Οι κρουαζιέρες ευθύνονται για τιτάνιες ποσότητες ρύπανσης. Σύμφωνα με μια πρόσφατη έρευνα που δημοσίευσε ο ιστότοπος Marine Pollution Bulletin, ένα μεγάλο πλοίο μπορεί να έχει αποτύπωμα άνθρακα μεγαλύτερο από 12.000 αυτοκίνητα. Η Hurtigruten Norway ελπίζει να το αλλάξει αυτό.
Διαβάστε ακόμα: Zeam - Το πρώτο ηλεκτρικό ferry boat αυτόνομης πλοήγησης στον κόσμο είναι γεγονός - Ξεκινά δρομολόγια στη Στοκχόλμη
Η νορβηγική εταιρεία κρουαζιέρας, η οποία επί του παρόντος διευθύνει επτά υπερμεγέθη πλοία, μόλις ανακοίνωσε ότι θα δρομολογήσει το πρώτο κρουαζιερόπλοιο μηδενικών εκπομπών έως το 2030. Στη συνέχεια θα προχωρήσει σε μετατροπή ολόκληρου του στόλου της σε φιλικά προς το περιβάλλον ηλεκτρικά σκάφη, ενώ δύο υπάρχοντα πλοία του στόλου έχουν ήδη μετατραπεί σε υβριδικά.
Το έργο Sea Zero ξεκίνησε για πρώτη φορά τον Μάρτιο του 2022. Η Hurtigruten συνεργάστηκε με 12 ηγέτες του κλάδου και το ερευνητικό ινστιτούτο SINTEF για να εντοπίσει την πράσινη τεχνολογία που θα κάνει πραγματικότητα το όραμά της για κρουαζιερόπλοια χωρίς εκπομπές ρύπων.
Ορισμένες τεχνολογίες βρίσκονται σε σχετικά προχωρημένο στάδιο, ενώ άλλες απαιτούν περαιτέρω έρευνα και δοκιμές. Ωστόσο, η εταιρεία είναι βέβαιη ότι το πρώτο της πλοίο μηδενικών εκπομπών θα φτάσει στις θάλασσες πριν το τέλος της δεκαετίας.
«Είμαστε δεσμευμένοι να παραδώσουμε ένα πλοίο που ξεπερνά όλα τα άλλα όσον αφορά την ενεργειακή απόδοση και τη βιωσιμότητα μέσα σε λίγα μόλις χρόνια», δήλωσε η Διευθύνουσα Σύμβουλος της Hurtigruten Norway, Hedda Felin.
Το νέο κρουαζιερόπλοιο θα έχει μήκος 135 μέτρα και θα διαθέτει 270 σουίτες για έως και 500 επισκέπτες και καμπίνες για 99 άτομα προσωπικό. Θα έχει επίσης μεγάλο χώρο αποσκευών και χώρο για αυτοκίνητα. Η Hurtigruten βεβαιώνει επίσης ότι οι επιβάτες μπορούν να περιμένουν ανώτερα επίπεδα άνεσης και εντυπωσιακή θέα από όλα τα σημεία του πλοίου. Κάθε επιβάτης, μάλιστα, θα μπορεί να παρακολουθεί την προσωπική του κατανάλωση νερού και ενέργειας μέσω μιας διαδραστικής εφαρμογής για smartphones.
Όσον αφορά την ισχύ, το νέο πλοίο θα είναι εξοπλισμένο με μια μπαταρία 60 MWh που μπορεί να φορτιστεί στα λιμάνια. Το πλοίο θα μπορεί να καλύψει περίπου 300 έως 350 ναυτικά μίλια (555 έως 650 χλμ. περίπου) ανά φόρτιση και τα επίπεδα της μπαταρίας θα εμφανίζονται στις πλευρές του κύτους.
Επιπλέον, το σκάφος θα είναι εξοπλισμένο με τρία αναδυόμενα, αυτόνομα ηλιακά «κατάρτια». Με ύψος 50 μέτρα, τα πάνελ θα περιλαμβάνουν περίπου 1.500 τετραγωνικά μέτρα ηλιακών συλλεκτών και θα προσφέρουν συνολική επιφάνεια εκμετάλλευσης του ανέμου περίπου 740 τετραγωνικών μέτρων.
Η καινοτόμος εγκατάσταση θα παράγει πράσινη ενέργεια από τον ήλιο αλλά και επιπλέον πρόωση από τον άνεμο. Το βελτιωμένο σχήμα του πλοίου θα το βοηθήσει επίσης να εξοικονομήσει ενέργεια και να πλεύσει πιο ομαλά.
Η Hurtigruten ισχυρίζεται ότι μόνο το 0,1% των πλοίων παγκοσμίως χρησιμοποιούν αυτήν τη στιγμή τεχνολογία μηδενικών εκπομπών. Ως εκ τούτου, η στρατηγική ηλεκτροκίνησης της εταιρείας θα μπορούσε να αλλάξει δραστικά το ιστορικό βιωσιμότητας αλλά και τη φήμη του κλάδου.