Αλλαγή σελίδας για την Alpha Αστικά Ακίνητα
Συνεπής στην πορεία που χάραξε με το πρόγραμμα μετασχηματισμού της, η Alpha Αστικά Ακίνητα γυρίζει σελίδα στην 82χρονη ιστορία της, εστιάζοντας στην παροχή υπηρεσιών στον τομέα της διαχείρισης και εκμετάλλευσης ακινήτων και προχωρώντας στην αλλαγή της επωνυμίας της. Παράλληλα, επιστρέφει χρήματα στους μετόχους της, καθώς η μετεξέλιξή της δεν απαιτεί το σημαντικό μέχρι σήμερα ύψος ταμειακών διαθεσίμων.
Τόσο η μεταβολή επωνυμίας από Alpha Αστικά Ακίνητα σε Alpha Real Estate Services όσο και η επιστροφή κεφαλαίου αναμένεται να εγκριθούν σήμερα από την Έκτακτη Γενική Συνέλευση των μετόχων. Η διοίκηση της εταιρείας, πιστή στις εξαγγελίες της, προτείνει τη μείωση του μετοχικού κεφαλαίου της Alpha Real Estate Services κατά 30.800.000 ευρώ, με μείωση της ονομαστικής αξίας κάθε μετοχής από τα 4,15 στα 1,95 ευρώ.
Η εταιρεία αναπτύσσεται και καταγράφει πολύ καλή οικονομική πορεία τα τελευταία χρόνια. Έχοντας επιτύχει τους στόχους για τη διαχείριση της ακίνητης περιουσίας της Alpha Bank, η Alpha Real Estate Services ολοκληρώνει για λογαριασμό της Τράπεζας το project Skyline – τη μεγαλύτερη συναλλαγή ακινήτων που έχει πραγματοποιηθεί τα τελευταία χρόνια στη χώρα μας – και είναι, πλέον, έτοιμη να ενισχύσει την εξωστρέφειά της, ώστε να αξιοποιήσει τις ευκαιρίες στην αγορά ακινήτων.
«Στο μικροσκόπιο» το 8μηνο τιμολόγιο ρεύματος
Ακόμη και σήμερα πρόκειται -σύμφωνα με πληροφορίες- να αποστείλει η ΡΑΑΕΥ επιστολή στη «Φυσικό Αέριο», καλώντας την εταιρεία σε ακρόαση, ώστε να δώσει εξηγήσεις σχετικά με το 8μηνο σταθερό συμβόλαιό της. Όπως έχει ήδη γράψει το insider.gr, η άποψη της Ρυθμιστικής Αρχής είναι πως το συγκεκριμένο προϊόν «κινείται στα όρια» του Κώδικα Προμήθειας, ενώ δεν συμβαδίζει με την ομαδοποίηση των τιμολογίων στα τέσσερα χρώματα.
Από την άλλη πλευρά, η εταιρεία υποστηρίζει ότι τηρεί τον Κώδικα, καθώς εξασφαλίζει τη συναίνεση του καταναλωτή, όπως προβλέπεται για συμβόλαια διάρκειας μικρότερης του 12μηνου. Επίσης, επισημαίνει πως έχει σχεδιάσει με τέτοιο τρόπο τις προωθητικές της ενέργειες, ώστε να μην προκαλείται σύγχυση στον καταναλωτή, σχετικά με το «χρώμα» στο οποίο ανήκει το προϊόν της, το οποίο παρέχεται με εξαιρετικά ανταγωνιστική χρέωση.
Η θέση πάντως του ΥΠΕΝ είναι ότι ένα 8μηνο σταθερό τιμολόγιο δίνει επαρκή χρονική «ορατότητα» σε όσους το επιλέξουν. Σύμφωνα με το υπουργείο, μοναδικές «κόκκινες γραμμές» είναι οι περιπτώσεις τιμολογίων που παραβιάζουν ευθέως τον Κώδικα Προμήθειας, όπως και τυχόν απόπειρες παραπλάνησης του καταναλωτικού κοινού. Αν δεν συντρέχουν αυτοί οι λόγοι, τότε γνώμονας θα πρέπει να είναι το συμφέρον του καταναλωτή.
