Aναταράξεις στην τραπεζική δεξαμενή- Περισσότερα κεφάλαια
Μια δύσκολη μέρα χθες για τον διεθνή τραπεζικό χάρτη.
Όπως πια λένε όλοι, οι μικρές τράπεζες σε έναν μεγάλο κόσμο δεν συνιστούν μικρή απειλή. Η άνοδος των επιτοκίων έχει δημιουργήσει ένα κύμα κραδασμών που μακάρι να μην αγγίξει τόσο πολύ Ευρώπη. Είναι όμως βέβαιο πως θα δημιουργήσει ακόμη πιο σφιχτή εποπτεία με ότι τούτο μπορεί να σημαίνει για την κεφαλαιακή επάρκεια των ευρωπαϊκών τραπεζών.
Δεν έχουν νέα ευχάριστα να πουν
Tα νέα από την Credit Suisse δεν ήταν ευχάριστα μιας και οι βασικοί μέτοχοι αρνήθηκαν να τοποθετηθούν κεφαλαιακά. Επειδή όμως η Credit Suisse αποτελεί συστημική απειλή η κεντρική τράπεζα της χώρας δηλώνει έτοιμη να παράσχει στήριξη.
Μαζικό sell off
Σε ό,τι αφορά την Ευρώπη μαζικό sell off στα χρηματιστήρια και αναστολές διαπραγμάτευσης στον τραπεζικό κλάδο σε Ιταλία και Γαλλία συνέστησαν το χθεσινό λίγο τρομακτικό σκηνικό. Οι εξελίξεις στον κλάδο σε σημαντικό βαθμό θα εξαρτηθούν από τις σημερινές αποφάσεις της ΕΚΤ σε σχέση με τα επιτόκια
Στα καθ' ημάς
Σε ό,τι αφορά τα καθ' ημάς μιλάμε για κέρδη 398 εκατ. ευρώ από την Alpha Bank υπόσχεση για μέρισμα το 2024 από τα κέρδη του 2023 αν φυσικά το επιτρέψει ο επόπτης και επικαιροποίηση του επιχειρησιακού σχεδίου μαζί με επενδυτική ημερίδα Απρίλιο ή Μάϊο.
Το road show της Morgan Stanley
Όμως... και ενώ υπήρξε μεγάλο ενδιαφέρον στο road show της Morgan Stanley- μικρό ενδιαφέρον για εκλογές- μεγαλύτερο για σχεδιασμούς, τώρα τα πράγματα δεν δείχνουν ίδια. Fiera, Fidelity, Black Rock ήταν λίγοι από τους παίχτες που οι ελληνικές τράπεζες συνάντησαν στο Λονδίνο σε ένα road show που συνεχίζεται και σήμερα.
To κλίμα πάντως από χθες μέχρι σήμερα άλλαξε και το συνέδριο γέμισε μπαρούτι στο πλαίσιο των αντιδράσεων των διεθνών αγορών.
Και το ΤΧΣ στο road show
Παρών στο road show της Morgan Stanley στο Λονδίνο ήταν και ο CEO του ΤΧΣ Ηλίας Ξηρουχάκης. Όπως πληροφορήθηκα, είχε κλεισμένα ραντεβού με μεγάλα επενδυτικά funds, μεταξύ των οποίων η BlackStone και το KKR, καθώς η αποεπένδυση του Ταμείου από τις ελληνικές τράπεζες έχει μπει στον διάδρομο της απογείωσης μετά τις εκλογές. O CEO του ΤΧΣ θα μείνει και μετά το πέρας του road show στο Λονδίνο, καθώς έχει προγραμματίσει συναντήσεις και την Παρασκευή.
Ποιοι ενδιαφέρονται για την SVB
Δεν είναι σαφές αν η SVB θα καταφέρει να πουληθεί ενναία. Οι προσπάθειες πώλησης ξεκίνησαν πάντως.
Μέχρι στιγμής έχει εκδηλωθεί ενδιαφέρον για ορισμένα τμήματα της τράπεζας και κάποιες πληροφορίες να φέρουν το επενδυτικό fund Apollo να θέλει να αγοράσει κάποια δανειακά χαρτοφυλάκια της SVB ενώ η PNC και η JP Morgan Chase λέγεται ότι έχουν εκδηλώσει ενδιαφέρον για τις μη τραπεζικές δραστηριότητες.
Oι ελεγκτές
Η KPMG πάντως υπερασπίζεται την ελεγκτική της δουλειά για την SVB και τη Signature
Τα υπόλοιπα μας έρχονται από τους «μακρινούς» NY Times
H Goldman Sachs ήταν σύμβουλος της SVB. Με την ιδιότητα αυτήν προσπάθησε να προωθήσει τελευταία στιγμή αύξηση κεφαλαίου προκειμένου να σώσει την SVB. Ομως είχε και άλλο έναν ρόλο με ακριβή προμήθεια.
Αγόρασε ένα κομμάτι χρέους της τράπεζας σε μια συμφωνία που οδήγησε σε ανησυχίες για την επιβίωση της SVB γιατί αγόρασε χρέος 21,4 δισ. δολάρια από την SVB το οποίο η χρεοκοπημένη τράπεζα το έκλεισε τελικώς με ζημιά 1,8 δισ. δολαρια και από τη συναλλαγή αυτή η MS φαίνεται να έγβαλε πάνω από 100 εκατ. δολάρια σε προμήθεια όπως λένε η NY Times.
