BACKSTORY

Καλαμάτα: Όλοι οι μεγάλοι στο «κόλπο» - Το κρυφό σχολειό αλα γαλλικά - Κλουκίνας: Πουλά ο Σπεντζάρης… - «Τσίμπησε» 13 εκατ. η Fraport

16-12-2022 | 07:00
Viber Whatsapp
Μοιράσου το
Καλαμάτα: Όλοι οι μεγάλοι στο «κόλπο» - Το κρυφό σχολειό αλα γαλλικά - Κλουκίνας: Πουλά ο Σπεντζάρης… - «Τσίμπησε» 13 εκατ. η Fraport

Οι τραπεζίτες και τα υπερατλαντικά bonus

Κι άλλοι τα έχουν βάλει με τα bonus των τραπεζιτών και δεν τους λες και συνήθεις υπόπτους! Σύμφωνα με πληροφορίες, η Goldman Sachs μειώνει τα μπόνους των τραπεζιτών κατά τουλάχιστον 40% και εξετάζει το ενδεχόμενο περαιτέρω περικοπής στο πλαίσιο της οικονομικής κρίσης. Ορισμένα πάντως στελέχη ανησυχούν ότι τέτοιες απότομες περικοπές, οι οποίες ενδέχεται στο τέλος της ημέρας να είναι μεγαλύτερες του ανταγωνισμού θα μπορούσαν να οδηγήσουν σε κύμα αποχωρήσεων τραπεζιτών!

Αυτά στις ΗΠΑ! Γιατί εδώ τα πάμε τα συμφωνήσαμε. Bonus το 24 για τη χρήση 23. Για μέρισμα δεν ξέρω τι θα γίνει, αλλά θα το δούμε μέχρι το Μάρτιο.

Η ανακοίνωση που «σκάλωνε»

Και μιας και μιλάμε για τραπεζίτες... τα νεύρα τους ταράχτηκαν έως ότου οι αγαπητοί CEO των τραπεζών καταφέρουν να συμφωνήσουν να μοιράσουν το άχυρο. Τελικώς συνέβη και αυτό και όλα καλά. Έως ότου τους συμβεί... Ποιος λέτε να ήταν ο πιο ατίθασος;

Τα επιτόκια δεν έλκονται από τη βαρύτητα

Δεν ξέρω αν θα υπάρξουν κι άλλα «κόκκινα» δάνεια. Το βρίσκω πάντως δύσκολο να μην υπάρξουν όταν η πρόθεση της Κριστίν είναι να φτάσει τα επιτόκια στον Θεό. Και τα στοιχεία της δικής της οικονομίας λίγο σκληραίνουν.

Το στίγμα των στρατηγικών προτεραιοτήτων της ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ

«Πρέπει να εκμεταλλευτούμε τη μοναδική ευκαιρία υψηλής διαθεσιμότητας συγκεκριμένων πηγών χρηματοδότησης, με το βέλτιστο τρόπο, ως προς την δημιουργία αξίας και με στόχο την μεγιστοποίηση της απασχόλησης και του παραγόμενου προϊόντος. Υπάρχουν ρίσκα που μπορούν να διακινδυνεύσουν αυτή τη διαδικασία – όπως είναι οι τρέχουσες οικονομικές προκλήσεις και η γραφειοκρατία – τα οποία ωστόσο είναι διαχειρίσιμα ειδικά από μεγάλους οργανισμούς». Με αυτά τα λόγια περιέγραψε η κα Πηνελόπη Λαζαρίδου, Εντεταλμένη Σύμβουλος του Ομίλου ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ το οικονομικό και πιστωτικό περιβάλλον στο πρόσφατο συνέδριο Capital Link στη Νέα Υόρκη.

