Domus: Το τριμαράν ιστιοπλοϊκό γιότ που χρησιμοποιεί ηλιακή ενέργεια και μοιάζει με παλάτι στην αρχαία Ρώμη

Ένα πολυτελές ηλιακό τριμαράν 40 μέτρων μόλις παρουσιάστηκε από την ολλανδική εταιρεία σχεδιασμού Van Geest Design. Tο Domus, όπως προδίδει το όνομά του, αντλεί έμπνευση από τις κατοικίες της αρχαίας Ρώμης και επαναπροσδιορίζει την έννοια των superyachts.
Domus: Το τριμαράν ιστιοπλοϊκό γιότ που χρησιμοποιεί ηλιακή ενέργεια και μοιάζει με παλάτι στην αρχαία Ρώμη

Το Domus, το νέο yacht που θριαμβευτικά παρουσίασε η Van Geest Design, πήρε το όνομά του από τις μονοώροφες κατοικίες που βρέθηκαν κυρίως στην αρχαία Ρώμη και την Πομπηία. Σχεδιασμένο σε συνεργασία με την Rob Doyle Design, το ιδιόμορφο σχήμα του 40μετρου πλοίου έχει ως αποτέλεσμα διπλάσιο εσωτερικό χώρο από ένα καταμαράν ίδιου μεγέθους με όλη φυσικά την άνεση και την πολυτέλεια ενός superyacht.

Διαβάστε ακόμα: El Caran - Το 39μετρο yacht του David Bowie ψάχνει νέο ιδιοκτήτη με 5 εκατ. δολάρια

Όπως συμβαίνει και με τις αρχαίες κατοικίες απ’ όπου πήρε το όνομά του, το σκάφος επικεντρώνεται γύρω από ένα εντυπωσιακό αίθριο που συνδέει τις ξεχωριστές περιοχές.

Με συνολικό εμβαδόν 790 τετραγωνικών μέτρων, το εσωτερικό χωρίζεται σε δύο καταστρώματα και προσφέρει έξι ευρύχωρες καμπίνες επισκεπτών, που περιλαμβάνουν όχι μία αλλά δύο σουίτες ιδιοκτήτη με παρακείμενα σαλόνια.
Το Domus διαθέτει επίσης κινηματογράφο, γυμναστήριο, σαλόνι, μπαρ και πισίνα. Φυσικά, υπάρχει και ένα σπα ώστε οι φιλοξενούμενοι να μπορούν να χαλαρώσουν σαν πραγματικοί Ρωμαίοι.

A post shared by vangeestdesign (@vangeestdesign)

Σε αντίθεση με τις αρχαϊκές καταβολές της σχεδιαστικής έμπνευσης, η τεχνολογία του τριμαράν κινείται προς την αντίθετη κατεύθυνση. Οι άνθρωποι της Van Geest ισχυρίζονται ότι το Domus θα είναι «το πρώτο yacht πραγματικά μηδενικών εκπομπών άνω των 750 μικτών τόνων». Για το σκοπό αυτό, το σκάφος θα χρησιμοποιήσει έναν συνδυασμό ηλιακής ενέργειας, τεχνολογίας υδροαναγέννησης και κυψελών καύσιμου υδρογόνου.

Ουσιαστικά, το αθόρυβο cruiser θα παράγει, θα αποθηκεύει και θα λειτουργεί με ηλιακή ενέργεια κατά τη διάρκεια της ημέρας, ενώ τη νύχτα θα στηρίζεται στο σύστημα μπαταρίας για να κινηθεί. Καθώς επίσης είναι εξοπλισμένο με πανιά, θα μπορεί να χρησιμοποιήσει και την ένταση του ανέμου για επιπλέον ισχύ.

Συμπληρωματικά, ο σχεδιασμός του Domus επιτρέπει κίνηση σε γωνία δύο μοιρών, με αποτέλεσμα μειωμένη οπισθέλκουσα, βελτιωμένη ταχύτητα και μέγιστη άνεση με ελάχιστη κύλιση. Η ολλανδική εταιρεία ισχυρίζεται μάλιστα ότι «ένας επισκέπτης στο πλοίο θα βιώσει ένα επίπεδο άνεσης, πολύ ανώτερο από οποιοδήποτε ιστιοπλοϊκό ή μηχανοκίνητο μονής γάστρας».

A post shared by vangeestdesign (@vangeestdesign)

Γνωστή για τις ανατρεπτικές ιδέες της η Van Geest ανέφερε: «Ακριβώς επειδή τα superyachts είναι αυτό που είναι τώρα, δεν σημαίνει ότι πρέπει να παραμείνουν έτσι. Πιστεύουμε αληθινά ότι αυτό το έργο θα επαναπροσδιορίσει το τι μπορεί να είναι ένα ιστιοπλοϊκό super yacht».

ΔΗΜΟΦΙΛΕΣΤΕΡΑ