Οι Οίκοι ψηφίζουν ελληνικές τράπεζες
Η Bank of America επιμένει να ενισχύει τις τιμές-στόχους των ελληνικών τραπεζών, μετά την πρόσφατη αναβάθμιση της Alpha Bank σε σύσταση αγορά.
Οι νέες τιμές-στόχοι είναι πλέον για την Αlpha Bank τα 2,06 ευρώ, για τη Eurobank τα 2,84 ευρώ από 2,76 ευρώ, για την Τράπεζα Πειραιώς τα 5,32 ευρώ από 5,30 ευρώ με συστάσεις αγορά, ενώ η σύσταση για την Εθνική Τράπεζα παραμένει υποαπόδοση (underperformance) με νέα τιμή-στόχο τα 8,44 ευρώ από 8,06 ευρώ πριν.
Η ηλεκτρονική απάτη στη διόπτρα της Ένωσης Τραπεζών
Μπορεί η ηλεκτρονική απάτη να είναι εξαιρετικά μικρή σε ό,τι αφορά τις τραπεζικές συναλλαγές, ωστόσο, αποτελεί σοβαρό μέλημα της Ελληνικής Ένωσης Τραπεζών κυρίως διότι αλλάζουν οι μορφές απάτης και γίνονται όλο και πιο επικίνδυνες.
Τα έσοδα των τραπεζών
Με τάση να επεκταθούν στο εξωτερικό κινούνται πλέον οι τράπεζες, μιας και αυτός είναι ένας τρόπος να ενισχύσουν τα έσοδά τους. Παράλληλα, θα τρέξουν την πιστωτική επέκταση και θα αυξήσουν τις προμήθειες.
Η πίεση και η προοπτική της Aegean
Η πίεση στην κερδοφορία της Aegean ήταν αναμενόμενη φέτος λόγω των πρόωρων ελέγχων στους κινητήρες GTF της Pratt & Whitney που καθήλωσε έως και 10 νέα αεροσκάφη (το 17% των Jets).
Όμως, φαίνεται ότι παρά την αύξηση των διαθέσιμων θέσεων, ο ανταγωνισμός αρχίζει και πιέζει την εταιρεία και σε επίπεδο εσόδων, καθώς έχουμε μείωση της πληρότητας χωρίς αυτό ακόμα να επηρεάζει το μέσο έσοδο ανά επιβάτη.
Είναι προφανές ότι αν συνεχίσει η ένταση του ανταγωνισμού να πιέζει την πληρότητα, θα υπάρξει επέκταση των πιέσεων και στο έσοδο ανά επιβάτη. Από την άλλη πλευρά, η εταιρεία συνεχίζει να επεκτείνεται από πλευράς δικτύου, γεγονός που δημιουργεί προοπτική αύξησης εσόδων και ταυτόχρονα η λύση του θέματος με τους κινητήρες προφανώς θα επιδράσει θετικά στην κερδοφορία.
Οι τόκοι έφαγαν τα κέρδη
Μπορεί η Πέτρος Πετρόπουλος να αύξησε τις πωλήσεις της στο εννεάμηνο σε σχέση με πέρυσι κατά 20 εκατ. ευρώ, αλλά τα κέρδη υποχώρησαν γιατί τα έφαγε ο δανεισμός που αυξήθηκε σημαντικά. Η εταιρία πλήρωσε σχεδόν 1 εκατ. περισσότερους τόκους στο φετινό εννεάμηνο, γεγονός που εξηγεί γιατί τα καθαρά κέρδη υποχώρησαν στα 5,977 εκατ. ευρώ από 6,63 εκατ. ευρώ στην αντίστοιχη περίοδο.
