Η Aston Martin και η Brough Superior παρουσίασαν την πρώτη τους μοτοσικλέτα, την AMB 001, το 2019, οι παραδόσεις της οποίας ξεκίνησαν στις αρχές του τρέχοντος έτους. Αν, ωστόσο, η πρώτη απόπειρα της βρετανικής αυτοκινητοβιομηχανίας σε δίτροχο χαρακτηρίστηκαν ως τουλάχιστον εντυπωσιακές, η νέα έκδοση φαίνεται να εκτοξεύει εκτός πραγματικότητας αυτό που θεωρούνταν ήδη ένα ελκυστικό πακέτο.
Διαβάστε ακόμα: Chrome Edition - Η Triumph αποθεώνει τον custom χαρακτήρα της με 10 χρωμιωμένες μοτοσικλέτες
Οι διαφορές ξεκινούν απ’ το design. Οι δύο μοτοσiκλέτες μοιάζουν αρκετά μεταξύ τους, αλλά η αεροδυναμική έχει βελτιωθεί σε μεγάλο βαθμό. Αυτή τη φορά η μάσκα της μύτης είναι προσαρτημένη στο υπόλοιπο σώμα.
Κατά τη διάρκεια της οδήγησης, ο αέρας εισέρχεται στη μεγάλη εισαγωγή, περνά μέσα από το κάλυμμα και στη συνέχεια εκτρέπεται πάνω από τον αναβάτη από το παρμπρίζ. Υπάρχει επίσης μια νέα μπροστινή αεροτομή, πλευρικά φτερά και αεροδυναμικοί σταθεροποιητές που αυξάνουν την κάθετη δύναμη.
Η μεγαλύτερη αλλαγή, όμως, βρίσκεται στο χώρο του κινητήρα. Το AMB 001 Pro τροφοδοτείται από έναν ολοκαίνουργιο σύστημα 997 κυβικών εκατοστών με στροφαλοθάλαμο πλήρως επεξεργασμένο από ένα μόνο κομμάτι αλουμινίου.
Προσφέρει 25% περισσότερη ισχύ από τον κινητήρα του AMB 001, ωθώντας τη συνολική ισχύ της μοτοσυκλέτας στους 225 ίππους και την αναλογία ισχύος προς βάρος σε 1,28 ίππους/κιλό, κάτι που δεν απέχει πολύ από εκείνη ενός μονοθεσίου της Formula 1 (1,4 ίπποι/ κιλό).
«Όταν πιέζεις κάτι στο όριο της χωρητικότητας και το κάνεις απρόσκοπτα, η εμπειρία που προκύπτει κόβει την ανάσα», δήλωσε ο Μάρεκ Ράιχμαν, εκτελεστικός αντιπρόεδρος της Aston Martin.
A track superbike pairing legendary design and state-of-the-art engineering.
Introducing AMB 001 PRO by Aston Martin and Brough Superior. https://t.co/jvaQvU3vS5#AstonMartin #AMB001 pic.twitter.com/xWoJiwG169
— Aston Martin (@astonmartin) November 8, 2022
«Δεν υπάρχει διαχωρισμός μεταξύ των προηγμένων υλικών, του σχεδιασμού και των τεχνικών δυνατοτήτων της μοτοσικλέτας. Πετύχαμε ξανά αυτή τη ρευστότητα με την Brough Superior για όσους επιθυμούν ένα superbike πίστας που δεν μοιάζει με κανένα άλλο. Ο αναβάτης είναι μέρος αυτού του κινούμενου γλυπτού και θα αισθάνεται κυριολεκτικά σαν να είναι μέρος της πίστας όταν ξαπλώνει στην κορυφή του AMB 001 Pro», συμπλήρωσε.
Εάν είστε εξοικειωμένοι με τον τρόπο με τον οποίο η Aston Martin τιμολογεί τα τετράτροχα οχήματά της, δεν θα αποτελεί έκπληξη το γεγονός ότι το AMB 001 Pro αναμένεται να κοστίσει ακριβά, ειδικά επειδή θα κατασκευαστούν μόνο 88 κομμάτια (12 λιγότερα από τον προκάτοχό του ).
Επίσημη τιμολόγηση δεν έχει ανακοινωθεί ακόμη, αλλά αναμένεται ότι θα κινείται πάνω από τα 120.000 δολάρια, τιμή που αποτελεί το κόστος του προκατόχου της, AMB 001. Στην τελική, τα supercars δεν είναι φθηνά, γιατί να είναι τα superbikes;