Σημαντικές παρουσίες στο roadshow της JP Morgan
Σημαντικές παρουσίες εγχώριων ομίλων θα έχουμε στο προσεχές roadshow της JP Morgan. Όπως ακούγεται, στην εκδήλωση, στην οποία αναμένεται να απευθύνει χαιρετισμό ο Έλληνας πρωθυπουργός, αναμένεται να δώσουν το παρών οι Aegean, Εθνική Τράπεζα, Alpha Bank, Eurobank, Τράπεζα Πειραιώς, Attica Bank, Bank of Cyprus, ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, ΙΝΤΡΑΚΑΤ, ΕΛΛΑΚΤΩΡ, Helleniq Energy, Lamda Development, Μυτιληναίος, ΟΠΑΠ, ΟΤΕ, ΔΕΗ, ΤΙΤΑΝ, ΕΧΑΕ αλλά και φορείς όπως το ΤΧΣ ή το ΤΑΙΠΕΔ, εφόσον τελικά πάνε τα πράγματα βάσει προγραμματισμού. Πάντως, έχουν ακουστεί και μη «εισηγμένα» ονόματα, όπως οι CVC Greece, Grivallia Hospitality, Olympia Group και PeopleCert. Και βέβαια, θα υπάρχουν και πάνελ, όπου θα ξεχωρίζουν το τραπεζικό και αυτό των υποδομών (Περιστέρης, Μυτιληναίος, Εξάρχου).
Οι τράπεζες και οι προμήθειες
Είναι προφανές πως οι τράπεζες δεν θέλουν ή δεν μπορούν να κρατήσουν τους πελάτες χωρίς διαπίστευμα, αλλιώς δεν θα διατηρούσαν σε τέτοια ύψη τις προμήθειες. Επομένως χρησιμοποιείς κάρτες διεθνείς από fintechs για να κάνεις συναλλαγές αλλά προφανώς δεν εμπιστεύεσαι σε αυτές τις οικονομίες σου. Επομένως oι τράπεζες θα δέχονται καταθέσεις και οι fintechs θα πραγματοποιούν συναλλαγές διεθνώς. Συναλλαγές με μικρές προμήθειες.
Έλεγχοι με όρους... αιτημάτων;
Βέβαια μου προκαλεί εντύπωση ότι γίνονται στοχευμένοι έλεγχοι σε fintechs. Και μάλιστα επαναλαμβανόμενοι, ενώ δεν υπάρχουν ευρήματα. Μιλάμε για ιδρύματα πληρωμών στην Ελλάδα όπου οι ελεγκτές της ΤτΕ πηγαίνουν τακτικά βόλτα. Όμως αυτοί που τους βάζουν καταπίνουν καμήλες σε άλλες περιπτώσεις με αποτέλεσμα να γεννάται το ερώτημα αν οι έλεγχοι με όρους... αιτημάτων.
Οι διεθνείς οίκοι και οι κρίσεις τους
Όσον αφορά τους διεθνείς οίκους... αυτοί λίγο αρχίζουν και μας μπερδεύουν. Κάποιες αποστάσεις φαίνεται να παίρνει η JP Morgan για τις τιμές των τραπεζών, επισημαίνοντας πάντως ότι τα πράγματα για τα πιστωτικά ιδρύματα παραμένουν θετικά, κάπως λιγότερο απ' ότι αρχικώς υπολόγιζε. Εκτίμηση συντάκτη: Η πολύ αισιοδοξία για την Ελλάδα έπρεπε με κάποιο τρόπο να μετριαστεί συνυπολογίζοντας και κάποιους κινδύνους.
