Tip of the Day

Επιχειρήσεις: Αυτά είναι τα "κλειδιά" για ένα πιο πράσινο marketing

08-10-2021 | 09:27
Viber Whatsapp Μοιράσου το
Οι ενημερωμένοι καταναλωτές αναγνωρίζουν τις προθέσεις μιας στρατηγικής marketing.

Το "πράσινο" mareting δεν είναι μόνο διαφήμιση και ανάδειξη της οικολογικής ταυτότητας ενός προϊόντος ή υπηρεσίας. Μια βιώσιμη στρατηγική είναι πολλά περισσότερα και σίγουρα είναι "πελατοκεντρική", κάτι που συχνά αγνοούν οι επικεφαλής των επιχειρήσεων. Υπάρχουν όμως κάποιες παράμετροι που μπορούν να δημιουργήσουν τις προϋποθέσεις ώστε μια εταιρεία να καταστεί πραγματικά βιώσιμη και να το ... δείξει στους πελάτες της.

Οι ενημερωμένοι καταναλωτές αναγνωρίζουν τις προθέσεις μιας στρατηγικής marketing. Τα αυθεντικά μηνύματα σχετικά με τη δέσμευση μιας εταιρείας σε περιβαλλοντικά και κοινωνικά ζητήματα - είτε πρόκειται για ελαχιστοποίηση των αποβλήτων, είτε για εξοικονόμηση ενέργειας ή μείωση ρύπανσης μπορούν να βοηθήσουν την εταιρεία να διατηρήσει ένα πιστό κοινό (loyalty). Οι εταιρείες δεν πρέπει να υπερεκτιμούν τα οφέλη ενός προϊόντος. Τα μηνύματα πρέπει να είναι γνήσια και ειλικρινή.

Μια εταιρεία δεν πρέπει να εφησυχάζει αλλά να αναζητά συνεχώς νέους τρόπους βελτίωσης του αποτυπώματός της. Για το λόγο αυτό πρέπει να βασίζεται σε στοιχεία, στατιστικές, να συλλέγει δεδομένα και να τα παρακολουθεί. Για παράδειγμα, μια δημοσκόπηση του Stand.earth/NRDC το 2019 έδειξε ότι το 85% των Αμερικανών θέλει πιο "πράσινο" χαρτί υγείας. Στην αγορά κυκλοφορούν λογισμικά που επιτρέπουν στη διοίκηση να αλληλεπιδρά με τους πελάτες σε πραγματικό χρόνο αμέσως μετά από ένα ερώτημα υποστήριξης. Η συλλογή ανατροφοδότησης με αυτόν τον τρόπο βοηθά στην λήψη επιχειρηματικών αποφάσεων, είτε αυτές αφορούν σε απλά καθημερινά ζητήματα είτε σε σοβαρές αποφάσεις στρατηγικής και ανάπτυξης.

Η συνεργασία με οργανώσεις που πρεσβεύουν τις ίδιες αξίες με την εταιρεία αποτελεί άλλη μία τακτική που μπορεί να αποδώσει. Η ευθυγράμμιση της εταιρείας με οργανισμούς που υποστηρίζουν ένα βιώσιμο μέλλον μπορεί να συμβάλει στην ενίσχυση της αξιοπιστίας της και να αναδειχθεί πρωτοπόρος στις δράσεις της για το περιβάλλον. Για το σκοπό αυτό, υπάρχουν ευκαιρίες για συνεργασίες, συμμετοχές ή κοινά προγράμματα μάρκετινγκ με μη κερδοσκοπικούς οργανισμούς αφιερωμένους στην προώθηση πιο πράσινων πρακτικών.

