Αστρονομική μερισματική απόδοση
Την περασμένη Παρασκευή η μετοχή της Galaxy Cosmos Mezzanine, που διαπραγματεύεται στην ΕΝΑ του ΧΑ, έκλεισε στα 0,571 ευρώ. Η εταιρεία προχωρά, όπως ανακοινώθηκε, σε επιστροφή κεφαλαίου που ανέρχεται σε 0,1064 ευρώ ανά μετοχή και μια απλή αριθμητική πράξη δείχνει ότι η απόδοση ανά μετοχή από την επιστροφή ανέρχεται σε ποσοστό 18,6%. Για όσους δεν το γνωρίζουν η βασική επιχειρηματική δραστηριότητα της Galaxy συνίσταται στη διακράτηση και στη διαχείριση μέρους των ομολογιών μεσαίας εξοφλητικής προτεραιότητας (Mezzanine Νotes) και των ομολογιών χαμηλής εξοφλητικής προτεραιότητας (Junior Notes) που εκδόθηκαν στο πλαίσιο των τιτλοποιήσεων χαρτοφυλακίων δανείων έκδοσης της Alpha Bank SA, Galaxy και Cosmos. Ουσιαστικά δηλαδή η εταιρεία παίζει πάνω στη διαχείριση των κόκκινων δανείων που έχουν τιτλοποιηθεί και οι επιδόσεις ξεπερνούν κάθε προσδοκία.
Η απελευθέρωση της... Aegean
Την ερχόμενη Πέμπτη θα πραγματοποιηθεί η έκτακτη Γενική Συνέλευση της Aegean για την έγκριση της εξαγοράς των warrants από το ελληνικό δημόσιο με την απόφαση να θεωρείται δεδομένη. Η ολοκλήρωση των διαδικασιών αναμένεται να απελευθερώσει και τη μετοχή που παραμένει εγκλωβισμένη γύρω από την τιμή άσκησης από τότε που το δημόσιο ανακοίνωσε την άσκηση των δικαιωμάτων. Και αυτό διότι η Aegean παραμένει μια από τις φθηνότερες μετοχές αεροπορικών εταιρειών παγκοσμίως.
Τρενάκι του τρόμου
Τρενάκι του τρόμου θυμίζει η μετοχή της Ακρίτας μετά την έξοδό της από την επιτήρηση που προέκυψε λόγω της γενναίας αναδιάρθρωσης χρεών της εταιρείας. Το ερώτημα πλέον είναι η εταιρεία μπορεί να αλλάξει σελίδα και να επανέλθει σε τροχιά κερδοφορίας επί πραγματικών στοιχείων και όχι λογιστικών επιδράσεων από τις αναδιαρθρώσεις οι οποίες δημιουργούν εντυπώσεις.
Οι μετεγγραφές της Attica Bank
Έντονη είναι η κινητικότητα της Attica Bank στο μέτωπο προσέλκυσης τραπεζικών στελεχών το τελευταίο διάστημα, καθώς οι διαδικασίες ενοποίησης με την Παγκρήτια θα τρέξουν με ταχείς ρυθμούς μετά τον Φεβρουάριο και όλα πρέπει να είναι έτοιμα για να μπει δυνατά στη μάχη του ανταγωνισμού το νέο σχήμα. Πληροφορίες αναφέρουν ότι ήδη έχουν γίνει κρούσεις σε μεσαία και ανώτερα στελέχη συστημικών τραπεζών με δελεαστικά πακέτα και από τις αρχές του χρόνου οι μετακινήσεις που θα γίνουν θα εκπλήξουν.
Επενδυτική απειλή
Kομματάκι απειλητική η Κριστίν Λαγκάρντ σε ό, τι αφορά τη μείωση των επιτοκίων. Όπως λέει η σιδηρά κυρία, ερμηνεύοντας κάποιος τις δηλώσεις της, το προσεχώς είναι πράγματι προσεχώς. Τι σημαίνει αυτό; Η μείωση των επιτοκίων δεν πρόκειται να ξεκινήσει άμεσα. Και όταν λέμε μείωση εννοούμε προς μία άλλη «υψηλή» ισορροπία κόστους δανεισμού.
Εκδόσεις ενόψει
Εν τω μεταξύ τα ανεβασμένα επιτόκια θα πρέπει να σημειωθεί πως δεν δημιούργησαν πρόβλημα σε ό, τι αφορά την ανοδική πορεία του Χρηματιστηρίου. Τι και γιατί μένει να το δούμε. Το σίγουρο πάντως είναι πως οι εκδόσεις που προγραμματίζονται για την επόμενη χρονιά είναι πολλές.
«Κοραή 4»
Η Εθνική Τράπεζα παρέδωσε τον Χώρο Ιστορικής Μνήμης «Κοραή 4» στο Ελληνικό Δημόσιο και το Δήμο Αθηναίων. Πρόκειται για έναν χώρο που ανήκε στην Εθνική Ασφαλιστική πριν την πώλησή της στο CVC αλλά που με απόφαση της Εθνικής Τράπεζας εξαιρέθηκε από την πώληση μιας και αποτελούσε χώρο ιστορικό. Για όποιον δεν ξέρει πρόκειται για το παλιό κολαστήριο της Κομαντατούρ που ανακαινίσθηκε και διαμορφώθηκε σε ένα σύγχρονο μουσείο μνήμης και αναβίωσης της ιστορίας. Για όποιον δεν έχει επισκεφθεί το χώρο, θα έπρεπε να το κάνει για να διαβάσει μηνύματα ονόματα σκίτσα και να κατανοήσει την εποχή και την αντίσταση στην γερμανική κατοχή.
