«Θα ήταν άδικο να μην αναγνωρίσουμε την αυτοθυσία που δείχνουν κάποιοι δημοσκόποι για να σωθεί ο Μητσοτάκης. Εκτός όμως από την επαφή με την πραγματικότητα έχουν χάσει και κάθε μέτρο». Αυτό ακριβώς έγραψε στο twitter, ο υπεύθυνος στρατηγικής επικοινωνίας του ΣΥΡΙΖΑ - ΠΣ, Νάσος Ηλιόπουλος λίγο μετά τη δημοσιοποίηση δύο νέων δημοσκοπήσεων: της Metron του Φαναρά (Mega) και της Pulse του Αράπογλου (Σκάι).
Οι δυο δημοσκοπήσεις δίνουν πτώση της ΝΔ και μάζεμα της ψαλίδας με Συριζα, αλλά όχι στα επίπεδα του 2-2,5% όπως αυτές που προηγήθηκαν.
Η δε Metron δίνει 5,8 μονάδες την διαφορά ΝΔ -ΣΥΡΙΖΑ στην πρόθεση ψήφου και 7,4 στην εκτίμηση ψήφου.
Επίσης 32-16 υπέρ Κυριάκου στην ερώτηση για τον καταλληλότερο Πρωθυπουργό και 60% την παράσταση νίκης υπέρ της ΝΔ.
Ο Νάσος δεν κρατήθηκε, είναι φανερό. Μετά από μια μικρή περίοδο όπου ο Συριζα ήταν σιωπηλά πανευτυχής για τη σημαντική πτώση της ΝΔ και μείωση της ψαλίδας στο όριο του στατιστικού λάθους, τα φρέσκα κουλούρια ξυπνούν πάλι την γνωστή απέχθεια για τους αγγελιοφόρους. Αυτή την φορά όμως η μομφή του Ηλιόπουλου κατά Φαναρά και Αράπογλου είναι βαριά. Εκτός αν εννοεί άλλους, οπότε περιμένω με ανυπομονησία να ξεκαθαρίσει ποιοι αυτο-θυσιάζονται για να σωθεί ο Μητσοτάκης.
Με το ν και με το σίγμα
Την ώρα που ο Νάσος σαλπίζει ξανά επίθεση και μάλιστα επι προσωπικού κατά δημοσκόπων, ο Αλέξης συναντά τον Επίτροπο της ΕΕ αρμόδιο για θέματα Δικαιοσύνης, Ντιντιέ Ρέιντερς. Η συνάντηση, αν κρίνω από την επίσημη ενημέρωση εξελίχθηκε σε στυλ «κάτσε να σου πω»: ο Πρόεδρος του ΣΥΡΙΖΑ ΠΣ επισήμανε «την παντελή έλλειψη προόδου στην έρευνα των εισαγγελικών αρχών για το θέμα των υποκλοπών και του κακόβουλου λογισμικού, τη μεγάλη καθυστέρηση στην υπόθεση Καραϊβάζ, την έλλειψη ερευνών σε καταγγελίες που αφορούν στο προσφυγικό/μεταναστευτικό, όπως και την προσπάθεια παρεμπόδισης του Εισαγγελέα του Αρείου Πάγου στο έργο της ΑΔΑΕ»
«Επίσης τόνισε τη σημασία που έχει η ταχεία και δίκαιη απόδοση ευθυνών στο τραγικό δυστύχημα των Τεμπών και το γεγονός ότι ακόμη δεν έχουν διενεργηθεί έρευνες στα κεντρικά γραφεία του ΟΣΕ, της ΕΡΓΟΣΕ και της Hellenic train, προκειμένου να κατασχεθούν τυχόν κρίσιμα αποδεικτικά στοιχεία. Επισήμανε, τέλος, ότι σε κάθε άλλη ευρωπαϊκή χώρα ο Εισαγγελέας του Αρείου Πάγου θα είχε παραιτηθεί εάν προέκυπτε οτι συγγενικό του πρόσωπο ήταν διορισμένος νομικός σύμβουλος του υπουργού που ερευνάται για το δυστύχημα».
Ο Ρέιντερς άκουσε με προσοχή, αλλά θα τον μαλώσω. Δεν κράτησε καμία σημείωση.
Η άγνωστη κ. Τσιαπαρίκου
Τις επόμενες μέρες ένα νέο πρόσωπο αναμένεται να βγει μπροστά. Πρόκειται για την κ. Ιωάννα Τσιαπαρίκου, Πρόεδρο της Ρυθμιστικής Αρχής Σιδηροδρόμων. Τόσο η Πρόεδρος, όσο και η ίδια η Αρχή ήταν σχεδόν άγνωστα στο ευρύτερο κοινό, μέχρι που τα έφερε στο προσκήνιο το τραγικό δυστύχημα των Τεμπών. Την πρόταση για κλήση της στην Βουλή υπέβαλε η δαιμόνια βουλευτής της Α’ Αθήνας Φωτεινή Πιπιλή προκειμένου να παρουσιάσει τα συνολικά πεπραγμένα της όλα αυτά τα χρόνια - από το 2017 έως και σήμερα - με δεδομένη την άμεση εμπλοκή της Ρυθμιστικής Αρχής στα μείζονα θέματα που έχουν προκύψει μετά το τραγικό δυστύχημα στα Τέμπη.
Όπως εξήγησε η βουλευτής εκτός όλων των άλλων η Ρ.Α.Σ είναι υπεύθυνη, και για τον ορισμό του κανονισμού που διέπει την όλη διαδικασία εκπαίδευσης σταθμαρχών και μηχανοδηγών, δηλαδή και του ιδίου του μοιραίου σταθμάρχη της Λάρισας.
Αρμοδιότητα η ασφάλεια
Τυπικά μιλώντας πάντα η Ρυθμιστική Αρχή Σιδηροδρόμων «δυνάμει του άρθρου 85 του ν.4199/2013 (Α’ 216) έχει ορισθεί στην Ελλάδα, από τον Οκτώβριο του 2013, ως η αρμόδια Εθνική Αρχή Ασφάλειας για τους Σιδηροδρόμους (Αρχή Ασφάλειας Σιδηροδρομικών Μεταφορών). Στο πλαίσιο αυτό εκτελεί, τουλάχιστον, τα καθήκοντα που αναφέρονται στο άρθρο 16 της Οδηγίας (ΕΕ) 2016/798, τα οποία προβλέπονται, αναλύονται και εξειδικεύονται περαιτέρω στην εθνική νομοθεσία. Τα καθήκοντα αυτά σχετίζονται κυρίως με την ασφάλεια των σιδηροδρόμων καθώς επίσης και με τη διαλειτουργικότητα του σιδηροδρομικού συστήματος».
Η πεταλούδα
Τελειώνω με τη βαριά, αλλά καθόλου βαρετή πολιτική επικαιρότητα και ξεκουράζω την μνήμη μου πάνω στην Οπερα του Συδνεϋ, την οποία μεταμόρφωσαν πρόσφατα με έργα του αγαπημένου Klimt.
Γιατί το πέταγμα της πεταλούδας στο Τόκιο να αφορά πάντα την μετάδοση κακών και το άνοιγμα των φτερών της Όπερας να μην μεταφέρει το καλό στον υπόλοιπο κόσμο;
Σας φιλώ
Η Πυθία
Διαβάστε περισσότερα άρθρα της στήλης INSIDE OUT
Ακολουθήστε το insider.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.