Το να συναντήσει κανείς «μαϊμούδες» Louis Vuitton δεν είναι κάτι ασυνήθιστο. Οι πάγκοι λαθραίων (και μη) μικροπωλητών είναι γεμάτοι τσάντες, αξεσουάρ και άλλα αντικείμενα που έχουν πανομοιότυπα χαρακτηριστικά, σήματα αλλά όχι την τιμή των προϊόντων του πολυτελούς οίκου μόδας.
Διαβάστε ακόμα: Louis Vuitton - Στην αγορά εννιά συλλεκτικά sneakers Nike Air Force 1 σε σχέδια του Virgil Abloh
Ωστόσο, το να συναντήσει κανείς «μαϊμούδες» στο ίδιο το κατάστημα της φίρμας είναι μάλλον πρωτοφανές, και κάνει τους πελάτες της να ανησυχούν. Η είδηση που τα τελευταία 24ωρα έχει γίνει viral στα social media, θέλει την LV να φέρεται ότι πούλησε μια πλαστή τσάντα σε έναν πελάτη, στο κατάστημα της πόλης Χουνάν στην Κίνα.
A @LouisVuitton store in China allegedly sold a fake handbag to a customer - https://t.co/gWrtte5X64 pic.twitter.com/wUNF2fUtvy
— Luxurylaunches (@luxurylaunches) June 1, 2022
Σύμφωνα με την αγωγή η οποία υπεβλήθη κατά της εταiρείας, ο πελάτης αγόρασε την τσάντα με κόστος περίπου 3.350 δολαρίων από την επίσημη μπουτίκ της Louis Vuitton. Αν και δεν δόθηκαν εξηγήσεις για το σκεπτικό, ο αγοραστής πήγε στη συνέχεια την τσάντα σε έναν τρίτο προς επαλήθευση της αυθεντικότητάς της, ο οποίος ωστόσο δεν το επιβεβαίωσε.
Ως αποτέλεσμα αυτού, το ποσό της αποζημίωσης που η LV πρέπει να πληρώσει στον θιγόμενο αγοραστή ορίστηκε στα 13.400 δολάρια, ποσό περίπου τέσσερις φορές υψηλότερο από την τιμή της τσάντας. Παρά τον διακανονισμό, ωστόσο, η φίρμα συνέχισε να αρνείται τους ισχυρισμούς περί πώλησης απομιμήσεων στα καταστήματά της.
From synthetic cinnamon to fake Louis Vuitton, counterfeits are big business in China https://t.co/xikqAtyowB pic.twitter.com/bR16REjLnK
— The Economist (@TheEconomist) April 27, 2016
Περαιτέρω, ο πελάτης υπέβαλε στο δικαστήριο την επιβεβαίωση της αγοράς, συμπεριλαμβανομένης της απόδειξης του καταστήματος, αλλά η LV δεν προσκόμισε κανένα αποδεικτικό στοιχείο προς υποστήριξη της στάσης της. Ενώ το συμβάν δεν φαίνεται να επηρέασε την εμπιστοσύνη των φανατικών τής επωνυμίας, η περίπτωση εξακολουθεί να αποτελεί θέμα ανησυχίας για τη γαλλική ετικέτα.
Υπάρχουν επίσης θεωρίες ότι το εν λόγω κατάστημα εμπλέκεται σε απάτη. Σύμφωνα με δημοσίευμα του Pursebop, «πριν από μερικά χρόνια, συνεργάτιδα πωλήσεων της Louis Vuitton στη Γουανγκζού πιάστηκε να εμπλέκεται σε σπείρα παραποίησης - απομίμησης».
«Ως “μεσάζων”, ο ρόλος της στην επιχείρηση ήταν να πουλά ακυκλοφόρητες τσάντες σε παραχαράκτες, οι οποίοι στη συνέχεια πουλούσαν τις εκδόσεις τους την ίδια στιγμή που τα αυθεντικά έβγαιναν στην αγορά. Το όφελος για αυτήν αποδείχθηκε διπλό, καθώς επωφελούνταν αφενός πουλώντας τις τσάντες στους παραχαράκτες σε υψηλότερη τιμή και, στη συνέχεια, παίρνοντας προμήθεια για τις πωλήσεις των πραγματικών σε πελάτες της LV στο κατάστημα», ανέφερε ο ιστότοπος.