Τράπεζες ο κόμβος για την αντιμετώπιση της φοροδιαφυγής
Οι τράπεζες αποτελούν τον κόμβο για την αντιμετώπιση της φοροδιαφυγής. Στενότερη συνεργασία λοιπόν, η οποία δεν σημαίνει μόνον reports των περίεργων τραπεζικών κινήσεων αλλά και άλλα πράγματα. Πχ. Είναι ο τζίρος μιας επιχείρησης ανάλογος με τις καταθέσεις; Υπάρχουν συναλλαγές ιδιαίτερες και μεγάλης συχνότητας; Περίεργοι αλγόριθμοι που χτυπούν στους λογαριασμούς των τραπεζών; Οι τράπεζες λοιπόν σε ρόλο φοροελεγκτή σύμφωνα με τα όσα σε πρώτη φάση συζήτησαν τα πιστωτικά ιδρύματα με το υπουργείο Οικονομικών.
Η αποεπένδυση του ΤΧΣ
Η αποεπένδυση του ΤΧΣ δεν θα αργήσει και όπως λέμε εν αρχή ην ο λόγος ας πούμε πως εν αρχή ην η Eurobank και μετά η αποεπένδυση κατά πάσα βεβαιότητα θα ακολουθήσει τα ποσοστά κατά αύξοντα αριθμό δηλαδή από το μικρότερο στο μεγαλύτερο. Αυτό σημαίνει Alpha, Πειραιώς, Εθνική.
Νέα προϊόντα από τις τράπεζες
Δώστε αποδόσεις, δώστε προϊόντα ήταν το moto του Υπουργείου προς τις τράπεζες.
Ομως προκειμένου να δώσουν προϊόντα πρέπει να έχουν... και μεταξύ μας τα αμοιβαία και οι ασφάλειες είναι λίγο παλιάς κοπής προϊόντα. Χρειάζεται ένας νέος σχεδιασμός που να ταιριάζει στην εποχή και στις ανάγκες.
Ο Σουν Τζου και η Μαθιός
Φαντάζομαι ότι τα όσα έγιναν στην τελευταία Γενική Συνέλευση της Μαθιός Πυρίμαχα τα έχετε μάθει. Και δεν κατάλαβα τον ενθουσιασμό ορισμένων από το γεγονός ότι εμφανίστηκε με 5% ο ιδιοκτήτης της ΚΕΜ (της γνωστής κυρίως στις γυναίκες για τις τσάντες και τα αξεσουάρ) θέτοντας ουσιαστικά ζητήματα διαχείρισης της εταιρείας στην οποία σημειωτέον η οικογένεια των βασικών μετόχων ελέγχει γύρω στο 76%. Εγώ προς το παρόν κρατάω μικρό καλάθι μένοντας στο ζήτημα του μετοχικού ακτιβισμού αν και έχω την εντύπωση ότι μπορεί και να υπάρχουν άλλα σχέδια που υπηρετούνται με την τέχνη του Πολέμου κατά Σουν Τζου που λέει ότι στριμώχνω τον αντίπαλο αλλά του αφήνω και μια μικρή έξοδο διαφυγής.
Το ερώτημα του ανασφάλιστου
Πέφτουν πρόστιμα σε ανασφάλιστα οχήματα ή θα πέσουν αναρωτιέμαι γιατί δεν έχω καταλάβει; Και δεν έχω καταλάβει καθώς οι ασφαλιστικές λένε ότι ακόμα δεν έχει γίνει τίποτα και ότι αν είχαν πέσει στο παρελθόν πρόστιμα δεν θα γινόταν στους δρόμους χαμός με τα ανασφάλιστα; Και βεβαίως ενδιαφέρονται για να μην πληρώνουν τους ανασφάλιστους αλλά και για να εισπράττουν οι ίδιες ασφάλιστρα. Θα συμπλήρωνα ότι η ασφάλιση των ανασφάλιστων αυτοκινήτων πρέπει να φέρει και μείωση τιμών. Ή κάνω λάθος;
Της... ορθής επανάληψης
Βροχή πέφτουν οι ορθές επαναλήψεις εισηγμένων σε ανακοινώσεις που εκδίδουν. Και αναρωτιέμαι αυτά τα τμήματα μετόχων και εταιρικών ανακοινώσεων που έχουν τι ακριβώς κάνουν; Εκτός και οι ορθές επαναλήψεις γίνονται μετά από εποπτικές υποδείξεις.
