Τελικές προετοιμασίες για τη Νέα Υόρκη
Η υποδοχή στο επενδυτικό φόρουμ της JP Morgan στη Νέα Υόρκη που πραγματοποιείται με την υποστήριξη του Χρηματιστηρίου Αθηνών θα λάβει χώρα στις 24 Ιανουαρίου και ώρα 19.00. Και επειδή πρόκειται για εργασία και όχι για διασκέδαση, η σχετική πρόβλεψη σε ότι αφορά τον ενδυματολογικό κώδικα προβλέπει Smart Casual. Οι συμμετέχοντες στο reception πρέπει να δώσουν την απάντησή τους ως την ερχόμενη Δευτέρα. Μεγάλη σημασία ωστόσο έχει στο ποιοι θα είναι εκεί και κυρίως ποιους θα συναντήσουν. Να θεωρούμε βέβαιο πως η ελληνική επενδυτική κοινότητα θα είναι παρούσα. Αλλά αυτό που πρέπει να καταγραφεί είναι ποια μεγάλα funds θα προσελκύσει η εκδήλωση που υπενθυμίζεται θα διενεργηθεί με παρουσία του πρωθυπουργού Κυριάκου Μητσοτάκη.
Συνάντηση με τους θεσμούς, έστω με κάποιους...
Σήμερα οι συστημικές τράπεζες θα συναντήσουν SSM και Single Resolution Board. Παρόντες η Ένωση, οι συστημικές τράπεζες και η διοίκηση της Attica Bank. Ως θέματα που θα συζητηθούν θα πρέπει να θεωρούνται τα πάντα όλα. Από την πλευρά των θεσμών πάντως κόκκινα δάνεια και πιστωτική επέκταση θα είναι κυρίαρχα. Από την πλευρά των τραπεζών η παρουσίαση των επιτευγμάτων που σημαίνει «πείτε ναι στο μέρισμα» αποτελούν κυρίαρχη τάση.
Μια ήπια αρνητική άποψη
H επενδυτική στρατηγική της Τράπεζας Πειραιώς- τριμηνιαία έκδοση- συνήθως δίνει μια κυρίαρχη λογική για τα επόμενα βήματα στις αγορές. Διαλέγουμε λοιπόν την ήπια άποψη που εκφράζεται για τις μετοχικές αγορές διεθνώς.
Λέει η ανάλυση:
Oι προσδοκίες μας για την πορεία των μετοχικών αγορών είναι περισσότερο πολυεπίπεδες. Οι προσδοκίες για πτώση των επιτοκίων χωρίς ύφεση δημιουργούν ένα περιβάλλον θετικό για τις μετοχικές αγορές. Ωστόσο, οι υψηλές υφιστάμενες αποτιμήσεις σε όρους P/E, το χαμηλό premium έναντι των ομολόγων (Equity Risk Premium) καθώς και το μικρό εύρος της αγοράς αφήνουν λίγα περιθώρια ανόδου, ενώ ταυτόχρονα, δημιουργούν ρίσκα για διόρθωση στις αγορές σε περίπτωση που η οικονομική επιβράδυνση οδηγήσει σε χαμηλό ή αρνητικό ρυθμό αύξησης της κερδοφορίας (negative EPS growth). Για το λόγο αυτό, διατηρούμε την ήπια αρνητική άποψη μας και στρεφόμαστε σε αμυντικούς κλάδους, σε κλάδους υψηλής μερισματικής απόδοσης στις ΗΠΑ και εταιρίες Κοινής Ωφέλειας (στην Ευρωζώνη) καθώς και κλάδους που προσφέρουν ευκαιρίες εξαιτίας των χαμηλών αποτιμήσεων τους, όπως η Ενέργεια και οι Τράπεζες.
Η φουριόζα και το... μήνυμα
Ασανσέρ του τρόμου χθες η μετοχή της Μινέρβα μετά από δύο ημέρες έντονης ανόδου άνευ λόγου όπως τουλάχιστον αναφέρει σε ανακοίνωσή της η εταιρεία. Έφτασε στα 98 λεπτά κλείνοντας στα 76 λεπτά. Κάποιος προφανώς θα είπε στην κα Ανεζουλάκη που μπήκε φουριόζα τη Δευτέρα στέλνοντας τη μετοχή που ήταν «κοιμισμένη» για καιρό στο limit up ότι οι αγριάδες ενίοτε εγείρουν και ρυθμιστικά θέματα. Παρεμπιπτόντως ο Γιάννος Κοντόπουλος δεν έχει καθόλου άδικο όταν θέτει θέμα ελάχιστης κεφαλαιοποίησης στο Χρηματιστήριο. Γιατί όταν έχεις εταιρίες με πολύ χαμηλή κεφαλαιοποίηση τέτοια φαινόμενα δεν μπορούν να αποφευχθούν. Μιλάμε για την Κύρια Αγορά. Αν κάποιος θέλει να είναι στην Εναλλακτική δικαίωμά του να παίζει με τα... ασανσέρ αλλά τουλάχιστον ξέρει τι ρίσκο αναλαμβάνει.