Η Αττική Οδός και το ΣτΕ
Τις εξελίξεις γύρω από την υποβολή της προσφυγής των Vinci – Mytilineos στο ΣτΕ για τον διαγωνισμό της νέας σύμβασης παραχώρησης της Αττικής Οδού, όπου προτιμητέος επενδυτής έχει ανακηρυχθεί από το ΤΑΙΠΕΔ η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, τις έχετε προφανώς πληροφορηθεί από την περασμένη εβδομάδα. Προφανώς και ο χρόνος πιέζει, και σίγουρα μέχρι να βγούνε αποφάσεις και να ανακοινωθούν θα περάσουν μήνες, μια φορά πάντως, έχω την αίσθηση ότι ίσως η εκδίκαση της υπόθεσης να μην καθυστερήσει πολύ και να γίνει στις αρχές του νέου έτους, δηλαδή από Ιανουάριο κάπου και μετά. Επειδή, υποθέτουμε ότι στην κυβέρνηση θέλουν να ξεκαθαρίσει και όσο το δυνατόν γρηγορότερα το τοπίο, αν και πάντα υπάρχουν λύσεις και εναλλακτικές.
Αναμονή για ΒΟΑΚ
Να δούμε βέβαια, πότε θα έχουμε τελικά νεότερα και για τη mega παραχώρηση του ΒΟΑΚ, εκτιμώμενης αξίας κοντά στα 2 δισ. ευρώ (έχει και σημαντικό, όσο όμως και δύσκολο τεχνικό αντικείμενο). Γιατί στην αγορά όλο περιμένουν νεότερα από το άνοιγμα των οικονομικών προσφορών και φτάνουμε στα τέλη του 2023. Με συνέπεια, οι φήμες και τα σενάρια να μην περιορίζονται μόνο στο πόσο σύνθετο είναι το εγχείρημα από τεχνικής και χρηματοοικονομικής πλευράς, αλλά και σε κινήσεις παρασκηνιακού χαρακτήρα, ζυμώσεις, επαφές, αντεγκλήσεις και διεργασίες. Αλλά τα έχουνε αυτά οι πολύ μεγάλοι διαγωνισμοί, ιδίως όταν ανταγωνίζονται ισχυρά ονόματα όπως των ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, Mytilineos, ΑΚΤΩΡ Παραχωρήσεις, Intrakat (εμμέσως) ή ΑΒΑΞ και των Γάλλων εταίρων τους, με το τελευταίο γκρουπ μάλλον να κρατά πιο χαμηλούς τόνους περιέργως.
Στη Νέα Υόρκη κατασκευές – real estate
To insider.gr εδώ και περίπου 4 εβδομάδες σας έχει ενημερώσει για το event της Capital Link στη Νέα Υόρκη, με σημαντική παρουσία, μεταξύ άλλων, του κλάδου υποδομών – κατασκευών – real estate, αλλά και του υπουργού Υποδομών και Μεταφορών. Και όπως σας έχουμε αναφέρει, επικεφαλής ή υψηλόβαθμα στελέχη ομίλων όπως των ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, Lamda, INTRAKAT, ΕΛΛΑΚΤΩΡ, ΑΒΑΞ, ΕΥΔΑΠ, DIMAND, TRASTOR κ.α. θα δώσουν το παρών στη σημερινή εκδήλωση. Μαζί τους και ο επικεφαλής του Υπερταμείου.
Τα 22 εκατ. στον ΟΣΕ
Στην έγκριση ανάληψης πολυετούς υποχρέωσης ύψους 22,68 εκατ. ευρώ προς τον ΟΣΕ προχώρησε το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών, με την υποσημείωση ότι το ποσό αφορά στα έτη 2024 έως 2028. Ποιος είναι ο λόγος; Τα ποσά προορίζονται για την ανακαίνιση εξοπλισμού και αναβάθμιση λογισμικών του συστήματος GSM-R καθώς και την παροχή υπηρεσιών διαχείρισης λειτουργίας, συντήρηση, άρση βλαβών και αποκατάσταση ζημιών στο σύνολο του εγκατεστημένου εσωτερικού και παρά την σιδηροδρομική γραμμή εξωτερικού εξοπλισμού του συστήματος ραδιοκάλυψης GSM-R στο κέντρο ελέγχου κυκλοφορίας στο ΣΚΑ, στον σιδηροδρομικό άξονα Πειραιάς – Θεσσαλονίκη – Προμαχώνας, στη σιδηροδρομική γραμμή Κιάτο – Αεροδρόμιο και των κλάδων γραμμής Θριάσιο – Ικόνιο και Οινόη – Χαλκίδα. Σε πολλά σημεία δηλαδή. Για την ιστορία, τα μεγαλύτερα ποσά, σχεδόν 17,5 εκατ. συνολικά, αφορούν στην προσεχή 3ετία.
Διαβάστε περισσότερα άρθρα της στήλης BACKSTORY
Ακολουθήστε το insider.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.