Δεν εντυπωσίασε ο ΟΤΕ
Δεν φάνηκε να εντυπωσιάζουν την αγορά τα αποτελέσματα του OTE, παρά τα ρεκόρ που σημειώθηκαν στην συνδρομητική τηλεόραση. Ούτε και η ενημέρωση που ακολούθησε, αν κρίνει κανείς από την υποχώρηση της μετοχής κατά 3%. Ο κύριος Nεμπής επανέλαβε για μια ακόμη φορά το όραμα ο OTE να γίνει ένας από τους κορυφαίους παρόχους στην Ευρώπη, χωρίς ωστόσο να παρουσιάσει τον οδικό χάρτη του πώς θα γίνει αυτό. Αυτό θα μπορούσε να είναι ένας λόγος. Σε κάθε περίπτωση, αυτά που είχαν το μεγαλύτερο ενδιαφέρον για τη συνέχεια ήταν αφενός η απόσχιση των υποδομών της κινητής, που αφήνει όλα τα πεδία ελεύθερα αλλά και η πρόθεση να αξιοποιηθούν οι δεσμοί με την μητρική Deutsche Telekom για κάθε δυνητική ευκαιρία. Και η αλήθεια είναι ότι η Telekom κάνει πολλά που θα μπορούσαν να εμπνεύσουν συνέργειες ή «εισαγωγές» στην ελληνική αγορά. Εξίσου αλήθεια είναι πως από τότε που το «Τ» προστέθηκε στο Μέγαρο, όλο και πιο συχνά κάνει το όνομα Telekom την εμφάνισή του στις τοποθετήσεις των στελεχών. «Τυχαίο; Δεν νομίζω».
ΔΕΗ: Ενίσχυση εσόδων και για το Δημόσιο
Εντυπωσιακή όχι μόνο για τα εγχώρια αλλά και για πανευρωπαϊκά δεδομένα είναι η ενίσχυση της «επιστροφής» αξίας που υπόσχεται η ΔΕΗ μέχρι το 2027 στους μετόχους της – μεταξύ των οποίων και το Δημόσιο, το οποίο κατέχει το 34,12%. Πιο συγκεκριμένα, σύμφωνα με το guidance που ανακοινώθηκε χθες, τα κέρδη ανά μετοχή πρόκειται να αυξηθούν κατά 35% σε ετήσια βάση τα τρία επόμενα χρόνια, σε σχέση με το 2023, ενώ το μέρισμα ανά μετοχή κατά 41%. Υπενθυμίζεται ότι το 2023 ήταν η πρώτη φορά μετά από μία 10ετία που δόθηκε μέρισμα, 0,25 ευρώ ανά μετοχή, το οποίο θα φτάσει το 1 ευρώ το 2027. Πρόκειται για την ταχύτερη αύξηση μερισματικής πολιτικής για ενεργειακή εταιρεία στη Γηραιά Ήπειρο.
HelleniQ Energy: Τα ρεκόρ και το Vision 2025
Εξαιρετική απόδοση είχε για άλλο ένα τρίμηνο η HELLENiQ ENERGY που χθες ανακοίνωσε αποτελέσματα 3ου τριμήνου και ενιαμήνου 2024. Τα διυλιστήρια είχαν την υψηλότερη παραγωγή της τελευταίας 6ετίας, οι πωλήσεις προϊόντων έκαναν ρεκόρ οκταετίας και άλλα πολλά. Το σημαντικότερο όμως φαίνεται να είναι ότι ο Ανδρέας Σιάμισιης έχει καταφέρει να κάνει πραγματικότητα αυτό που έλεγε όταν ανακοίνωνε το VISION 2025 και πιο συγκεκριμένα την έμφαση στην εξωστρέφεια. Οι εξαγωγές τους έφτασαν στο 45% και μαζί και με τις πωλήσεις στη διεθνή αγορά (ναυτιλία και αεροπορία), το 72% των συνολικών πωλήσεων πάει εκτός Ελλάδος! Τι σημαίνει αυτό; Ότι η κερδοφορία πια στηρίζεται πολύ λιγότερο στην Ελληνική αγορά από ότι στο παρελθόν και αυτό είναι ένα πολύ σημαντικό στοιχείο για έναν παίκτη του μεγέθους της HELLENiQ ENERGY με σημαντικό πλέον αποτύπωμα στην ευρύτερη περιοχή της ΝΑ Ευρώπης.
Η κεφαλαιακή ενίσχυση της Lamda Ellinikon Malls
Έγραφε χτες το insider.gr για την κεφαλαιακή ενίσχυση 61 εκατ. ευρώ (τον Νοέμβριο) της Lamda Malls (στα 552 εκατ.), θυγατρική της Lamda Development για τα εμπορικά κέντρα. Να σας πούμε λοιπόν, ότι σε αντίστοιχη κίνηση προχώρησε και η «LAMDA ELLINIKON MALLS HOLDING S.M.S.A.», κατά 100% θυγατρική της Lamda Malls, που σχετίζεται, προφανώς, με τα εμπορικά κέντρα στο Ελληνικό. Με απόφαση της από 08.11.2024 έκτακτης Γενικής Συνέλευσης των μετόχων της, το μετοχικό κεφάλαιο αυξήθηκε έως του ποσού των 97,3 εκατ. ευρώ, ενώ ΑΜΚ ύψους 35,1 εκατ. είχε εγκριθεί τον Ιούλιο 2024. Αθροιστικά, το μετοχικό κεφάλαιο της Lamda Ellinikon Malls ανέρχεται σε 406,7 εκατ. ευρώ (αρχικό ποσό στα 234 εκατ. ευρώ). Βέβαια, ενδεχομένως να υπάρχουν επικαλύψεις και μεταφορές κεφαλαίων ανάμεσα σε μητρικές και θυγατρικές, αλλά η ουσία είναι ότι η εισηγμένη ενισχύει κεφαλαιακά τον τομέα των Malls που έχει προοπτικές αλλά και χρηματοδοτικές ανάγκες καθώς τα projects στο Ελληνικό αποτελούν μεγάλες επενδύσεις με σημαντικό capex.