Ο,τι ανεβαίνει, δεν κατεβαίνει;
Ιδέες πέφτουν στο τραπέζι ενόψει της διπλής συνάντησης για το θέμα των ακτοπλοϊκών εισιτηρίων που καίει. Πηγές εκτιμούν ότι οι λύσεις είναι περιορισμένες και θα μπορούσαν να περιλαμβάνουν από ένα νέο pass μέχρι μεγαλύτερες προσφορές απο πλευράς των ακτοπλοϊκών εταιρειών, αποκλείοντας ωστόσο το θέμα της διατίμησης, η οποία δεν έχει εφαρμοστεί ούτε στον κομβικό κλάδο των τροφίμων. Το τι θα γίνει θα φανεί. Το θέμα είναι όμως ότι οι τιμές, ειδικά στα ταχύπλοα, τσούζουν ήδη από πέρυσι και τα ερωτήματα που τίθενται από αυτό είναι πολλαπλά: «Ο,τι ανεβαίνει σε αυτή τη χώρα δεν κατεβαίνει όταν το επιτρέψουν οι συνθήκες; Κι επίσης, ο ανταγωνισμός δεν είναι αυτός που ρίχνει τις τιμές; Ή ακόμα το ζητούμενο δεν πρέπει να είναι και η βιωσιμότητα, η πράσινη μετάβαση που υποστηρίζεται από επενδύσεις και η εξυπηρέτηση επισκεπτών και κατοίκων» όπως σημείωναν με στόμφο οι πηγές.
Το «τριπλό» κτηριακό έργο
Κάτι μου λέει ότι για ένα κτηριακό έργο, και μάλιστα «τριπλό», που σχετίζεται με την υγεία, είναι κάμποσο προχωρημένα τα πράγματα. Και από πρόσφατο σχετικό θέμα του insider.gr έχετε διαβάσει για τον όμιλο που έχει προβάδισμα, μην επανερχόμαστε πάλι, το αφήνουμε για… άλλους. Βέβαια, αν και πότε θα έχουμε τελικά ανακοινώσεις, αυτό μάλλον αφορά πρωτίστως στον φορέα (όχι δημόσιος) και όχι τον εργολάβο. Οπότε, εφόσον κλείσει κάτι, θα περιμένουμε από αλλού τα νέα. Αλλά αυτό δεν αλλάζει ότι υπάρχει αρκετή αισιοδοξία στον επιχειρηματικό όμιλο για την κατάληξη.
Μέσα στον μήνα εξελίξεις;
Και για να μείνουμε στον χώρο των υποδομών, επίσης κάτι μου λέει ότι μέσα στον μήνα ίσως έχουμε εξελίξεις για μια κυοφορούμενη διεργασία στον κλάδο, που επίσης πρόσφατα αποκάλυψε το insider.gr. Εμείς θα περιμένουμε μερικές εβδομάδες γιατί είμαστε υπομονετικοί άνθρωποι. Η συνέχεια θα δείξει όμως προς ποια κατεύθυνση θα κινηθούν οι εξελίξεις, όπως και με ποιο μοντέλο. Οψόμεθα.
Οι αρμοδιότητες των υφυπουργών
Δημοσιεύθηκε χτες στην Εφημερίδα της Κυβέρνησης η ανάθεση αρμοδιοτήτων στην Υφυπουργό Υποδομών και Μεταφορών, Χριστίνα Αλεξοπούλου και στον Υφυπουργό Υποδομών και Μεταφορών, Νικόλαο Ταχιάο. Στην πρώτη ανατέθηκε, μεταξύ άλλων, η εποπτεία φορέων όπως ο Οργανισμός Αστικών Συγκοινωνιών Αθηνών, οι Οδικές Συγκοινωνίες, οι Σταθερές Συγκοινωνίες (Μετρό, Ηλεκτρικός κ.λπ.), ο Οργανισμός Σιδηροδρόμων Ελλάδος, ο Οργανισμός Αστικών Συγκοινωνιών Θεσσαλονίκης κ.α. Ο δεύτερος, έχει υπό την εποπτεία του το ΕΛΛΗΝΙΚΟ ΜΕΤΡΟ, την ΕΓΝΑΤΙΑ ΟΔΟΣ, τις ΚΤΙΡΙΑΚΕΣ ΥΠΟΔΟΜΕΣ, τον ΟΡΓΑΝΙΣΜΟ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ ΚΡΗΤΗΣ, την ΕΡΓΟΣΕ και τη ΓΑΙΑΟΣΕ, όπως και τον σχεδιασμό και την υλοποίηση έργων υποδομών. Και βέβαια, ο υπουργός Χρ. Σταϊκούρας κράτησε τη νομοθετική πρωτοβουλία ή την επιλογή και διορισμός των διοικήσεων των εποπτευόμενων φορέων στα «χέρια» του.
Διαβάστε περισσότερα άρθρα της στήλης BACKSTORY
Ακολουθήστε το insider.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.