανισμός, εισάγοντας πολύ περισσότερο ιδιωτικοοικονομικά κριτήρια.
«Θα προχωρήσουμε σε εκτεταμένη επανεκπαίδευση και του προσωπικού. Είναι πράγματα τα οποία θα ανακοινώσει και ο αναπληρωτής υπουργός το επόμενο χρονικό διάστημα. Είναι ένα πολύ μεγάλο στοίχημα για εμάς», τόνισε ο υπουργός
Μιλώντας για την σιδηροδρομική τραγωδία στα Τέμπη ο κ. Δούκας αναφέρθηκε στα επίμαχα βίντεο της εμπορικής αμαξοστοιχίας καθώς και της δικαστική διερεύνηση της υπόθεσης λέγοντας ότι «ανεξαρτήτως κομματικής προέλευσης ή ιδεολογικών πιστεύω, θέλουμε να λάμψει η αλήθεια». Μάλιστα, όπως είπε: «Πρέπει να αποφασίσουμε αν είμαστε με τα στοιχεία και με την επιστημονική γνώση ή αν είμαστε με τις θεωρίες συνωμοσίας. Όλες οι πραγματογνωμοσύνες, πλέον, συμφωνούν ότι δεν υπήρχε αδήλωτο φορτίο. Αυτό είναι κάτι το οποίο η ΑΑΔΕ επιβεβαίωνε όταν έκανε τον έλεγχο στο συγκεκριμένο τρένο και από το βίντεο, τα οποία όπως λέει η αστυνομία είναι γνήσια βίντεο, αποδεικνύουν ότι δεν υπήρχε επιπλέον φορτίο».
Ερωτηθείς για το αίτημα 17 βουλευτών της ΝΔ να δοθούν αυξήσεις και στα υπόλοιπα στελέχη των σωμάτων ασφαλείας τοποθετήθηκε λέγοντας ότι «ο σχεδιασμός των μέτρων που ανακοινώνει ο πρωθυπουργός και το Υπουργείο Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών γίνεται καθ’ όλη τη διάρκεια του χρόνου. Είναι εξαιρετικά σημαντικό και νομίζω ότι αυτό είναι ένα μάθημα το οποίο πήραμε όλη η κοινωνία τα τελευταία χρόνια να σεβόμαστε τη δημοσιονομική ισορροπία της χώρας. Είναι κάτι το οποίο δεν πρέπει να το ξεχνάμε».
Παράλληλα, εξέφρασε τη βεβαιότητα «ότι η κυβέρνηση θα εξαντλήσει τις δημοσιονομικές δυνατότητες, θα κάνει ό,τι μπορεί ώστε να φέρει το καλύτερο αποτέλεσμα και για τα υπόλοιπα σώματα ασφαλείας». Ο ίδιος σχολιάζοντας τις αντιδράσεις εξέφρασε την άποψη ότι δεν δημιουργεί ενδοκυβερνητική κρίση καθώς οι υπουργοί και οι βουλευτές που εξέφρασαν την άποψή τους ουσιαστικά εκφράζουν την επιθυμία τους να προχωρήσει η κυβέρνηση σε κάτι τέτοιο.