Παράλληλα, η κα Λαζαρίδου, έδωσε ξεκάθαρα το «στίγμα» των στρατηγικών προτεραιοτήτων της ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, προσθέτοντας πως «η επένδυση σε έργα υποδομής είναι ο ασφαλέστερος τρόπος για τη μεγιστοποίηση της αξίας για τους μετόχους και την προώθηση των αρχών ESG. Επιπλέον τα έργα υποδομής θα λειτουργήσουν ως καταλύτης για την περαιτέρω τόνωση της οικονομικής ανάπτυξης και της απασχόλησης, ενώ θα είναι καίριας σημασίας για τη διασφάλιση του investment grade και της μακροπρόθεσμης βιώσιμης ανάπτυξης».

Αεροδρόμιο Καλαμάτας: Διαγωνισμός για ισχυρά επιχειρηματικά συμφέροντα

Η στήλη αναφέρονταν χτες στο ισχυρό ενδιαφέρον που αναμένονταν να εκδηλωθεί, σε αρχική φάση, στο διαγωνισμό του Υπερταμείου για την αξιοποίηση του αεροδρομίου Καλαμάτας, όπερ και εγένετο, καθώς φάκελο ενδιαφέροντος υπέβαλαν εγχώρια ισχυρά σχήματα και μεγάλοι διεθνείς operators, όπως ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ - GMR Airports Limited (οι Ινδοί εταίροι στο Καστέλι Κρήτης), ΜΥΤΙΛHΝΑΙΟΣ - CORPORATION AMERICA AIRPORTS, Egis Airport Operation- ΑΚΤΩΡ Παραχωρήσεις- Aéroports de la Cote d’Azur, FRAPORT AG- DELTA AIRPORT INVESTMENTS A.E.- ΠΗΛΕΑΣ Α.Ε. (οι τελευταίες των Κοπελούζου, Κωνσταντακόπουλου που συνεργάζονται με την Fraport Greece). Δηλαδή, συμμετέχουν μεγάλα επιχειρηματικά ονόματα του τομέα υποδομών (και τουρισμού), διεθνή σχήματα που διαχειρίζονται αεροδρόμια, κατά συνέπεια, στο Υπερταμείο πρέπει να είναι ευχαριστημένοι από τις συμμετοχές.

Η προεπιλογή των διαγωνιζομένων, η οποία θα σημάνει την έναρξη της δεύτερης φάσης της διαγωνιστικής διαδικασίας, αναμένεται ότι θα ολοκληρωθεί εντός του πρώτου τριμήνου του 2023. Σε ό,τι αφορά τα υπόλοιπα 22 Περιφερειακά Αεροδρόμια, όπως έχει αναφέρει το insider.gr, έχει εκκινήσει ο διαγωνισμός για την επιλογή Συμβούλων. Η ολοκλήρωση του διαγωνισμού και η υπογραφή σύμβασης με τον Σύμβουλο για τα 22 Περιφερειακά Αεροδρόμια αναμένεται το πρώτο τρίμηνο του 2023.

Το κρυφό σχολειό αλά γαλλικά…

Η ενεργειακή κρίση φέρνει τα πάνω-κάτω, μαζί και παρεξηγήσεις. Η Libération αναφέρεται στο γαλλικό Τύπο ο οποίος απευθύνει ευθύνες σε κυβέρνηση και τοπική αυτοδιοίκηση που ένα σχολείο στη Γαλλία λειτουργεί ως ένα μοντέρνο κρυφό σχολείο καθώς οι μαθητές φωτίζουν την αίθουσα με τα κινητά τους.

Σύμφωνα με τη διεύθυνση του ιδρύματος, οι φωτογραφίες που κυκλοφόρησαν και δείχνουν μαθητές να φωτίζονται με το φως των κινητών τους σε μια τάξη χωρίς ρεύμα, είχαν ληφθεί στην πραγματικότητα… κατά τη διάρκεια μιας αντιτρομοκρατικής άσκησης που πραγματοποιήθηκε το μήνα Νοέμβριο και κατά τη διάρκεια της οποίας οι τάξεις είχαν υποστεί ζημιές και βυθίστηκαν στο σκοτάδι.».