Ο οίκος φορούσε πολλά καπέλα γιατί η Moodys ειδοποίησε ιδιωτικά την SVB από τις αρχές Μαρτίου για υποβάθμιση, η τράπεζα κάλεσε την Goldman για συμβουλές ώστε να φτιάξει τα βιβλία της. Το σχέδιο με τους δύο άξονες: αυτόν της ΑΜΚ και εκείνον της εξαγοράς χρέους. Αλλά τελικά η SVB δεν σώθηκε.
Πρεμούρα για τα προνόμια
Για να γυρίσουμε στο μικροκλίμα μας... Ακούω ότι έχει βγει στη γύρα ο βασικός μέτοχος της Τρία Άλφα για να μαζέψει προνόμια. Και δεν εννοώ ακριβώς να μαζέψει μέσω του ΧΑ αλλά χέρι με χέρι. Όμως τα πράγματα δεν είναι καθόλου εύκολα καθώς τα χαρτιά έχουν μαζευτεί από ισχυρούς παίκτες οι οποίοι έχουν διάθεση να πουλήσουν αλλά οι τιμές που ζητούν προκαλούν ανατριχίλα στο βασικό μέτοχο. Υποθέτω ότι δεν έπιασε η πρεμούρα το βασικό μέτοχο να μαζέψει προνομιούχες μετοχές για τις οποίες αδιαφορούσε επί μακρόν. Προφανώς έχει τους λόγους του και επίσης προφανώς τους λόγους τους έχουν αντιληφθεί και εκείνοι που έχουν πακέτα προνομίων και ζητούν τον ουρανό με τα άστρα.
Η Καρέλιας και οι εταιρείες που έχουν μετρητά σε ξένες τράπεζες
Οι αναταράξεις στις τράπεζες διεθνώς φέρνουν ένα πολύ ενδιαφέρον ζήτημα στο προσκήνιο. Και το ζήτημα αφορά στις εισηγμένες εταιρίες που έχουν τοποθετήσει τα διαθέσιμά τους σε ξένες τράπεζες των οποίων τα ονόματα δεν είναι γνωστά. Για παράδειγμα διαπιστώνω ότι η Καρέλιας μεγάλο ποσοστό των διαθεσίμων της το έχει τοποθετήσει σε ξένες τράπεζες. Αναρωτιέμαι υπό αυτά τα δεδομένα μήπως η Επιτροπή Κεφαλαιαγοράς θα έπρεπε να απευθύνει ερώτημα στις εισηγμένες αν έχουν χρήματα σε ξένες τράπεζες και ποιες είναι αυτές οι τράπεζες.
Διαγωνισμοί - Έργα: Παράταση και... πέναλτι
Χτες, το insider.gr έγραφε για την μετάθεση των προσφορών για την κατασκευή του φράγματος Χαβρία στη Χαλκιδική (106 εκατ. ευρώ) για τις 18 Απριλίου, διαγωνισμό που διεκδικούν οι ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ – ΧΡ. Δ. ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΙΔΗΣ, INTRAKAT – SUEZ ΕAU FRANCE S.A.S. – ΕΥΑΘ και ΑΚΤΩΡ ΠΑΡΑΧΩΡΗΣΕΙΣ. Φαίνεται, όμως, ότι εκτός από παρατάσεις (και μάλιστα αρκετές), θα έχουμε και… πέναλτι. Χαριτολογώντας το λέμε, καθώς το υπ. Υποδομών & Μεταφορών «κατέβασε» την προχτεσινή απόφαση και γνωστοποίησε νέα «παράταση πάνω στην παράταση», με την ημερομηνία υποβολής των προσφορών να πηγαίνει παραπέρα, για τις 30 Μαΐου. Να δούμε, ωστόσο, με τη δεδομένη προεκλογική περίοδο, το μεταβατικό στάδιο αλλά και το βαρύ κλίμα στις υποδομές, γενικότερα ποιοι και πόσοι διαγωνισμοί, αλλά και πότε, θα προχωρήσουν.
Έλεγχοι σε όλο το φάσμα των υποδομών
Μια και λέμε για έργα, και επειδή έχει προηγηθεί το τραγικό σιδηροδρομικό δυστύχημα στα Τέμπη, είναι γνωστό ότι έχει «ανοίξει ο ασκός του Αιόλου» σε όλα το πλέγμα υποδομών – μεταφορών. Καλό θα είναι λοιπόν να ελεγχθούν υποδομές ή να προχωρήσουν διαδικασίες σε όλο το φάσμα, με τα λεωφορεία, τις οδικές και σιδηροδρομικές γέφυρες δεκαετιών, μέχρι τους δρόμους (οδική ασφάλεια), τα μέσα σταθερής τροχιάς κ.α., εάν και εφόσον βέβαια υπάρχουν «ζητήματα». Εξάλλου, για κάποια από τα παραπάνω υπάρχουν διαγωνισμοί αλλά και κονδύλια του RRF.
Διαβάστε περισσότερα άρθρα της στήλης BACKSTORY
Ακολουθήστε το insider.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.