Οι ηγέτες ψάχνουν λύση... μετά τις εκλογές
Συμφωνούμε να εξετάσουμε για να αποφασίσουμε... μετά τις εκλογές. Ο λόγος για τα μεγάλα προβλήματα ανταγωνιστικότητας που αντιμετωπίζει η ευρωπαϊκή οικονομία και τέθηκαν επί τάπητος στη Σύνοδο Κορυφής της ΕΕ με τους ηγέτες να συμφωνούν ότι... διαφωνούν. Τα πεδία είναι πολλά: Από τη νέα κεφαλαιακή ένωση, δηλαδή το προτεινόμενο από τον Ενρίκο Λέτα Ταμείο Αποταμιεύσεων και Επενδύσεων και το νέο ρόλο του ESM, έως τα κονδύλια Συνοχής και του Ταμείου Ανάκαμψης. Αλλά και οι ανάγκες είναι εξίσου μεγάλες. Εντωμεταξύ, η οικονομία της Ευρωπαϊκής Ένωσης θα περιμένει μουδιασμένη τις εξελίξεις.
Αποδόσεις
Προς το παρόν αν εξαιρέσουμε τα δάνεια του Ταμείου Ανάκαμψης, η πιστωτική επέκταση δεν πάει και πολύ καλά, ενώ οι τράπεζες δεν χρειάζονται περαιτέρω ρευστότητα. Αυτό σημαίνει, μην περιμένετε μεγαλύτερα επιτόκια στις καταθέσεις, από τις συστημικές τράπεζες τουλάχιστον. Σε ό,τι αφορά τις μη συστημικές, αυτές δίνουν καλύτερες αποδόσεις και βγαίνουν και με περισσότερα προϊόντα, όπως για παράδειγμα το κλιμακούμενο της Παγκρήτιας.
Τα καμπανάκια
Oι αμερικανικοί οίκοι έχουν αρχίσει τώρα να χτυπούν τα καμπανάκια για την ευρωπαϊκή νομισματική χαλάρωση, βλέπε Citibank. Ωστόσο, ας θυμηθούμε πως δεν είμαστε το ίδιο με την Αμερική και πως η ευρωπαϊκή χαλάρωση, αποτελεί προϋπόθεση για να μην σταματήσει η ανάπτυξη στην Γηραιά Ήπειρο.
Τα ντεσού της επένδυσης
Η είδηση βγήκε έστω και λειψή, από τη χθεσινή ενημέρωση Βακάκη στους αναλυτές καθώς όταν ρωτήθηκε για την επένδυση της Jumbo στην Trade Estates είπε ότι θέλει να έχει συνεργασία με την εταιρεία, και για αυτό την έκανε. Οπότε, να αναμένουμε να δούμε τη συνεργασία να μεταφράζεται σε πράξεις επί ακινήτων, τα οποία έχει και πολλά η Jumbo.
Μεθοδικά
Θετικά αντέδρασε η μετοχή της Aegean στις ανακοινώσεις για αεροπλάνα που θα διανύουν μεγαλύτερες αποστάσεις και την προοπτική επέκτασης του πτητικού έργου. Οι κινήσεις της εταιρίας είναι μεθοδικές και έχουμε και την εντύπωση ότι δεν θα αργήσει και η συμφωνία με τον κατασκευαστή για την καθυστέρηση στην παράδοση των neo.
Ρεύμα: «Λογαριασμός» 130 εκατ. ευρώ από το παρελθόν
Τις διαδικασίες για την ανάκτηση ενός ποσού 130 εκατ. ευρώ από μία σημαντική μερίδα επιχειρήσεων, θα πρέπει να ενεργοποιήσουν το αμέσως προσεχές διάστημα οι προμηθευτές ρεύματος. Το ποσό αυτό αφορά εταιρείες που έτυχαν μειωμένων χρεώσεων ΕΤΜΕΑΡ τη διετία 2019-2020, χωρίς ωστόσο να είναι δικαιούχοι. Σύντομα, οι προμηθευτές θα λάβουν τις σχετικές ενημερώσεις από τον ΔΑΠΕΕΠ (ο οποίος μόλις πρόσφατα πήρε τα σχετικά στοιχεία από τον ΔΕΔΔΗΕ) ώστε να προχωρήσουν στις ειδοποιήσεις των υπόχρεων.