Ακατανόητη διαμαρτυρία

Διαμαρτύρεται η Επίλεκτος για το υψηλό ενεργειακό κόστος. Θα ήταν κατανοητή η διαμαρτυρία του αν η δραστηριότητά του ήταν κερδοφόρα πριν ανέβουν οι τιμές της ενέργειας. Αυτοί πάντως που πρέπει να διαμαρτύρονται είναι οι επενδυτές που βλέπουν τις τράπεζες να δίνουν χρόνια δάνεια στον Επίλεκτο παρά το γεγονός ότι τα πράγματα δεν πηγαίνουν… κατ ευχήν. Γιατί όπως και να το κάνουμε πρέπει να υπάρχουν για όλους τα ίδια μέτρα και σταθμά.

Ούτε ψύλλος στον κόρφο τους

Ακούω ότι υπάρχει πρόθεση, αν όχι συμφωνία, για πώληση του 30% της Κλουκίνας που κατέχει ο Λουκάς Σπεντζάρης σε ισχυρό «παίκτη» της αγοράς. Ούτε ψύλλος στον κόρφο των μετόχων της πλειοψηφίας που υπολόγιζαν ότι θα συνεχίσουν την πορεία τους με τους υπάρχοντες όρους και προϋποθέσεις. Βέβαια οι νυν μέτοχοι έχουν κοντά στο 50% αλλά αν μαζευτεί το χαρτί τα πράγματα μπορεί να αλλάξουν άρδην για όλους.

Πού είναι η καταχώρηση;

Πολύ ενδιαφέρουσα μου φαίνεται η συναλλαγή της ΕΛΓΕΚΑ που πουλά σε συνδεδεμένο μέρος τη θυγατρική της ΛΙΝΕΤ αφού έχει πιστοποιήσει το εύλογο και δίκαιο ορκωτός της Zephyros. Όμως έψαξα στο ΓΕΜΗ και την έκθεση αποτίμησης δεν την βρήκα παρά το γεγονός ότι η εταιρία δηλώνει ότι η καταχώρηση έχει γίνει. Οπότε είτε το ΓΕΜΗ αρμενίζει είτε η ΕΛΓΕΚΑ αναπτύσσει … θεωρίες.

Τα νέα έργα Μετρό και η εμπειρία

Το υπουργείο Υποδομών & Μεταφορών έχει προαναγγείλει ότι επίκειται η δημοπράτηση της επέκτασης του Μετρό της Αθήνας προς το Ίλιον (με 3 στάσεις, κόστους 500 εκατ. ευρώ, αν και παλιότερα οι εκτιμήσεις έλεγαν για 350 εκατ.). Σύμφωνα δε με κάποιες πληροφορίες, οι διεργασίες «τρέχουν» καθώς ήδη σε ομίλους έχουν φτάσει τα χρηματοοικονομικά προαπαιτούμενα, έχει εκκινήσει διαδικασία επαφών με τράπεζες για έκδοση εγγυητικών κ.α.

Τους όρους του διαγωνισμού δεν τους γνωρίζουμε, πάντως, τα τελευταία πολλά χρόνια (5ετία δηλαδή) έργα Μετρό έχουν υλοποιήσει δύο εταιρείες, οι ΑΚΤΩΡ και ΑΒΑΞ, σε Θεσσαλονίκη και Αθήνα, που έχουν και σχετική πρόσφατη εμπειρία. Και προφανώς, ως γνωστόν, συνεχίζουν τις εργασίες.