Τα «κενά» σε Μετρό – Ηλεκτρικό
Για να καταλάβετε την κατάσταση στο Μετρό, εδώ και καιρό εξετάζεται η δυνατότητα ανακαίνισης των συρμών στις Γραμμές 2 και 3, καθώς υπάρχουν 20 συρμοί από τους 52, γαλλικούς, ηλικίας 25 ετών, που δεν έχουν κλιματισμό. Βέβαια, χρειάζονται μερικές δεκάδες εκατομμύρια αλλά και ειδικές τεχνικές προδιαγραφές. Παράλληλα, αναζητούνται πόροι για να γίνουν διαγωνισμοί για νέους συρμούς, θυμίζουμε μόνο τους 7 διρευματικούς συρμούς για τη γραμμή 3 του Μετρό, που έχουν τη δυνατότητα να κινούνται τόσο στο υπόγειο τμήμα, όσο και στο υπέργειο τμήμα της γραμμής μεταξύ των σταθμών Δουκίσσης Πλακεντίας και Αεροδρόμιο, άνω των 150 εκατ. ευρώ. Όπως ανέφερε ο κ. Σταϊκούρας σε συνέντευξή του, η Γραμμή 4 του Μετρό κατασκευάζεται, ο μετροπόντικας εκτιμάται ότι θα έχει τελειώσει μέχρι το τέλος του 2026, ενώ θύμισε ότι γίνεται αναβάθμιση 14 συρμών της Γραμμής 1 και ο πρότυπος συρμός θα είναι έτοιμος, φέτος τον Δεκέμβριο. Απαιτείται, επίσης, παρέμβαση σε ανελκυστήρες και σε σταθμούς, που συντηρούνται, αλλά έχουν κλείσει 25ετια.
Τα οδικά έργα Αττικής
Μια και πιάσαμε τον υπουργό Υποδομών και Μεταφορών, ο ίδιος παραδέχεται ότι υπάρχουν αρκετές προτάσεις, που έχουν κατατεθεί από τον ιδιωτικό τομέα, τις οποίες θα επιδιώξουν το επόμενο δίμηνο να προτεραιοποιήσουν στην Κυβέρνηση, για να αξιολογηθούν ποιες θα γίνουν και ποια θα είναι τα χρηματοδοτικά εργαλεία και σχήματα, καθώς πρέπει να βρεθούν και οι ανάλογοι πόροι. Οι παραχωρήσεις είναι μία ιδέα που πρέπει να αξιοποιηθεί στην Αττική. Βέβαια, τα έργα θέλουν σχεδιασμό, χρηματοδότηση και υλοποίηση. Θυμίζουμε ότι οι κατασκευαστές έχουν προτείνει, μέσω Πρότυπων προτάσεων, τις επεκτάσεις της Αττικής Οδού ή και την υλοποίηση του αυτοκινητόδρομου Ελευσίνα – Οινόφυτα ώστε να πάρει «ανάσες» το Λεκανοπέδιο. Αλλά έως τώρα, έμεναν στο συρτάρι, ενώ δεν υπήρχαν και επίσημες ανακοινώσεις για τις θεσμικές αλλαγές στις πρότυπες προτάσεις. Για να δούμε τι θα προκύψει το 2025. Γιατί εκκρεμεί και η επέκταση της Λ. Κύμης, που έχει από καιρό ανάδοχο (ΤΕΡΝΑ και το δίδυμο AKTOR - Intrakat), αλλά όχι... χρηματοδότηση. Πάντως, τρόποι... υπάρχουν.
