Στον κόσμο της μοτοσικλέτας, η ηλεκτροκίνηση μπορεί να μην έχει ακόμη εδραιωθεί με την ίδια ένταση που συνέβη στα αυτοκίνητα, έχει ωστόσο δημιουργήσει έναν υπολογίσιμο αριθμό νέων εταιρειών που ασχολούνται αποκλειστικά με τα ηλεκτρικά δίτροχα που διαθέτουν ταυτόχρονα και πρωτοποριακό design.
Διαβάστε ακόμα: Η Σουηδία κατασκευάζει αυτοκινητόδρομο που θα φορτίζει το ηλεκτρικό σας αυτοκίνητο ενώ οδηγείτε
Η πιο χαρακτηριστική ίσως από αυτές είναι η Verge Motorcycles. Από το 2019, το φινλανδικό ατελιέ παράγει ηλεκτρικά superbikes με κορυφαίο σχεδιαστικό χαρακτηριστικό τον «αιωρούμενο» πίσω τροχό: εδώ δεν υπάρχει πιρούνι και το ελαστικό περιστρέφεται γύρω από μια ζάντα 240 τμημάτων τύπου Ducati Diavel η οποία επικοινωνεί άμεσα με τον ηλεκτροκινητήρα.
Για το τελευταίο limited edition μοντέλο της, η Verge συνεργάστηκε με τον δύο φορές Παγκόσμιο Πρωταθλητή της Formula 1 και «συμπατριώτη» της, Mika Häkkinen. «Η συνεργασία ξεκίνησε στις αρχές του τρέχοντος έτους, αφού η Μίκα εντάχθηκε στο συμβουλευτική μας ομάδα και επένδυσε στην εταιρεία», λέει ο Henri Vahakainu, συνιδρυτής και COO της Verge Motorcycles.
«Αμέσως μετά, αποφασίσαμε να δημιουργήσουμε κάτι μαζί: μια μοτοσικλέτα που θα μπορούσε να είναι μια αποκλειστική, τολμηρή δήλωση πολυτέλειας, δύναμης και καινοτομίας, διαθέσιμο μόνο για λίγους εκλεκτούς που αναζητούν την απόλυτη εμπειρία οδήγησης».
Με δίχρωμο ασημί και μαύρο φινίρισμα—που θυμίζει τις McLaren του Häkkinen με τις οποίες κέρδισε τα πρωταθλήματα του 1998 και του 1999—και περιορισμένη σε 100 μονάδες, η Mika Häkkinen Signature Edition αποδίδει 136 ίππους. Σύμφωνα με τη Verge, η μοτοσικλέτα έχει τελική ταχύτητα 200 χλμ./ώρα και 563 χλμ. αυτονομίας, προδιαγραφές απόδοσης που οφείλονται στον ίδιο ηλεκτρικό κινητήρα και την ίδια πλατφόρμα μπαταρίας που χρησιμοποιείται στο μοντέλο TS Pro της εταιρείας.
Η ικανότητα επαναφόρτισης του μοντέλου είναι τόσο εντυπωσιακή όσο και o σχεδιασμός του. Εξηγούμε γιατί: η απόδοση μιας ηλεκτρικής μοτοσικλέτας περιορίζεται από τη σχεδίαση της μπαταρίας. Ο κινητήρας και οι μειωτήρες που απαιτούνται για την ώθηση του οχήματος καταλαμβάνουν πολύ χρήσιμο χώρο, γεγονός που αναγκάζει τους κατασκευαστές να βασίζονται σε κυψέλες υψηλής ενεργειακής πυκνότητας προκειμένου να επιτύχουν καλή εμβέλεια και απόδοση.
Ο κανόνας της τεχνολογίας μπαταριών ιόντων λιθίου υποδεικνύει ότι όσο υψηλότερη είναι η ενεργειακή πυκνότητα, τόσο περισσότερο θυσιάζεται η χωρητικότητα ισχύος και η απόδοση φόρτισης. Με τη σχεδίαση της Verge, ωστόσο, ο ηλεκτροκινητήρας είναι ενθυλακωμένος στον πίσω τροχό. Αυτή η διαμόρφωση επιτρέπει στην μπαταρία να καταλάβει περισσότερο χώρο στο πλαίσιο, γεγονός που επιτρέπει τη χρήση κυψελών υψηλότερης χωρητικότητας.
«Η ταχύτητα γρήγορης φόρτισης συνήθως μετριέται από μηδέν έως κατάσταση 80%», λέει ο Vahakainu. «Ο χρόνος αυτός στο TS Pro (ίδιας πλατφόρμας με το νέο μοντέλο) είναι 35 λεπτά και αυτό επιτυγχάνεται με μέση ισχύ φόρτισης 25 kw. Πετύχαμε αυτό το είδος ισχύος με όλες τις κυψέλες της μπαταρίας να μη χάνουν τη μέγιστη δυνατότητά τους να δέχονται φόρτιση, επομένως υπάρχει δυνατότητα περαιτέρω βελτίωσης της ταχύτητας φόρτισης». Αναφέρουμε συγκριτικά, ότι πολλοί κατασκευαστές αγωνίζονται να επιτύχουν φόρτιση 80% σε λιγότερο από μία ώρα.
Το υλικό του πλαισίου είναι εξίσου κορυφαίας ποιότητας, με την Öhlins να παρέχει την πλήρως ρυθμιζόμενη ανάρτηση και τη Brembo τα μονομπλόκ τετραπίστονα φρένα της. Σύμφωνα με τον Vahakainu, το τελικό προϊόν, το οποίο κοστίζει 80.000 ευρώ, είναι «μια εκπληκτική και πρωτοποριακή ηλεκτρική μοτοσικλέτα που ενσαρκώνει το πνεύμα της αγωνιστικής κληρονομιάς του Häkkinen».
Για περισσότερες πληροφορίες και παραγγελίες σχετικά με τη νέα Mika Häkkinen Signature Edition μπορείτε να επισκεφθείτε τον ιστότοπο της Verge.