Κάτω οι προμήθειες - Πάνω ο ΕΝΦΙΑ
Εννοείται πως το μεγάλο θέμα της ημέρας δεν είναι άλλο από εκείνο τις εξαγγελίες του πρωθυπουργού για τις τράπεζες και το κόστος τους. Πάμε στις μηδενικές προμήθειες και μάλιστα με νομοθετική ρύθμιση σε ότι αφορά όλες τις πληρωμές προς τους φορείς κυρίως ιδιωτικούς, ΟΤΕ, ΔΕΗ, ΕΥΔΑΠ κλπ κλπ, προς τους Δήμους προς τα Ταμεία .
Παράλληλα μπαίνει πλαφόν μισό ευρώ στα εμβάσματα μέχρι 5.000 ευρώ.
Διπλασιάζεται από το 2026 ο ΕΝΦΙΑ στα ακίνητα
Και βέβαια ας σημειωθεί πως από σήμερα οι τράπεζες πιάνουν χαρτί και μολύβι. Κάποιοι πρόχειροι υπολογισμοί βγάζουν τον λογαριασμό σε 80 εκατ. ευρώ σε κάθε μία από τις συστημικές τράπεζες.
Και εξειδικεύουμε
Η εξειδίκευση των μέτρων θα λάβει χώρα σήμερα από τον υπουργό Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών.
Κάποια πράγματα που αναμένεται να μάθουμε σήμερα είναι ποια ακίνητα αφορά ο διπλασιασμός του ΕΝΦΙΑ και αν και κατά πόσο θα δώσει στους servicers και στις τράπεζες το προνόμιο να μπορούν άμεσα να πωλούν τα ακίνητά τους χωρίς προηγούμενη τακτοποίηση.
Επίσης έχει αξία να δούμε αν οι τράπεζες θα προχωρήσουν σε αύξηση άλλων προμηθειών για να επαληθεύσουν τις προβλέψεις τους.
Βλέπουν Alumil
Απελευθερωμένη από τα βαρίδια του παρελθόντος και με τακτοποιημένες τις εκκρεμότητες η Alumil έχει αρχίσει να δείχνει δυναμική στο Χρηματιστήριο. Οι πληροφορίες αναφέρουν ότι υπάρχει σημαντικό ενδιαφέρον από θεσμικό επενδυτή που συνεργάζεται και με ξένα χαρτοφυλάκια, ο οποίος βλέπει προοπτική στην εταιρεία λόγω της ισχυρής δυναμικής του κλάδου που δραστηριοποιείται αλλά και της πλήρους εξυγίανσης του δανειακού χαρτοφυλακίου. Η κεφαλαιοποίηση της εταιρείας προσεγγίζει τα 150 εκατ. ευρώ από περίπου 110 εκατ. ευρώ που ήταν ένα μήνα πριν και φαίνεται ότι έρχεται και η ώρα μεταβίβασης πακέτων για αύξηση της διασποράς η οποία ανέρχεται στα επίπεδα του 20%. Η κερδοφορία που έρχεται άλλωστε μπορεί να υποστηρίξει υψηλότερη κερδοφορία.
Ποντάρισμα και ρίσκο
Ένα ενδιαφέρον στοίχημα αναλαμβάνει η ΕΚΤΕΡ η οποία ποντάρει ότι μετά τη συγχώνευση με την Ενεργειακός Κόμβος μπορεί να διεκδικήσει πτυχίο έβδομης τάξης και να έχει δυνατότητα ανάληψης μεγαλύτερου ύψους έργων. Βέβαια, η διεκδίκηση δεν σημαίνει ότι κατ' ανάγκη ο στόχος θα επιτευχθεί. Οπότε το ρίσκο στο ποντάρισμα και στο Χρηματιστήριο είναι δεδομένο.
Η πίεση παραμένει
Η έγκριση της μίσθωσης έκτασης στο Βώλακα για την παραγωγή μαρμάρου κίνησε τη μετοχή της Ικτίνος την περασμένη Παρασκευή. Ωστόσο η εταιρεία πιέζεται ασφυκτικά από τα δάνεια με την αναδιάρθρωση να μην έχει ολοκληρωθεί και το ερώτημα αν φτάνει η αναδιάρθρωση ή θα χρειαστεί και πώληση περιουσιακών στοιχείων να παραμένει στην πρώτη γραμμή. Η προσπάθεια πώλησης της έκτασης που προορίζεται για τουριστική επένδυση δεν έχει καρποφορήσει.
