Tα Όσκαρ δεν είναι ποτέ μια απλή τελετή βραβείων. Η 96η υπερπαραγωγή βρήκε θριαμβευτή τον «Οπενχάιμερ» του Κρίστοφερ Νόλαν με συνολικά επτά αγαλματίδια, ενώ το «Poor Things» του Γιώργου Λάνθιμου εξασφάλισε τέσσερα και η πρωταγωνίστριά του, Έμα Στόουν έλαβε το Όσκαρ πρώτου γυναικείου ρόλου, για δεύτερη φορά.
Το outfit
Η τελετή της Κυριακής έχει συνολικό κόστος 56,9 εκατ. δολαρίων, ενώ για το outfit των διάσημων ηθοποιών, προσκεκλημένων celebrities, που φοριέται μόνο μια φορά, δεν καταβάλλονται καθόλου ευκαταφρόνητα ποσά. Συγκεκριμένα, τo συνολάκι με το οποίο ντύνονται οι γυναίκες - σταρ για τα Όσκαρ εκτιμάται γύρω στα 10 εκατ. δολάρια, αλλά ορισμένες star έχουν ξεπεράσει αυτό το όριο. Η Lady Gaga φόρεσε ένα κολιέ Tiffany αξίας άνω των 30 εκατομμυρίων δολαρίων στα Όσκαρ του 2019.
Λίγα χρόνια νωρίτερα, το 2014, η Κέιτ Μπλάνσετ έβαλε ένα φόρεμα Armani αξίας 100.000 δολαρίων και κοσμήματα Chopard αξίας 18 εκατ. δολαρίων, ενώ η Σαρλίζ Θερόν εμπλούτισε την Dior τουαλέτα της, αξίας 90.000 δολαρίων με κοσμήματα Harry Winston ύψους 15,8 εκατ. δολαρίων. Το κόστος της ενδυμασίας για τα Όσκαρ ανέρχεται από 1,5 εκατ. δολάρια για τον μέσο παρευρισκόμενο και 266.000 δολάρια για έναν πρωτοεμφανιζόμενο.
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ: «Σπάει τα ταμεία» το Poor Things: Τα έσοδα και το κόστος της «χρυσής» ταινίας του Γιώργου Λάνθιμου
Κόκκινο χαλί και αγαλματίδιο
Παράλληλα, δεν είναι μόνο τα σύνολα των διασημοτήτων που κοστίζουν ακριβά, αλλά και το ίδιο το έδαφος στο οποίο περπατούν. Το κόκκινο χαλί 4.645 τετραγωνικών μέτρων κάτω από τα πόδια τους υπολογίζεται σε 24.700 δολάρια. Και αυτό δεν περιλαμβάνει καν τους μισθούς των 18 εργαζομένων που απαιτείται να τοποθετήσει το χαλί κατά τη διάρκεια δύο ημερών.
Βεβαίως, δεν υπάρχει χρηματικό έπαθλο για να κερδίσεις ένα Όσκαρ—και το επιχρυσωμένο αγαλματίδιο 24 καρατίων που παίρνουν οι νικητές στο σπίτι τους αποτιμάται μόνο σε περίπου 400 δολάρια. Αλλά οι ηθοποιοί που θα κερδίσουν το Όσκαρ Α' Ανδρικού ή Α' Γυναικείου Ρόλου μπορούν να διεκδικήσουν αύξηση 20% στο συμβόλαιο που θα κλείσουν για την επόμενη ταινία τους.
Οικοδεσπότης και δώρα... παρηγοριάς
Μερικοί «χαμένοι» των Όσκαρ εξακολουθούν να παίρνουν ένα έπαθλο παρηγοριάς με τη μορφή της περιβόητης τσάντας με τα καλούδια. Οι 25 υποψήφιοι στις κατηγορίες υποκριτικής και σκηνοθεσίας, καθώς και ο οικοδεσπότης Τζίμι Κίμελ, θα πάρουν στο σπίτι μια τσάντα - δώρο «Everybody Wins» αξίας άνω των 180.000 δολαρίων, ανέφερε το CNBC.
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ: Φτωχότερο το Dragon Ball των 24 δισ. δολαρίων χωρίς τον Ακίρα Τοριγιάμα
Το πιο... μεγαλόκαρδο δώρο στη φετινή τσάντα δώρων είναι μια διαμονή τριών διανυκτερεύσεων αξίας 50.000 δολαρίων στο Chalet Zermatt Peak, ένα θέρετρο για σκι στις Ελβετικές Άλπεις. Οι υποψήφιοι μπορούν να προσκαλέσουν έως και εννέα επισκέπτες για ιδιωτική χρήση του σαλέ. Το 2022, ο Κίμελ αποκάλυψε στην μεταμεσονύχτια εκπομπή του ότι πληρώθηκε 15.000 δολάρια την πρώτη φορά που παρουσίασε τα Όσκαρ το 2017. «Ακούγεται πολύ για μια νύχτα, αλλά είναι μήνες δουλειάς μέχρι να το πετύχουμε», πρόσθεσε ο διάσημος παρουσιαστής.