Τα... ταληράκια
Μιας και μιλάμε για εταιρείες αυξημένου ρίσκου δείτε για παράδειγμα χθες τι έγινε με την Ακρίτας, η οποία ήταν πρώτη σε άνοδο με όγκο συναλλαγών αξίας 474 ευρώ... ολόκληρων. Όποιος δει την ανάλυση θα διαπιστώσει πολλές συναλλαγές των 5 μετοχών που σημαίνει ότι κάποιοι παίζουν χωρίς να ντρέπονται και κάποιοι άλλοι που έχουν την ευθύνη για την καλή εικόνα της αγοράς τους αφήνουν.
«Πράσινο φως» στη ΜΠΕ για το σιδηροδρομικό στον Έβρο
Το «πράσινο φως» στη Μελέτη Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων (ΜΠΕ) του έργου «Σιδηροδρομική γραμμή μεταξύ Αλεξανδρούπολης - Ορμένιο στο Ν. Έβρου» έδωσε προ ημερών και το υπ. Πολιτισμού, με τις σχετικές πάντα, όπως συμβαίνει, προϋποθέσεις. Το αναφέρουμε επειδή πρόκειται για ένα μεγάλο έργο που προωθεί το υπ. Υποδομών και Μεταφορών, με ειδική σημασία λόγω θέσης και επιδιώξεων, ύψους άνω του 1 δισ. ευρώ. Με την κυβέρνηση γενικότερα να έχει βάλει ψηλά στην ατζέντα τέτοια έργα που βέβαια είναι κατανοητό ότι απαιτούν υψηλή χρηματοδότηση (το πακέτο των 6 τέτοιων έργων διασύνδεσης ξεπερνά τα 4-4,5 δισ.).
«Στοπ» στη ΣΔΙΤ μαρίνα Ναυπλίου;
Μπορεί ακριβώς να μην είναι «στοπ», όπως αναφέρει ο τίτλος, μια φορά πάντως, το υπ. Πολιτισμού δεν ενέκρινε την αρχιτεκτονική μελέτη του έργου «Μελέτη, χρηματοδότηση, κατασκευή, λειτουργία, τεχνική διαχείριση και εκμετάλλευση τουριστικού λιμένα (μαρίνας) Ναυπλίου. Για ποιον λόγο έγινε αυτό; Επειδή, όπως αναφέρεται, η πολύ μεγάλη κλίμακα του μετώπου του προτεινόμενου κτηριακού συγκροτήματος, η ομοιομορφία των κτηρίων που το απαρτίζουν και αναπτύσσονται σε εξαιρετικά μεγάλο μήκος και η χρήση αναγνωρίσιμων μορφών προερχόμενων από άλλα περιβάλλοντα δεν συνάδουν με την προστατευόμενη –από την αρχαιολογική νομοθεσία - Παλαιά Πόλη του Ναυπλίου και με τα εξέχοντα μνημεία της. Προφανώς, απαιτούνται τροποποιήσεις για την επένδυση που αν θυμόμαστε καλά είναι ύψους 25 εκατ. ευρώ και αποτελούσε μάλιστα το πρώτο ΣΔΙΤ για μαρίνα. Αλλά να δούμε και τη συνέχεια. Η ΣΔΙΤ είχε διάρκεια έως 40 έτη, με ανάδοχο την ΤΕΚΑΛ. Κατά πληροφορίες, προβλέπεται η κατασκευή τουριστικής μαρίνας χωρητικότητας 210 θέσεων στο Ναύπλιο, 500 μέτρα βόρεια από το υπάρχον λιμάνι, με δυνατότητα σε αυτή ελλιμενισμού σκαφών μήκους 8 έως 12 μέτρα ενώ θα καταλαμβάνει θαλάσσιο μέτωπο μήκους 320 μέτρων περίπου.
Διαβάστε περισσότερα άρθρα της στήλης BACKSTORY
Ακολουθήστε το insider.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.