Έπειτα από χρόνια προσήλωσης στα drones και τις αυτόνομες πτήσεις, η αυστραλιανή εταιρεία Alauda Aeronautics αποκαλύπτει ένα ηλεκτρικό όχημα κάθετης προσγείωσης και απογείωσης (eVTOL) που απαιτεί πιλότο, και θα αποτελεί το ταχύτερο μοντέλο που έχουμε δει μέχρι σήμερα στον τομέα αυτό.
Διαβάστε ακόμα: Doroni H1 - Το διθέσιο ηλεκτρικό drone που μπορείτε σε λίγους μήνες να παρκάρετε στο γκαράζ σας
Σύμφωνα με την εταιρεία, το Airspeeder MK4 είναι μια ηλεκτρική αγωνιστική μηχανή ενός ατόμου, θα έχει τελική ταχύτητα 362 χλμ./ώρα και δυναμική αυτονομία 290 χλμ.. Θα τροφοδοτείται από έναν κινητήρα υδρογόνου Thunderstrike Turbogenerator, ο οποίος θα συνδέεται με του ηλεκτρικούς ρότορες στα φτερά.
Ο Ματ Πίρσον, διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας, κάλεσε μάλιστα τους κατασκευαστές και τις ομάδες μηχανοκίνητου αθλητισμού να συμμετάσχουν στη νεοσύστατη ηλεκτρική πίστα αγώνων. «Δείχνουμε τα οχήματα που θα παλέψουν σε αγώνες φτερό με φτερό, με πλήρωμα τους πιο εξειδικευμένους πιλότους στα πεδία τους», ανέφερε χαρακτηριστικά.
Η Alauda Aeronautics τοποθετεί την πραγματοποίηση των πρώτων αγώνων με πληρώματα το 2024. Οι αρχικοί αγώνες μη επανδρωμένων σκαφών, με πιλοτάρισμα εξ αποστάσεως, πραγματοποιήθηκαν τον περασμένο Οκτώβριο, χωρίς ατυχήματα.
READ: "Will we see Ford vs Ferrari: The Rematch in the skies at some point soon?" - @BBC_TopGear https://t.co/zigg7tgx0F
— Airspeeder (@AirspeederHQ) February 21, 2023
Το αεροσκάφος θα έχει βάρος 950 κιλά, χωρίς φυσικά τον πιλότο. Η εταιρεία ισχυρίζεται ότι το Airspeeder MK4 θα μπορεί να φτάσει την τελική ταχύτητα των 362 χλμ./ώρα σε 30 δευτερόλεπτα. Η ισχύς προέρχεται από μια στροβιλογεννήτρια 1.000 kW (1.340 ίππων), η οποία, σύμφωνα με τις προδιαγραφές της Alauda, επιτρέπει τη χρήση υδρογόνου ως πιθανή πηγή καυσίμου.
Ενώ τα περισσότερα eVTOL χρησιμοποιούν ανακλινόμενους ρότορες για ώθηση και κατεύθυνση, το Mk4 διαθέτει ξεχωριστό σύστημα. Τα τέσσερα ζεύγη ρότορα του αεροσκάφους –τοποθετημένα στα πτερύγια που κατασκευάζονται μέσω 3D printing- ελέγχονται από έναν υπολογιστή πτήσης τεχνητής νοημοσύνης (AI). Η σχεδίαση επίσης έχει προβλέψει τη χρήση τιμονίου και όχι ενός συμβατικού joystick, στοιχείο που προσφέρει μεγαλύτερη ακρίβεια.
«Μόλις φτάσουμε στο σημείο να μπορούμε να πουλάμε ένα ιπτάμενο αυτοκίνητο στην ίδια τιμή με ένα Tesla, θα διαπιστώσετε την αλλαγή ισορροπίας», λέει Ματ Πίρσον με σιγουριά. «Σήμερα, τα ιδιωτικά αυτοκίνητα ξεπερνούν τον αριθμό των ταξί κατά περίπου 300 προς ένα, επομένως οι δυνατότητες για τους ανθρώπους να έχουν και να οδηγούν το δικό τους ιπτάμενο αυτοκίνητο είναι σίγουρα τεράστιες».
Το Mk4 με πιλότο θα ξεκινήσει πτητικές δοκιμές κάποια στιγμή αυτό το τρίμηνο, ενώ η μη επανδρωμένη έκδοση έχει πραγματοποιήσει ήδη 350 δοκιμαστικές πτήσεις. Για περισσότερες πληροφορίες σχετικά με το Airspeeder MK4 μπορείτε να επισκεφθείτε την αντίστοιχη ιστοσελίδα της Alauda Aeronautics.