Η γαλλική εταιρεία Euro Airship φαίνεται ότι έχει θέσει ως αποστολή της δύο πράγματα: να πείσει τον κόσμο ότι τα αερόπλοια είναι πλήρως ασφαλή αλλά και ότι αποτελούν το μέλλον των πτήσεων με μηδενικές εκπομπές ρύπων. Για να αποδείξει τους ισχυρισμούς της, η εταιρεία σχεδιάζει κάτι που θυμίζει μυθιστόρημα επιστημονικής φαντασίας: να κάνει το γύρο του κόσμου σε ένα ταξίδι χωρίς στάσεις ανεφοδιασμού, διανύοντας πάνω από 24.000 μίλια (39.000 χλμ. περίπου) σε μόλις 20 ημέρες.
Διαβάστε ακόμα: Αποικία στο βυθό της θάλασσας με κατοικίες, εργαστήρια και υποβρύχια ετοιμάζει η εταιρεία DEEP στη Βρετανία
Για να πραγματοποιήσει το μεγαλεπήβολο αυτό εγχείρημα, η Euro Airship αναπτύσσει στη Γαλλία ένα υπερσύγχρονο άκαμπτο αερόπλοιο με το όνομα «Solar Airship One», το οποίο διαφημίζεται ως κόσμημα τεχνολογίας, ενέργειας, απόδοσης και ασφάλειας. Για όσους δεν γνωρίζουν τι είναι τα άκαμπτα αερόπλοια, πρόκειται για έναν τύπο αεροσκάφους που ίπταται χάρη σε ένα τεράστιο περίβλημα με εσωτερικό σκελετό, το οποίο είναι γεμάτο με αέριο ελαφρύτερο από τον αέρα, όπως το ήλιο.
Αν και δεν πρόκειται για καινούργια εφεύρεση, τα άκαμπτα αερόπλοια και η εποχή τους τερματίστηκαν απότομα λόγω της τραγικής καταστροφής του γερμανικού επιβατικού «Χίντενμπουργκ» στις 6 Μαϊου του 1937. Το μοιραίο αερόπλοιο -το οποίο είχε πραγματοποιήσει ήδη 10 υπερατλαντικά ταξίδια, από τη Γερμανία στις ΗΠΑ- παραδόθηκε στις φλόγες κατά την προσπάθειά του να προσγειωθεί στο Νιου Τζέρσεϊ, προκαλώντας το θάνατο 35 εκ των 97 επιβαινόντων.
Το σύγχρονο «Solar Airship One» έχει το ίδιο σχήμα με το «Χίντενμπουργκ», χωρίς φυσικά την επισφάλειά του. Σύμφωνα με την εταιρεία, σχεδιάζει να πετάξει σε περισσότερες από 25 χώρες για 20 ημέρες χωρίς καμία στάση, χρησιμοποιώντας ένα υβριδικό σύστημα κίνησης που τροφοδοτείται από ηλιακή ενέργεια και υδρογόνο.
Το εσωτερικό του «μπαλονιού» θα διαθέτει 15 ξεχωριστές «δεξαμενές» αερίου, οι οποίες θα διαχειρίζονται μεμονωμένα από λογισμικό, παρέχοντας στο αερόπλοιο ταχύτερους ελιγμούς σε διαφορετικές συνθήκες. Το αεροσκάφος θα ολοκληρώσει το ταξίδι πετώντας σε μέσο ύψος 19.685 ποδιών (6 χλμ. περίπου).
Ενώ κανονικά το γεμάτο με ήλιο αεροσκάφος θα είχε εμβέλεια περίπου 540 ναυτικών μιλίων (1.000 χλμ. περίπου), η ηλιακή μεμβράνη του Airship One που είναι ενσωματωμένη στο πάνω μισό του «μπαλονιού» θα επαναφορτίζει τις μπαταρίες και θα τροφοδοτεί τους κινητήρες κατά τη διάρκεια της ημέρας. Το βράδυ, το σύστημα μετάδοσης κίνησης θα αλλάζει πηγή τροφοδοσίας, μεταβαίνοντας σε κυψέλες καύσιμου υδρογόνου για συνεχή λειτουργία.
Η κατασκευή του Solar Airship One θα ξεκινήσει τον επόμενο χρόνο και η τελική συναρμολόγηση έχει προγραμματιστεί να ολοκληρωθεί έως το 2025. Εάν όλα κινηθούν βάση προγράμματος, η εταιρεία θα μπορέσει στιγμή να ξεκινήσει το ταξίδι σε όλο τον κόσμο το 2026.
Μετά την περιοδεία, η Euro Airship σκοπεύει να προχωρήσει σε πλήρη πιστοποίηση με βάση την τεχνολογία που έχει δοκιμαστεί στην αποστολή. Ενώ το Solar Airship One θα κατασκευαστεί ως αερόπλοιο επίδειξης, η εταιρεία σχεδιάζει να παρουσιάσει τρία διαφορετικά μοντέλα που θα πωλούνται σε διαφορετικά μεγέθη, ώστε να ταιριάζουν σε διάφορους σκοπούς, συμπεριλαμβανομένων στρατιωτικών, επιστημονικών και πολιτικών χρήσεων. Για περισσότερες πληροφορίες μπορείτε να επισκεφθείτε τον ιστότοπο της Euro Airship.