Oscarnomics
Παράλληλα, όσοι θέλουν να διαφημιστούν κατά τη διάρκεια των Όσκαρ, ξοδεύουν 1,85 εκατ. δολάρια για τηλεοπτικό χρόνο 30 δευτερολέπτων, ενώ η τελετή προσφέρει συνολικά 120 εκατ. δολάρια σε διαφημιστικά έσοδα για το ABC. Επίσης, υπάρχει μια πιθανότητα οι διαφημιστές να κερδίσουν τα λεφτά τους, όπως το 2022, όταν το κοινό των Όσκαρ αυξήθηκαν κατά 555.000 αφού ο Γουίλ Σμιθ χαστούκισε τον Κρις Ροκ, προσελκύοντας συνολικά 16,6 εκατ. θεατές! Το WalletHub εκτιμά ότι η ετήσια τελετή ενισχύει την οικονομία του Λος Άντζελες κατά περίπου 170 εκατ. δολάρια, ενώ οι ταινίες που διακρίνονται βλέπουν μια μέση αύξηση των εγχώριων πωλήσεών τους κατά 7,8 εκατ. δολάρια.
Όσκαρ Α΄ γυναικείου ρόλου στην Έμμα Στόουν («Poor Things»)
Η Έμμα Στόουν έλαβε το Όσκαρ πρώτου γυναικείου ρόλου -για δεύτερη φορά-, για την ερμηεία της στην μπαρόκ κωμωδία του Γιώργου Λάνθιμου «Poor Things». Ήδη βραβευμένη για τον ρόλο της στην ταινία «La La Land», η 35χρονη αμερικανίδα ηθοποιός αυτή τη φορά ενσάρκωσε μια αυτόχειρα την οποία επαναφέρει στη ζωή εκκεντρικός επιστήμονας εμφυτεύοντάς της εγκέφαλο αγέννητου εμβρύου και ξεκινά να ανακαλύπτει τη ζωή από την αρχή, χωρίς αιδώ ή προκαταλήψεις. Επικράτησε των Λίλι Γκλάντστοουν («Δολοφόνοι του ανθισμένου φεγγαριού»), Σάντρα Χούλερ («Ανατομία μιας πτώσης»), Κάρι Μάλιγκαν («Maestro») και Ανέτ Μπένινγκ («Nyad»).
Όσκαρ καλύτερης ταινίας στο «Οπενχάιμερ»
Το φιλμ «Οπενχάιμερ» του Κρίστοφερ Νόλαν έλαβε το Όσκαρ καλύτερης ταινίας, επισφραγίζοντας την κυριαρχία του τη βραδιά που εξασφάλισε συνολικά επτά αγαλματίδια.
Το πορτρέτο του πατέρα της ατομικής βόμβας, που είχε την ιδιαιτερότητα ότι αντιμετωπίστηκε με διθυράμβους από την κριτική και γνώρισε εμπορική επιτυχία στις αίθουσες, με εισπράξεις που ξεπέρασαν το ένα δισεκατομμύριο δολάρια παγκοσμίως, επικράτησε των «Μπάρμπι», «Ανατομία μιας πτώσης», «Poor things» και «Τα παιδιά του χειμώνα», μεταξύ άλλων, μια χρονιά που γενικά οι ταινίες χαρακτηρίστηκαν υψηλού βαθμού ποιότητας.
Όσκαρ Α΄ ανδρικού ρόλου στον Κίλιαν Μέρφι για το «Οπενχάιμερ»
Ο ιρλανδός ηθοποιός Κίλιαν Μέρφι έλαβε το Όσκαρ πρώτου ανδρικού ρόλου για την ενσάρκωση του πατέρα της ατομικής βόμβας στο φιλμ «Οπενχάιμερ» του Κρίστοφερ Νόλαν.
Ο 47χρονος, που ερμηνεύει με τον παράδοξα εύθραυστο τρόπο του τον φυσικό που ανέτρεψε την ιστορία, επικράτησε των Πολ Τζιαμάτι («Τα παιδιά του χειμώνα»), Μπράντλι Κούπερ («Maestro»), Τζέφρι Ράιτ («American Fiction») και Κόλμαν Ντομίνγκο («Rustin»).
Όσκαρ σκηνοθεσίας στον Κρίστοφερ Νόλαν για το «Οπενχάιμερ»
Ο Κρίστοφερ Νόλαν έλαβε το Όσκαρ σκηνοθεσίας για το φιλμ «Οπενχάιμερ», το πορτρέτο του πατέρα της ατομικής βόμβας, ταινία η οποία έλαβε διθυραμβικές κριτικές και γνώρισε επίσης εμπορική επιτυχία.