Δεν γίνεται απλά παιχνίδι
Σας έλεγα χθες για τον Κλουκίνα-Λάππα και αρχίζω να καταλήγω ότι δεν γίνεται απλά παιχνίδι. Γιατί όσο και να είσαι κερδοσκόπος δεν αγοράζεις μια εταιρεία ακινήτων με premium 30%. Κάτι άλλο συμβαίνει και που θα πάει θα το μάθω.
Πόσες είναι οι οδικές ζημιές σε Θεσσαλία, Εύβοια, Φθιώτιδα
Αναφορά στα… ποσοστά που αναλογούν σε κάθε περιοχή, αναφορικά με τις δαπάνες που προβλέπονται, περί τα 900 εκατ. ευρώ, για την πλήρη αποκατάσταση του οδικού δικτύου στις πληγείσες από τις κακοκαιρίες περιφερειακές ενότητες έγινε χτες από τον υφυπουργό Υποδομών, Ν. Ταχιάο. Ειδικότερα, οι μεγαλύτερες δαπάνες (31%, κάπου 280 εκατ. ευρώ) για το οδικό δίκτυο προβλέπονται για τη Μαγνησία. Ακολουθούν με 26% τα Τρίκαλα, με 22% η Καρδίτσα, 10% η Λάρισα και 9% η Εύβοια. Η λίστα κλείνει με το μερίδιο 3% της Φθιώτιδας, την ιδιαίτερη πατρίδα του κ. Σταϊκούρα. Κάντε τους υπολογισμούς (με βάση τα 900 εκατ. ευρώ) και θα έχετε τις πιστώσεις ανά περιοχή.
Οι πληρωμές στους κατασκευαστές
Ο κ. Ταχιάος υποστήριξε χτες πως έχουν ξεκινήσει οι δύο εργολαβίες του ΒΟΑΚ, στα τμήματα Νεάπολη – Άγιος Νικόλαος (εκτελείται ως δημόσιο έργο από την ΑΚΤΩΡ) και Χερσόνησος – Νεάπολη (εκτελείται ως ΣΔΙΤ από τις ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, ΑΚΤΩΡ Παραχωρήσεις, Intrakat). Μάλιστα, υπήρξε εκταμίευση προκαταβολής περί τα 27 εκατ. ευρώ στην κοινοπραξία που έχει αναλάβει το τμήμα Χερσόνησος – Νεάπολη. Γιατί το λέμε αυτό; Όχι μόνο επειδή προχωρούν έργα, αλλά και γιατί εσχάτως «άνοιξαν κάνουλες» προς τους ιδιώτες, ήτοι τους κατασκευαστές. Που διαμαρτύρονταν τελευταία για οφειλές προς αυτούς άνω των 500 εκατ. ευρώ συνολικά. Κατά τον κ. Σταϊκούρα, έχουμε καλή ροή πληρωμών σε ιδιώτες, ιδίως από Δεκέμβριο σε συγχρηματοδοτούμενα και από Ιανουάριο στο εθνικό σκέλος. Ο υπουργός προέβλεψε πως δεν θα υπάρξει πρόβλημα με οφειλές.
Ερωτηματικά για τα σιδηροδρομικά ΣΔΙΤ
Μάλλον είναι μια «δύσκολη εξίσωση» η προώθηση των γνωστών ΣΔΙΤ ανάταξης του σιδηρόδρομου, που παλιά είχε χωριστεί σε 3 τμήματα, στην πορεία βγήκαν από το RRF ή μειώθηκαν, η δε τύχη τους αγνοείται. Για τα έργα συντήρησης αναφέρθηκε πως θα προχωρήσουν μέσα από την νέα εταιρεία, ωστόσο ο κ. Ταχιάος σημείωσε πως το μοντέλο των ΣΔΙΤ (που αφορά την ανάταξη) είναι πεπερασμένο και θα πρέπει να γίνει μια προσεκτική επανεξέταση για το πως ακριβώς θα πραγματοποιηθούν.
Διαβάστε περισσότερα άρθρα της στήλης BACKSTORY
Ακολουθήστε το insider.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.