Κάνοντας το ντεμπούτο της το 1969, η αυθεντική σειρά ST της Honda (πιο γνωστή στις περισσότερες αγορές απλά ως «Dax») ήταν μια μίνι μοτοσικλέτα μικρού κυβισμού με ένα εξαιρετικά μοναδικό ατσάλινο πλαίσιο σε σχήμα Τ.
Διαβάστε ακόμα: Verge Mika Häkkinen Signature Edition - Η απόλυτη ηλεκτρική μοτοσικλέτα με την υπογραφή του πρωταθλητή της Formula 1
Έπειτα από μια παρατεταμένη παύση, η Honda επανέφερε στη... ζωή το Dax τον Μάρτιο του περασμένου έτους, δίνοντας μια εκσυγχρονισμένη εικόνα του δίτροχου η οποία συνδύαζε την εμβληματική σχεδίαση του πλαισίου του με τον κινητήρα 125cc που χρησιμοποιείται στα υπάρχοντα μοντέλα της Grom και Monkey.
Ωστόσο, καθώς τόσο ολόκληρη η αυτοκινητοβιομηχανία όσο και η βιομηχανία μοτοσικλετών προετοιμάζεται να μεταβεί σε ένα αποκλειστικά ηλεκτρικό μέλλον, ο σχεδιαστής Michio Papers με έδρα την Καλιφόρνια παρουσίασε το όραμά του για ένα ηλεκτροκίνητο σκούτερ με πλαίσιο T, με το όνομα Honda E:Dax Concept.
Η ιδέα περιγράφεται από τον Papers ως αστική LZEM (σε ελεύθερη μετάφραση «Ελαφρά Μοτοσικλέτα Μηδενικών Εκπομπών»). Αντί να διατηρήσει το αυθεντικό πεπιεσμένο ατσάλινο πλαίσιο του Dax, ο Papers επέλεξε να σχεδιάσει ένα νέο πλαίσιο, πριν καλύψει ολόκληρη τη δομή σε ένα μονοκόμματο αμάξωμα που ενσωματώνει το «ντεπόζιτο» της μοτοσικλέτας, τα πλαϊνά καλύμματα και τη μονάδα της ουράς.
Εκτός από τη νέα γεωμετρία, το πλαίσιο διαθέτει επίσης μια μονή πίσω ανάρτηση με βραχίονα μονής όψης και ανεστραμμένο πιρούνι μπροστά με προσαρμοσμένα προστατευτικά με το σήμα E:Dax.
Το E:Dax Concept κινείται από ένα ηλεκτρικό σύστημα μετάδοσης κίνησης με ιμάντα που τροφοδοτείται από δύο μπαταρίες με δυνατότητα ανταλλαγής. Μια μικρή κυκλική οθόνη στο δεξί μέρος του τιμονιού λειτουργεί ως πολυόργανο ενδείξεων, ενώ μια εσοχή στο «ρεζερβουάρ» φιλοξενεί ένα smartphone, επιτρέποντας τη χρήση του GPS της κινητής συσκευής ενώ η μοτοσικλέτα βρίσκεται σε κίνηση.
Άλλα αξιοσημείωτα στοιχεία στη νέα σχεδίαση περιλαμβάνουν φαρδιά ελαστικά Yokohama, κυκλικό προβολέα LED με περίβλημα από ανθρακονήματα, κάθισμα που ανασηκώνεται για να αποκαλύψει έναν μικρό αποθηκευτικό χώρο , κυκλικό πίσω φως LED ενσωματωμένο στην ουρά, τιμόνι Chumps με εργονομικά οβάλ γκριπ και ένα σετ μαρσπιέ που αποτελούν προέκταση της ποδιάς που καλύπτει το κάτω μέρος του e-scooter.
Αν και η Honda είχε μηδενική συμμετοχή στο concept του Michio, να θυμίσουμε ότι η ιαπωνική μάρκα είχε αποκαλύψει το δικό της πρωτότυπο e-DAX στην Έκθεση Αυτοκινήτου του Τόκιο το 2001. Με βάρος μόλις 25 κιλά, πλήρως ηλεκτρικό σύστημα μετάδοσης κίνησης και σχεδίαση αναδιπλούμενου πλαισίου, το e-DAX δυστυχώς δεν βγήκε ποτέ παραγωγή.
Παρόλα αυτά, το concept του Papers καθιστά σαφές ότι το Dax -και ειλικρινά η υπόλοιπη γκάμα minibike της Honda όπως το Motocompo που παρουσιάσαμε πρόσφατα- είναι η ιδανική πλατφόρμα για ανάπτυξη νέων 100% ηλεκτρικών μοντέλων.