Ο «νέος» Σιδηρόδρομος
Μέσα στις επόμενες εβδομάδες θα βγει στη δημοσιότητα, σε δημόσια διαβούλευση το σχέδιο νόμου για έναν ενιαίο σιδηροδρομικό φορέα στην Ελλάδα, τον νέο ΟΣΕ, που από κάτω θα είναι η ΕΡΓΟΣΕ και το τμήμα της ΓΑΙΟΣΕ που αφορά το τροχαίο υλικό. Το πλάνο έλεγε ότι έως τέλος του 2024 πρέπει να έχουν γίνει κινήσεις σε θεσμικό επίπεδο, δηλαδή να έρθει το νομοσχέδιο για ενιαίο σιδηροδρομικό φορέα.
Το «όχι» για τη βίλα στις Σπέτσες
Τη… μη έγκριση της μελέτης ανέγερσης νέας διώροφης κατοικίας με υπόγειο, σε ακίνητο φερόμενης ιδιοκτησίας της εταιρείας «UBERISE ENTERPRISES LTD», στη θέση Παναγία Αρμάτα, στην περιοχή Παλαιό Λιμάνι, Ο.Τ. 445 του Δήμου Σπετσών, αποφάσισε η υπουργός Πολιτισμού, Λίνα Μενδώνη. Είχαν προηγηθεί και σχετικές γνωμοδοτήσεις του Κεντρικού Συμβουλίου Νεωτέρων Μνημείων, του Κεντρικού Αρχαιολογικού Συμβουλίου, αλλά και η διενέργεια αυτοψίας από την ολομέλεια του Κ.Α.Σ. για την εξέταση της έγκρισης ή μη μελέτης ανέγερσης νέας διώροφης κατοικίας με υπόγειο, σε ακίνητο φερόμενης ιδιοκτησίας της εταιρείας «ΣΠΕΤΣΕΣ ΚΤΗΜΑΤΙΚΗ ΑΝΩΝΥΜΗ ΕΤΑΙΡΕΙΑ ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗΣ ΚΑΙ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗΣ ΑΚΙΝΗΤΟΥ» (λογικά ίσως συνδέεται με την παραπάνω εταιρεία). Για ενδεχόμενη υποβολή, από τους ενδιαφερόμενους, νέας μελέτης, μπαίνει σειρά όρων και προϋποθέσεων, ως προς όρους δόμησης και κάλυψης, την αρχιτεκτονική, να συνάδει με τον πλησιόχωρο ναό της Παναγίας Αρμάτας και με τη χαρακτηρισμένη «…ως ιστορικό διατηρητέο μνημείο και τόπο παρουσιάζοντα ιδιαίτερο φυσικό κάλλος ή ενδιαφέροντα από απόψεως αρχιτεκτονικής ή ιστορικής…» νήσο των Σπετσών κ.α. Το αναφέρουμε επειδή στην αγορά κατά καιρούς έχουν κυκλοφορήσει σενάρια για την πρόθεση και γνωστού εφοπλιστή να ανεγείρει βίλα στην περιοχή, κοντά στην εκκλησία της Αρμάτας, στο παλιό λιμάνι, προκαλώντας και «ντόπιες αντιδράσεις».
Η Μεσόγειος και αρδευτικό στην Ηλεία
Ως γνωστόν, υπεγράφη προ ημερών το έργο της υπογειοποίησης των δικτύων φυσικής ροής του ΤΟΕΒ Γαστούνης, το οποίο προβλέπει την κατασκευή δύο ανεξάρτητων δικτύων, του Δυτικού και του Ανατολικού, που θα τροφοδοτούνται με νερό από το φράγμα Πηνειού, στην Ηλεία. Οι δύο αγωγοί, συνολικού μήκους περίπου 110 χιλιομέτρων, θα αρδεύουν 18.000 στρέμματα γεωργικής γης. Το έργο είναι αρχικού προϋπολογισμού ύψους 18,6 εκατομμυρίων ευρώ (μαζί με τον ΦΠΑ). Αυτό που δεν αναφέρονταν στις ανακοινώσεις είναι ο ανάδοχος, δηλαδή ο νικητής του σχετικού διαγωνισμού, που υπέγραψε τη σύμβαση. Ο οποίος, είναι η εταιρεία Μεσόγειος, του Διονύση Γεωργόπουλου, γνωστή για την παρουσία της σε περιβαλλοντικά έργα (και φράγματα, ύδρευση, μονάδες αποβλήτων κ.α.).
Διαβάστε περισσότερα άρθρα της στήλης BACKSTORY
Ακολουθήστε το insider.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.