Όλοι έχουν ένα αγαπημένο άρωμα. Είτε προέρχεται από κάποιο γνωστό οίκο μόδας είτε από μια ανεξάρτητη φίρμα καλλυντικών, η κολόνια που προτιμά ο καθένας είναι κάτι σαν την υπογραφή του στις αισθήσεις του ίδιου αλλά και όσων συναντά. Επομένως, δεν είναι καθόλου περίεργο που η ζήτηση για αρώματα πολυτελείας φαίνεται ότι έχει γίνει ισχυρότερη.
Διαβάστε ακόμα: L’Heure Bleue - Η Guerlain γιορτάζει τα 110 χρόνια του αρώματος με μια συλλεκτική έκδοση 37 φιαλών και τιμή 17.000 δολάρια
Μόνο φέτος, οι πωλήσεις αρωμάτων υψηλής ποιότητας στις ΗΠΑ απέφεραν πάνω από 4 δισ. δολάρια από τον Ιανουάριο έως τον Οκτώβριο, σημειώνοντας αύξηση κατά 56% από το 2019 και 13% από την ίδια περίοδο πέρυσι, σύμφωνα με την εταιρεία έρευνας αγοράς NPD.
Η εκπληκτική ανάπτυξη αποδίδεται στους πελάτες που βλέπουν τώρα το άρωμα ως μέρος της καθημερινής ρουτίνας ευεξίας τους, αντί για μια περιστασιακή απόλαυση, κάτι που φαίνεται ότι ίσχυσε και κατά τη διάρκεια των lockdown λόγω κορονοϊού, καθώς οι online παραγγελίες ήταν άφθονες.
Πέρυσι, η κατηγορία «αποσμητικά και αρώματα» απέφερε έσοδα σχεδόν 38 δισ. δολάρια -ενώ η θέση της αγοράς προβλέπεται να επεκταθεί σε πάνω από 60 δισ. δολάρια έως το 2031, σύμφωνα με έκθεση της Allied Market Research.
***Avail our best viewer report ✨✨***
Get an exclusive report on the in-depth analysis of the #cosmetics market- 6,52,556 plus views so far!
Download the sample report free now: https://t.co/Vs3Ob1BCJH#cosmetics #growth #cosmeticsindustry #consumergoods #consumergoodsindustry pic.twitter.com/rA4Axswxqm— Allied Market Research (@allied_market) December 1, 2022
Ωστόσο, ενώ η πανδημία συνέβαλε στην αύξηση του όγκου των αγορών αρωμάτων πολυτελείας, στην πραγματικότητα πλήττει τη συνολική ανάπτυξη του κλάδου καθώς οι πελάτες περιόρισαν τις αγορές τους σε πιο βασικά είδη.
Φυσικά, με την αύξηση των πωλήσεων έρχεται και μια αύξηση των τιμών. Τα στοιχεία της NPD δείχνουν ότι το κόστος λιανικής για τα αρώματα αυξήθηκε κατά 15% πέρυσι, μια μάλλον απότομη αύξηση από το 2020.
Ενώ υπήρξε γενική αύξηση του κόστους σε όλες τις κατηγορίες λόγω του πληθωρισμού, η αλλαγή της συμπεριφοράς των καταναλωτών προκαλεί επίσης μια κρίσιμη μετατόπιση των αυξανόμενων δαπανών. Για παράδειγμα, τα αρώματα χώρου, όπως τα αρωματικά κεριά, έχουν αυξηθεί στη ζήτηση, με τους καταναλωτές να τα βλέπουν επίσης ως είδη φροντίδας του εαυτού τους κατά τη διάρκεια των lockdown.
«Ο γενικός πληθωρισμός δεν είναι απαραίτητα το κύριο ζήτημα εδώ. Αρχίσαμε να βλέπουμε αυτή τη διόγκωση της ανάπτυξης κατά τη διάρκεια της πανδημίας, όπου οι καταναλωτές ήταν πρόθυμοι να αγοράσουν μέχρι και πιο premium αρώματα», δήλωσε στο CNN η Λαρίσα Τζένσεν, αντιπρόεδρος του NPD και σύμβουλος της βιομηχανίας ομορφιάς.
«Θεωρήσαμε ότι οι άνθρωποι προσπαθούσαν να περιποιηθούν τον εαυτό τους με μικρές πολυτέλειες σε αυτές τις δύσκολες στιγμές. Οι μυρωδιές μας επιτρέπουν να ξεφύγουμε, έστω και στιγμιαία, και να βιώσουμε ένα διαφορετικό συναίσθημα», εξήγησε.
Is the beauty industry recession-proof? Reviewing the sales results for the first half of 2022, it sure appears that way, says Larissa Jensen of The NPD Group. ➡️ https://t.co/vLclfiOQzq#beautynews #beautyindustry #beautytrends #makeup pic.twitter.com/fPPI7dCRRH
— Beauty Packaging (@BeautyPackaging) August 6, 2022
Όταν πρόκειται για πολυτελή eaux de parfum όπως το Chanel No. 5, το οποίο μεταξύ των συστατικών του διαθέτει ένα σπάνιο είδος τριαντάφυλλου, η εντατικοποίηση της ζήτησης μπορεί επίσης να σημαίνει αύξηση του συνολικού κόστους παραγωγής, που θα οδηγήσει σε αύξηση των τιμών λιανικής. Το 2021, τα αρώματα με τιμές λιανικής άνω των 175 δολαρίων υπερδιπλασιάστηκαν στον αριθμό των πωλήσεων, σύμφωνα με το NPD.
Αν λοιπόν ένα άρωμα είναι ανάμεσα στο δώρα που θα αγοράσετε αυτές τις γιορτές, να είστε σίγουροι ότι θα σας κοστίσει κάτι παραπάνω από τα προηγούμενα Χριστούγεννα.