Αξίζει να σημειωθεί ότι ανάλογες αναδρομικές οφειλές (από την αναδρομική εκκαθάριση του ΕΤΜΕΑΡ) υπάρχουν και τα επόμενα έτη, χωρίς ωστόσο να έχει υπολογιστεί το ακριβές ύψος τους. Επομένως, η διαδικασία είσπραξής τους θα δρομολογηθεί σε επόμενη φάση. Πηγές εκτιμούν ότι το ποσό ανέρχεται σε 65 με 80 εκατομμύρια ευρώ για κάθε χρονιά.
«Ψηλώνει» ο Riviera Tower
Όπως ανέφερε χτες ο κ. Οδυσσέας Αθανασίου, μιλώντας σε αναλυτές, στον Πύργο Κατοικιών Riviera Tower φαίνεται ήδη ο δεύτερος όροφος και μέχρι το Σεπτέμβριο θα έχει φτάσει τα 78 μέτρα ύψος (από τα 200 συνολικά). Όσον αφορά τα 15 χαμηλά κτίρια πίσω από τις βίλες, και αυτά είναι σε πλήρη εξέλιξη κι έχουν ήδη ξεπεράσει το επίπεδο του εδάφους.
Αττική Οδός: Οι εκκρεμότητες της «Ελπίδας»
Όπως αναφέρεται στην ετήσια οικονομική έκθεση της Ελλάκτωρ, στις 24.01.2022, λόγω της χιονόπτωσης και των σφοδρών και ακραίων καιρικών συνθηκών που επικράτησαν, ακινητοποιήθηκαν οχήματα εντός του αυτοκινητοδρόμου της Αττικής Οδού. Κατόπιν σχετικής διαδικασίας αξιολόγησης αιτημάτων για όσα οχήματα ακινητοποιήθηκαν στον αυτοκινητόδρομο στις 24-25.01.2022, καταβλήθηκε ποσό 7,2 εκατ. μέχρι τις 31.12.2023. Στις 23.03.2022 κοινοποιήθηκαν Υπουργικές Αποφάσεις επιβολής προστίμου στις εταιρείες Αττική Οδός Α.Ε. και Αττικές Διαδρομές Α.Ε., ποσού 1 εκατ. για κάθε εταιρεία (το οποίο καταβλήθηκε στις 30.10.2023 και 24.10.2023 αντίστοιχα, με επιφύλαξη κάθε νόμιμου δικαιώματος των εταιρειών) κατά των οποίων (αποφάσεων) ασκήθηκαν προσφυγές ενώπιον του Τριμελούς Διοικητικού Πρωτοδικείου Αθηνών στις 23.05.2022. Ως δικάσιμοι για τη συζήτηση των προσφυγών αυτών έχουν οριστεί η 11.11.2024 (επί της προσφυγής της «Αττικές Διαδρομές Α.Ε.») και η 14.11.2024 (επί της προσφυγής της «Αττική Οδός Α.Ε.»). Τέλος, μέχρι τις 31.12.2023 είχαν ασκηθεί αγωγές χρηστών ενώπιον των αρμοδίων Δικαστηρίων, ομοίως για το συμβάν της χιονόπτωσης, με τις υποβληθείσες αξιώσεις να ανέρχονται συνολικά σε 12 εκατ. Στην παρούσα φάση δεν είναι εφικτή η εκτίμηση της συνολικής υποχρέωσης που θα προκύψει για τον 0μιλο με την ολοκλήρωση όλων των διαδικασιών, λόγω του πρώιμου σταδίου στο οποίο αυτές ευρίσκονται.
Οι ευκαιρίες στις Παραχωρήσεις
«Σημαντικές επενδυτικές ευκαιρίες διαφαίνεται να υπάρχουν στη δευτερογενή αγορά των υπαρχόντων έργων παραχωρήσεων των οδικών αξόνων και στο πλαίσιο αυτό, σε περίπτωση πιθανής πρόθεσης αποεπένδυσης υφιστάμενων μετόχων, ο Όμιλος προτίθεται να εξετάσει πιθανή αύξηση των ποσοστών συμμετοχής του (ή/και νέας εισόδου), πάντα με γνώμονα την αποδοτικότητα των επενδεδυμένων κεφαλαίων και την ενίσχυση ευρύτερων συνεργειών», αναφέρει η ΕΛΛΑΚΤΩΡ στην οικονομική της έκθεση. Το κρατάμε αυτό δια παν… ενδεχόμενο.
Διαβάστε περισσότερα άρθρα της στήλης BACKSTORY
Ακολουθήστε το insider.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.