Η επέκταση του ΒΟΑΚ
Εχω την αίσθηση ότι δεν αποκλείεται να δούμε επέκταση του ΒΟΑΚ και στα… ανατολικά. Προς τη δυτική πλευρά, έχει ενεργοποιηθεί η προαίρεση για το τμήμα Κίσσαμος – Χανιά, που «κουμπώνει» με την παραχώρηση (Χανιά – Ηράκλειο) της ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ. Αλλά επειδή υπάρχουν τοπικά αιτήματα, ενδεχομένως με κάποιο μοντέλο ο νέος οδικός άξονας να φτάσεις προς Σητεία. Πιο πριν, βέβαια, από τη Σητεία, υπάρχουν τα τμήματα Χερσόνησος – Νεάπολη (ΣΔΙΤ, των ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, ΑΚΤΩΡ Παραχωρήσεις, AKTOR) και Νεάπολη – Αγ. Νικόλαος (δημόσιο έργο, από AKTOR) όπου θεωρητικά ολοκληρώνονται οι 3 εργολαβίες. Πάντως, επειδή το έργο συνολικά είναι περιβαλλοντικά και τεχνικά απαιτητικό, μην αποκλείεται, μεταξύ άλλων, και αλλαγές στις χαράξεις σε αυτά τα τμήματα.
«Δύναμη πυρός» για το mega project στην Ερμιονίδα
Πριν από περίπου δύο μήνες το insider.gr αποκάλυπτε εξελίξεις γύρω από τη νέα mega τουριστική επένδυση στην Ερμιονίδα, σχεδόν μισού δισ. ευρώ, του φορέα «Hydra Rock Ακίνητα Μονοπρόσωπη A.E.» υπό τον Γιάννη Βαρδινογιάννη. Να ξέρετε, λοιπόν, ότι η εταιρεία προ ημερών μόλις πιστοποίησε την αύξηση κεφαλαίου κατά 23 εκατ. ευρώ, με το μετοχικό κεφάλαιο πλέον να ανέρχεται στα 64 εκατ. ευρώ.
Τα κεφάλαια του ΣΔΙΤ Πελοποννήσου
Για όσους δεν το θυμούνται, η «Πυλία Οδός» είναι η ειδικού σκοπού εταιρεία που σχετίζεται με την κατασκευή και λειτουργία (μέσω ΣΔΙΤ αξίας άνω των 300 εκατ., από τους ΑΚΤΩΡ Παραχωρήσεις και AKTOR) του νέου οδικού άξονα Καλαμάτα-Ριζόμυλος-Πύλος-Μεθώνη. Το SPV λοιπόν, πρόσφατα προχώρησε σε μια νέα ΑΜΚ για να έχει κεφάλαια… προετοιμασίας για το έργο, με το μετοχικό κεφάλαιο πλέον να είναι στα 5,2 εκατ. περίπου. Προφανώς, θα αυξηθεί υποχρεωτικά με χρηματικές και μόνον εισφορές των ιδρυτών μετόχων έως το ποσό που προβλέπει το Χρηματοοικονομικό Μοντέλο.
Υπεγράφη συμφωνητικό για έργα στον Βοτανικό
Υπεγράφη προ ημερών ανάμεσα στον Δήμο Αθηναίων και την εταιρεία Οδός ΑΤΕ το συμφωνητικό εκτέλεσης έργου, αξίας άνω των 29,4 εκατ. ευρώ, στο Βοτανικό που σχετίζονται με τη Διπλή Ανάπλαση. Ειδικότερα, αφορά στη σύμβαση «Έργα διαμόρφωσης πρασίνου και κοινόχρηστων χώρων στην ευρύτερη περιοχή ΙΙ της Διπλής Ανάπλασης και του Ναυτικού Οχυρού στην περιοχή του Ελαιώνα». Που έχει τη σημασία της, καθώς συνδέεται, μεταξύ άλλων, με την κατασκευή νέου γηπέδου ποδοσφαίρου του Παναθηναϊκού στον Βοτανικό, με έργα οδοποιίας, ποδηλατοδρόμου και κατασκευή δικτύων όμβριων και αποχέτευσης στην περιοχή κ.α.. Για να δούμε, λοιπόν, πώς θα προχωρήσει το «πακέτο» έργων.
«Πέφτουν υπογραφές» για το Ιωάννινα – Κακαβιά
Μέσα στις επόμενες ημέρες, αν δεν αλλάξει κάτι στον προγραμματισμό, έχει οριστεί η υπογραφή της σύμβασης βάσει της οποίας, θα μεγαλώσει και επεκταθεί η Ιόνια Οδός ως τα ελληνο-αλβανικά σύνορα, με το τμήμα Ιωάννινα-Κακαβιά, αρχικού εκτιμώμενου κόστους 310 εκατ. ευρώ (με ΦΠΑ και προαιρέσεις) και ανάδοχο κατασκευαστή τον όμιλο ΑΒΑΞ. Αυτό ανέφερε ο αρμόδιος υπουργός, Χρ. Σταϊκούρας, επιβεβαιώνοντας όσα πρόσφατα λέγαμε για υπογραφές εντός του 2024.
Διαβάστε περισσότερα άρθρα της στήλης BACKSTORY
Ακολουθήστε το insider.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.