Το μάλλον απρόβλεπτο, ραφιναρισμένο μπλοκμπάστερ, το οποίο έσπασε το φράγμα του ενός δισεκατομμυρίου δολαρίων στο παγκόσμιο box office, είχε μετατρέψει ήδη τον 53χρονο αμερικανοβρετανό σκηνοθέτη στο φαβορί των βραβείων. Επικράτησε των Μάρτιν Σκορσέζε («Οι δολοφόνοι του ανθισμένου φεγγαριού»), Ζιστίν Τριέ («Ανατομία μιας πτώσης»), Γιώργου Λάνθιμου («Poor Things») και Μπράντλι Κούπερ («Maestro»).
Όσκαρ Β΄ ανδρικού ρόλου στον Ρόμπερτ Ντάουνι Τζούνιορ («Οπενχάιμερ»)
Ο Ρόμπερτ Ντάουνι Τζούνιορ έλαβε το Όσκαρ δεύτερου ανδρικού ρόλου για την ερμηνεία του στην ταινία «Οπενχάιμερ», στον ρόλο του γραφειοκράτη που μετατρέπεται σε νέμεση του κεντρικού ήρωα.
Η παρουσία του στο πορτρέτο του πατέρα της ατομικής βόμβας το οποίο φιλοτέχνησε ο Κρίστοφερ Νόλαν είναι καθοριστική για την ταπείνωση του επιστήμονα μετά τον Β΄ Παγκόσμιο Πόλεμο. Επέτρεψε στον Ρόμπερτ Ντάουνι Τζούνιοτ να επικρατήσει των άλλων διεκδικητών του βραβείου, των Ράιαν Γκόσλινγκ («Μπάρμπι»), Ρόμπερτ ντε Νίρο («Οι δολοφόνοι του ανθισμένου φεγγαριού»), Μαρκ Ράφαλο («Poor things») και Στέρλινγκ Κ. Μπράουν («American Fiction»).
Όσκαρ Β΄ Γυναικείου Ρόλου στη Ντέι’Βάιν Τζόι Ράντολφ («Τα παιδιά του χειμώνα»)
Η Ντέι’Βάιν Τζόι Ράντολφ έλαβε το βραβείο δεύτερου γυναικείου ρόλου για την ενσάρκωση της πενθούσας μαγείρισσας στη χριστουγεννιάτικη ταινία «Τα παιδιά του χειμώνα» («The Holdovers», σε σκηνοθεσία Αλεξάντερ Πέιν).
Η ερμηνεία της 37χρονης αφροαμερικανίδας ηθοποιού στον ρόλο της Μέρι Λαμ της χάρισε την επικράτηση έναντι βαρύτερων ονομάτων: το βραβείο διεκδικούσαν επίσης η Τζόντι Φόστερ («Nyad»), η Αμέρικα Φερέρα («Μπάρμπι»), η Έμιλι Μπλαντ («Οπενχάιμερ»), και η Ντανιέλ Μπρουκς («The Color Purple»).
Ακολουθεί κατάλογος των νικητών στις κυριότερες κατηγορίες της 96ης τελετής απονομής των βραβείων Όσκαρ.
Το φιλμ «Οπενχάιμερ» του Κρίστοφερ Νόλαν ήταν ο θριαμβευτής της βραδιάς, με συνολικά επτά αγαλματίδια, ενώ το «Poor Things» του Γιώργου Λάνθιμου εξασφάλισε τέσσερα.
Καλύτερης ταινίας
«Οπενχάιμερ»
Καλύτερης σκηνοθεσίας
Κρίστοφερ Νόλαν, «Οπενχάιμερ»
Α΄ γυναικείου ρόλου
Έμμα Στόουν, «Poor Things»
Α΄ ανδρικού ρόλου
Κίλιαν Μέρφι, «Οπενχάιμερ»
Β΄ γυναικείου ρόλου
Ντέι’Βάιν Τζόι Ράντολφ, «Τα παιδιά του χειμώνα»
Β΄ ανδρικού ρόλου
Ρόμπερτ Ντάουνι Τζούνιορ, «Οπενχάιμερ»
Ξένης ταινίας
«Η Ζώνη του Ενδιαφέροντος» (Βρετανία)
Ταινίας ανιμέισον
«Το αγόρι και ο ερωδιός», του Χαγιάο Μιγιαζάκι
Ντοκιμαντέρ
«20 ημέρες στην Μαριούπολη»
Πρωτότυπου σεναρίου
«Ανατομία μιας πτώσης»
Διασκευασμένου σεναρίου
«American Fiction»
Μουσικής
«Οπενχάιμερ»
Πρωτότυπου τραγουδιού
«What Was I Made For?», «Μπάρμπι»
Ήχου
«Η ζώνη του ενδιαφέροντος»
Σχεδιασμού παραγωγής
«Poor things»
Φωτογραφίας
«Οπενχάιμερ»
Κοστουμιών
«Poor Things»
Σύντομης ταινίας ανιμέισον
«War is Over! Inspired by the Music of John & Yoko»
Σύντομου ντοκιμαντέρ
«The Last Repair Shop».