ΕΥΔΑΠ: Οι επιπτώσεις από αυξήσεις σε ενέργεια και υλικά

Ενεργειακή κρίση και αύξηση τιμών στα υλικά, συνεχίζουν να «ταλαιπωρούν» τις εισηγμένες. Για παράδειγμα, αναφορικά με τις προοπτικές των επιπτώσεων της ενεργειακής κρίσης, η διοίκηση της ΕΥΔΑΠ εκτιμά ότι το κόστος της ηλεκτρικής ενέργειας για το τέταρτο τρίμηνο του 2022 θα προσεγγίσει τα 15,7 εκατ. ευρώ και το συνολικό κόστος της προμήθειας ηλεκτρικής ενέργειας για το 2022 θα κυμανθεί περί των 47 εκατ. ευρώ. Στο μέτωπο των έργων, η αύξηση των τιμών έχει επιφέρει καθυστερήσεις και δυσπραγίες σε κάποια έργα καθώς οι τιμές των υλικών, και ως εκ τούτου και οι αρχικοί προϋπολογισμοί, έχουν αυξηθεί σημαντικά μεταξύ του διαστήματος της υποβολής της προσφοράς εκ μέρους του αναδόχου και της εκτέλεσης του έργου. Όσον αφορά τις εν εξελίξει εργολαβίες, έχουν υποβληθεί από Αναδόχους αιτήματα αναπροσαρμογής των τιμών και χορήγησης πριμ, τα οποία θα ελεγχθούν από το τεχνικό συμβούλιο της Γενικής Γραμματείας Υποδομών. Αν εγκριθούν, η επιβάρυνση του κόστους θα είναι 5 εκατ., ευρώ. Επιπλέον ανάδοχος έργων στην Ανατολική Αττική αιτήθηκε επιμήκυνση του χρονοδιαγράμματος κατά 6 μήνες.

Οι 9 εταιρείες για τα 47 εκατ. του υπουργείου Ναυτιλίας

Όλες οι εταιρίες που είχαν δώσει το παρών στην α’ φάση του διαγωνισμού του υπ. Ναυτιλίας με τη διαδικασία του ανταγωνιστικού διαλόγου για την προμήθεια 7 ταχύπλοων περιπολικών σκαφών άνω των 17,5 μέτρων με δικαίωμα προαίρεσης μέχρι και επτά επιπλέον όμοιων, καινούριων, αμεταχείριστων, σύγχρονων και με τα ίδια τεχνικά χαρακτηριστικά, με προϋπολογισμό ανά σκάφος 3,4 εκατ. ευρώ, άρα συνολική αξίας 47,6 εκατ. ευρώ, προχωρούν στην επόμενη φάση.

Για την ιστορία πρόκειται για τις «KEWATEC ALUBOAT OY AB», «SOCIETA INDUSTRIALE MECCANICA ED AFFINI NAVALI-S.I.M.A.N S.R.L», «PENGUIN SHIPYARD INTERNATIONAL PTE LTD», «CANTIERE NAVALE VITTORIA SPA», «DAMEN WORKBOATS BV», «VIKING NORSAFE LIFE SAVING EQUIPMENT HELLAS ΜΟΝ. A.E.», «MARINE ALUTECH OY AB», «FERRETTI S.P.A.», «AISLAMIENTOS TERMICOS DE GALICIA S.A.».

Προκαταβολή για τα έργα της Fraport Greece

Προκαταβολή 15%, ήτοι ποσό 13 εκατ. ευρώ (επί συνόλου 90 εκατ.) επί της αξίας των εργασιών-μελετών των έργων αναβάθμισης των περιφερειακών αεροδρομίων σε θέματα ασφαλείας (εν προκειμένω για τους αερολιμένες Ρόδου, Κω, Σαντορίνης, Μυκόνου, Μυτιλήνης, Σάμου, Σκιάθου, Κέρκυρας, Ζακύνθου, Κεφαλλονιάς, Ακτίου, Καβάλας, Χανίων) έλαβε ο παραχωρησιούχος Fraport Greece. Όπως έχει αναφέρει η στήλη και το insider.gr, η εταιρεία έχει συμφωνήσει με την Intrakat για να γίνουν μελέτες και το αντικείμενο των εργασιών (για το σύνολο των 13 αεροδρομίων).

Διαβάστε περισσότερα άρθρα της στήλης BACKSTORY

Ακολουθήστε το insider.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.

