Την πρώτη θέση του κόσμου ως η πιο πολυσύχναστη διεθνής αεροπορική διαδρομή κέρδισε το Χονγκ Κονγκ - Ταϊπέι, σύμφωνα με έκθεση της εταιρείας πληροφοριών αεροπορίας OAG. Η πτήση – που για τελευταία φορά κατείχε την πρωτιά το 2019 – βρέθηκε ξανά στην κορυφή της λίστας, παρά το γεγονός ότι η χωρητικότητα θέσεων παραμένει κατά 15% χαμηλότερη από τα προ της πανδημίας επίπεδα.
Μάλιστα, 7 από τα 10 πιο πολυσύχναστα διεθνή δρομολόγια στον κόσμο βρίσκονται στην περιοχή Ασίας - Ειρηνικού, αν και η χωρητικότητα θέσεων σε πολλά από αυτά τα δρομολόγια δεν έχει ακόμη ανακάμψει στα επίπεδα του 2019. Μάλιστα, 2 δρομολόγια στον κατάλογο -αμφότερα στη Μέση Ανατολή- παρουσιάζουν σημαντική αύξηση από το 2019.
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ: Skiplagging: Το κόλπο για φθηνά εισιτήρια που «νευριάζει» τις αεροπορικές
Το 2ο πιο πολυσύχναστο δρομολόγιο, Κάιρο προς Τζέντα, διαθέτει περίπου 5,5 εκατ. διαθέσιμες θέσεις, δηλαδή 62% περισσότερες από τα επίπεδα του 2019. Το 3ο πιο πολυσύχναστο δρομολόγιο – Σεούλ Ιντσέον προς Τόκιο Ναρίτα – παρουσίασε επίσης σημαντική αύξηση (68%) σε σχέση με τα προ της πανδημίας επίπεδα.
Πολλοί παράγοντες εξηγούν το γιατί, σύμφωνα με τον Τζον Γκραντ, επικεφαλής αναλυτής της OAG. «Πρώτον, με την κινεζική διεθνή αγορά να ανακάμπτει ακόμη αργά, οι αεροπορικές εταιρείες αναγκάστηκαν να διαθέσουν αεροσκάφη σε άλλες αγορές. Και η Ιαπωνία είναι ένας πολύ δημοφιλής προορισμός αυτή τη στιγμή», δήλωσε.
«Συν τοις άλλοις έχουν εισέλθει στην αγορά μερικοί νέοι αερομεταφορείς, συμπεριλαμβανομένων αεροπορικών εταιρειών όπως η Eastar και η Air Japan. Και τέλος το αεροδρόμιο Haneda είναι ουσιαστικά γεμάτο, οπότε η νέα χωρητικότητα έπρεπε να πάει στη Narita» επεσήμανε. Το δρομολόγιο που συνδέει την Κουάλα Λουμπούρ και τη Σιγκαπούρη, το οποίο ήταν το πιο πολυσύχναστο διεθνές δρομολόγιο του 2023, μετακινήθηκε στην 4η θέση, με θέσεις 3% κάτω από τα επίπεδα του 2019.
Το δρομολόγιο Μπανγκόκ προς Χονγκ Κονγκ, το 7ο πιο πολυσύχναστο δρομολόγιο, επίσης δεν έχει αποκατασταθεί πλήρως, παραμένοντας 13% πίσω από την προ της πανδημίας χωρητικότητα. Το δρομολόγιο Νέα Υόρκη-JFK προς Λονδίνο-Χίθροου είναι το μοναδικό δρομολόγιο στην πρώτη 10άδα που προσγειώνεται στη Βόρεια Αμερική και την Ευρώπη.
Η χωρητικότητα των θέσεων στο δρομολόγιο αυξήθηκε κατά 3% πέρυσι, φθάνοντας τα 4 εκατ. θέσεις. Οι πτήσεις από τη Λατινική Αμερική δεν μπήκαν στη λίστα των 10 κορυφαίων, αλλά η OAG αναφέρει ότι το πιο πολυσύχναστο διεθνές δρομολόγιο στην περιοχή είναι αυτό που συνδέει το Ορλάντο της Φλόριντα με το Σαν Χουάν του Πουέρτο Ρίκο, με 2,3 εκατ. θέσεις.
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ: Η «μεγαλύτερη πτήση στον κόσμο» ξεκινά - Ποιες πόλεις θα συνδέει
Τα πιο πολυσύχναστα δρομολόγια εσωτερικού
Τα δρομολόγια εσωτερικών πτήσεων είναι πολύ πιο πολυσύχναστα από τα διεθνή, όσον αφορά τον όγκο των προγραμματισμένων θέσεων. Το πιο πολυσύχναστο δρομολόγιο στον κόσμο βρίσκεται στη Νότια Κορέα, συνδέοντας τη Σεούλ με το νησί Τζέτζου. Περίπου 14,2 εκατ. θέσεις ήταν διαθέσιμες στη διαδρομή αυτή το 2024, που αντιστοιχεί σε περίπου 39.000 θέσεις ανά ημέρα. Και αυτό παρά το γεγονός ότι η χωρητικότητα στη διαδρομή εξακολουθεί να είναι κατά 19% χαμηλότερη από τα προ της πανδημίας επίπεδα.
Σύμφωνα με την έκθεση, 9 από τα 10 πιο πολυσύχναστα δρομολόγια εσωτερικών αεροπορικών εταιρειών για το 2024 βρίσκονται στην περιοχή Ασίας-Ειρηνικού. Το δρομολόγιο που συνδέει το Χοκάιντο με το Τόκιο βρίσκεται στο Νο. 2, ακολουθούμενο από ένα άλλο δρομολόγιο στην Ιαπωνία – αυτό που συνδέει την πόλη Φουκουόκα με το Τόκιο.
Η πιο πολυσύχναστη αεροπορική διαδρομή της Κίνας συνδέει τις δύο μεγαλύτερες πόλεις της – το Πεκίνο με τη Σαγκάη – με περίπου 7,7 εκατ. θέσεις, λίγο πριν από τα 7 εκατ. θέσεις που πετούν μεταξύ Γκουανγκζού και Σαγκάης. Οι θέσεις στο τελευταίο δρομολόγιο μειώθηκαν από τα επίπεδα του 2023, λόγω της «αναπροσαρμογής» του 2019.
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ: Μετά κόπων και βασάνων... πουλήθηκε η έπαυλη του Μάικλ Τζόρνταν
«Κατά τη διάρκεια της πανδημίας, οι τοπικές κινεζικές αεροπορικές εταιρείες ανακατεύθυναν τη διεθνή χωρητικότητα σε εσωτερικές υπηρεσίες και το δρομολόγιο αυτό παρουσίασε μεγάλη αύξηση», τόνισε ο Γκραντ. «Αυτό που βλέπουμε τώρα είναι η αναπροσαρμογή της χωρητικότητας πίσω σε πιο φυσιολογικά επίπεδα, καθώς οι κινεζικοί αερομεταφορείς επιστρέφουν σιγά-σιγά περισσότερες διεθνείς υπηρεσίες» πρόσθεσε. Η μεγαλύτερη αύξηση σε αυτόν τον κατάλογο είναι στη Σαουδική Αραβία, με τις θέσεις στο δρομολόγιο που συνδέει την Τζέντα με το Ριάντ να αυξάνονται κατά 9% από το 2019.