Η αλήθεια που αποκαλύπτεται σε έναν νέο ιδιοκτήτη μιας Ferrari είναι μάλλον πικρή. Αυτό που ανακαλύπτει είναι πως το αυτοκίνητο των 260.000 ευρώ που μόλις απόκτησε, του δίνει πρόσβαση μόνο σε ένα αρχικό επίπεδο προνομίων στον κόσμο της ελίτ της «μαύρης καλλονής».
Διαβάστε ακόμα: 100 σπάνια αυτοκίνητα στην Concours d’Elegance του Λας Βέγκας
Η ανάβαση στην «ιεραρχία» των πελατών της Ferrari είναι μακρά και εξαιρετικά δαπανηρή, απαιτεί την απόκτηση κι άλλων, πιο σπάνιων και ακριβών μοντέλων της φίρμας και συμμετοχή -με πρόσκληση, πάντα- σε μερικά από τα πιο glamorous events που έχει καθιερώσει η Ferrari για να κάνει τους πελάτες της να ξοδέψουν κι άλλο χρήμα για να αποκτήσουν περισσότερο prestige. H σειρά αγώνων Challenge ή το πρόγραμμα οδήγησης σε πίστα F1 Clienti είναι δύο από αυτά. Αν όμως υπάρχει Άγιο Δισκοπότηρο σ' αυτήν την αναζήτηση του απόλυτου κύρους, αυτό δεν είναι άλλο από το Cavalcade, το ετήσιο πεντααήμερο ράλι που διοργανώνει η Ferrari σε διαφορετική περιοχή της Ιταλίας κάθε χρόνο.
Η συμμετοχή και μόνο κοστίζει σχεδόν 26.000 ευρώ ανά αυτοκίνητο, και αυτό είναι μόνο η αρχή. Η αποστολή του οχήματος στην Ιταλία, η οποία μπορεί να κοστίσει εξίσου, επιβαρύνει αποκλειστικά τον ιδιοκτήτη. Για να καταλάβετε το μέγεθος της διοργάνωσης, δεν είναι λίγοι εκείνοι που συνήθως στέλνουν δύο μοντέλα, ένα cabrio και ένα «κλειστό», για να έχουν επιλογή «εμφάνισης» ανάλογα με τον καιρό. Αν επίσης ο ιδιοκτήτης έχει καλεσμένους ή προσωπικό, επιβαρύνεται επίσης και το κόστος για τα επιπλέον δωμάτια.
Βέβαια, για τους σκληροπυρηνικούς φανατικούς της Ferrari, τίποτα από αυτά δεν είναι αποτρεπτικό. Απόδειξη, ότι το ιδιωτικό terminal στο αεροδρόμιο κοντά στο ξενοδοχείο της φετινής εκδήλωσης στη Σικελία ήταν δεσμευμένο αποκλειστικά από τη Ferrari.
Πριν βιαστείτε να ξεκινήσετε όλη αυτή τη διαδικασία, θα πρέπει πρώτα να προσκληθείτε. Για κάποιους, είναι η πρόσκληση της χρονιάς. Ο Reno De Paoli, ο επικεφαλής μάρκετινγκ της Ferrari παγκοσμίως, ισχυρίζεται ότι ορισμένοι πελάτες οργανώνουν ολόκληρα τα καλοκαίρια τους γύρω από το Cavalcade, συνδυάζοντας τις βουτιές τους με το πιλοτάρισμα μιας 812 GTS. Κι αυτό είναι μόνο ένα «ταπεινό» παράδειγμα.
Το Cavalcade είναι μια θορυβώδης παρέλαση ολόκληρης σχεδόν της ιστορίας της Ferrari. Μια αρμάδα με 100 από τα πιο σπάνια σύγχρονα αυτοκίνητα της φίρμας, μαζί με 50 εμβληματικά κλασικά, κινείται για 5 ημέρες σε μερικούς από τους ομορφότερους δρόμους της Σικελίας.
Χρησιμοποιώντας την αρχαία πόλη της Ταορμίνα ως επίσημη γραμμή εκκίνησης και τερματισμού κάθε μέρα, το Cavalcade έφτασε επίσημα στη Σικελία στις 4 Σεπτεμβρίου, με 93 σύγχρονα μοντέλα και 36 κλασικά αυτοκίνητα (που αποτελούν το Cavalcade Classiche). Η γκάμα περιλάμβανε τα πάντα, από το εμβληματικό Monza SP2 (παρόντα και τα εννέα που κυκλοφορούν), τα grand tourers Portofino και 812, μέχρι τις υβριδικές LaFerrari και SF90 Stradale. Από την πλευρά των Classiche, η Ferrari 250 κυριάρχησε στη σειρά, αλλά η αντιπροσώπευση κάλυψε πάνω από 70 χρόνια κληρονομιάς, από τα όμορφα 166 MM μέχρι τη Ferrari Testarossa και την F50.
Πατρίδα του διάσημου αγώνα αντοχής Targa Florio των αρχών του 1900, στον οποίο συμμετείχε ο ίδιος ο Enzo Ferrari, η Σικελία μπορεί να υπερηφανεύεται για έναν πλούτο αξιοζήλευτων δρόμων οδήγησης, με τις αστραφτερές παράκτιες εκτάσεις που οδηγούν στα δαιδαλώδη δάση των βουνών και μέσα από πόλεις που έχουν ανακηρυχθεί μέρος της παγκόσμιας κληρονομιάς από την UNESCO.
Οι διαδρομές της φετινής φιέστας κάλυψαν κάθε έδαφος που έχει να προσφέρει το νησί. Η πρώτη μέρα είδε το Cavalcade να αναχωρεί για την ακτή του Sant'Agata di Militello, ένα ταξίδι μετ' επιστροφής που θα κάλυπτε 270 χιλιόμετρα πάνω από τα ομιχλώδη βουνά Nebrodi πριν πέσει στο Τυρρηνικό Πέλαγος. Εκεί τα σύννεφα έδωσαν τη θέση τους στον ένδοξο ήλιο και οι Ferrari κάθονταν φωλιασμένες κάτω από τους φοίνικες με φόντο το λαμπερό μπλε νερό.
Για το Cavalcade Classiche το ταξίδι ήταν πιο σύντομο αλλά όχι λιγότερο όμορφο. Μια διαδρομή 150 χιλιομέτρων αριστερόστροφα γύρω από τους πρόποδες της Αίτνας, με τις ψηλές στέγες και τις καμπάνες των μικρών πόλεων της Σικελίας να αναδύονται στον ορίζοντα, δίνοντας την εντύπωση ότι ακόμη και τα σπίτια συναγωνίζονταν να βρουν το καλύτερο σημείο για να δουν τη μεγαλοπρεπή παρέλαση.
Όλα αυτά, φυσικά, με την υποστήριξη των ντόπιων καραμπινιέρων. Οι στάσεις για καφέ και μεσημεριανό γεύμα πραγματοποιήθηκαν σε ιδιωτικές βίλες, ενώ τα δείπνα πρόσφεραν στους συμμετέχοντες εντυπωσιακή ψυχαγωγία, με το αποχαιρετιστήριο γκαλά να φιλοξενείται κάτω από τα αστέρια της Σικελίας.
Για το τέλος, αξίζει να σημειωθεί ότι η παρέλαση των Ferrari διένυσε σχεδόν 1.000 χιλιόμετρα μέσα σε πέντε ημέρες, με το ραντεβού να ανανεώνεται για το επόμενο καλοκαίρι, πάντα σε κάποια ειδυλλιακή ιταλική γωνιά.