Όλες οι ειδήσεις

23:14

Wall Street: Νέο ρεκόρ για τον Dow Jones

22:58

Σφοδρές χιονοπτώσεις στη Σερβία - Χωρίς ρεύμα 10.000 νοικοκυριά

22:44

Τουρκία: Δύο αντιπολιτευόμενοι δήμαρχοι καταδικάστηκαν για «τρομοκρατία» και καθαιρέθηκαν

22:38

Εβδομαδιαία κέρδη 6% για το πετρέλαιο λόγω της γεωπολιτικής αστάθειας

22:23

Μετατίθεται η αναβάθμιση των συστημάτων της ΓΓΠΣΨΔ

22:10

ΗΠΑ: Ο Ντ. Τραμπ θα αναθέσει στην Κέλι Λέφλερ το υπουργείο Γεωργίας

21:55

Πάνω από τα 2.700 δολάρια ο χρυσός

21:51

Πολάκης: Τη Δευτέρα ξεκινά η αντεπίθεση - Φάμελλος: Ο ΣΥΡΙΖΑ πατάει το κουμπί της επανεκκίνησης

21:40

Λίβανος: Η ισραηλινή αεροπορία σφυροκοπά τα νότια προάστια της Βηρυτού

21:34

Wall Street: Οι 10 μετοχές που ενισχύθηκαν περισσότερο μετά τις εκλογές των ΗΠΑ

21:24

Αλ. Τσίπρας: Καθόλου τυχαία η προσπάθεια των ελίτ που δυναστεύουν τη χώρα, να ξαναγράψουν την Ιστορία

21:19

Γεωργιάδης: Ρυθμίσεις για να «τρέξουν» οι μεταρρυθμίσεις ενίσχυσης του ΕΣΥ

21:10

Κλήρωση Eurojackpot 22/11/24: Τα αποτελέσματα και οι αριθμοί που κερδίζουν

20:59

Ζελένσκι: Η Ουκρανία θα αναπτύξει την αντιαεροπορική της άμυνα για να αντιμετωπίσει «νέους κινδύνους»

20:45

Καζίνο Ρίο: Πλειστηριασμός εν αναμονή της απόφασης του ΣτΕ – Στην τελική ευθεία η αλλαγή ιδιοκτησίας στα καζίνο Θράκης και Κέρκυρας

20:40

DW: Μπορεί η ΕΕ να βάλει φρένο στην Temu;

20:27

Η ΕΕ δηλώνει «έτοιμη να αντιδράσει» στην περίπτωση νέων εμπορικών εντάσεων με τις ΗΠΑ

20:23

Bitcoin: Τα σενάρια μέχρι που μπορεί να φθάσει η τιμή του – Τι θα σημάνει το ορόσημο των 100.000 δολαρίων

20:15

Η Ουκρανία κατηγορεί την Ρωσία για εκτέλεση πέντε αιχμαλώτων πολέμου

20:02

ΝΑΤΟ: Σε Αθήνα και Άγκυρα ο Μαρκ Ρούτε την επόμενη εβδομάδα

19:45

Ουγγαρία: O Όρμπαν καλεί τη Δύση να πάρει στα σοβαρά τις απειλές της Ρωσίας

19:34

ΗΠΑ: Αναβάλλεται επ' αόριστον η ανακοίνωση της ποινής Τραμπ για την υπόθεση Στόρμι Ντάνιελς

19:30

Κ. Καραμανλής: Αιχμές για τη διαγραφή Σαμαρά - «Δεν ενδιαφέρομαι για την Προεδρία της Δημοκρατίας»

19:22

Πούτιν: Ξεκινά μαζική παραγωγή του πυραύλου Oreshniκ - Κανείς δεν μπορεί να τον αναχαιτίσει

19:04

Έκρηξη - Αμπελόκηποι: Στη φυλακή μετά την απολογία του ο 31χρονος - Ένταση στα δικαστήρια

18:56

Θετικά πρόσημα στις ευρωαγορές παρά την κατρακύλα του ευρώ

18:51

AS Company: Αύξηση τζίρου και βελτιωμένα Ebitda στο 9μηνο

18:38

Συνάντηση της ηγεσίας του ΥΠΕΝ με τις διοικήσεις ΑΔΜΗΕ και State Grid

18:30

Amazon: Επενδύει άλλα 4 δισ. δολάρια στην Anthropic

18:29

Η Ουκρανία δεν αποχωρεί από το Κουρσκ - Πλησιάζουν στο Κουράκοβο οι Ρώσοι

sponsor appearance