Η πραγματικότητα είναι ότι δεν μπορούμε να πουλήσουμε με επιτυχία ένα προϊόν βασισμένο εξ ολοκλήρου σε περιβαλλοντικά οφέλη. Για μεγαλύτερες αγορές - όπως σπίτια, αυτοκίνητα και συσκευές - για τις οποίες η μακροζωία είναι πιο σημαντική, πιθανότατα συνυπολογίζονται και άλλοι παράγοντες. Ωστόσο, τα φθηνά, καθημερινά είδη - όπως ένα φλιτζάνι καφέ - δεν χαίρουν πάντα της ίδιας εκτίμησης. Είναι σημαντικό να ληφθεί υπόψη η αξία και η ευκολία κατά την εμπορία προϊόντων φιλικών προς το περιβάλλον.

Η επιτυχής προβολή των πράσινων πλεονεκτημάτων ενός προϊόντος απαιτεί από την εταιρεία να είναι αυθεντική και να αποφεύγει την υπερβολική διαφήμιση.

Πηγή: Forbes

Διαβάστε περισσότερα άρθρα της στήλης Tip of the Day

Ακολουθήστε το insider.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.

Όλες οι ειδήσεις

23:58

Βρετανία: Το Λονδίνο εκφράζει ανησυχία για τον κίνδυνο κλιμάκωσης μετά την επίθεση στα υψίπεδα του Γκολάν

23:39

Στα χέρια της ΕΛΑΣ 54χρονος που διακινούσε πακέτα κινητής τηλεφωνίας σε εμπλεκόμενους σε εγκληματικές ενέργειες

23:16

Συνελήφθησαν δύο άτομα που καταζητούνταν διεθνώς για διακίνηση ναρκωτικών και συνέργεια σε ανθρωποκτονία

22:49

Κεχαγιά για υποκλοπές: Η κυβέρνηση είναι υπόλογη, ο κ. Μητσοτάκης θα λογοδοτήσει

22:17

Γαλλία: Το Παρίσι καταδικάζει την επίθεση με ρουκέτες στο Γκολάν, κάνει έκκληση για αυτοσυγκράτηση

21:48

ΗΠΑ-Ιαπωνία: Καταγγέλλουν τις αποσταθεροποιητικές ενέργειες της Κίνας

21:19

Γάζα: Τουλάχιστον 39.324 Παλαιστίνιοι έχουν σκοτωθεί σε ισραηλινά πλήγματα από τις 7 Οκτωβρίου

21:01

ΥΠΕΞ: Καταδικάζει την επίθεση στη Ματζάλ Σαμς - Έκκληση για αυτοσυγκράτηση

20:54

IQFoil ανδρών: Αναβλήθηκαν οι ιστιοδρομίες λόγω απουσίας αέρα, αύριο ρίχνεται στη «μάχη» ο Κοκκαλάνης

20:50

Team USA από άλλο... πλανήτη διάλυσε τη Σερβία

20:46

Μενδώνη: Εγκαινίασε το Διαχρονικό Μουσείο στην Τήλο

20:33

Μπλίνκεν: Κατηγορεί την Χεζμπολάχ για την επίθεση στα υψίπεδα του Γκολάν

20:23

Πέτρος Τσιτσιπάς: Είναι ένα όνειρο η συμμετοχή μου με τον Στέφανο στους Αγώνες

20:10

Σκέιτμπορντ: «Νταμπλ» της Ιαπωνίας με χρυσό και αργυρό στις γυναίκες

20:03

Θεσσαλονίκη: Μία νεκρή από φωτιά που ξέσπασε σε διαμέρισμα 5ου ορόφου

19:57

Πυροσβεστική: 39 αγροτοδασικές πυρκαγιές το τελευταίο εικοσιτετράωρο σε όλη την χώρα

19:43

Νίκησε ο Ναδάλ και παίζει στον Β' γύρο με τον Τζόκοβιτς

19:37

ΟΗΕ: Ο Αντόνιο Γκουτέρες καταδικάζει την πολύνεκρη επίθεση στο Γκολάν

19:25

Χάθηκε το «όνειρο» του τρίτου χρυσού μεταλλίου για τον Χούλιο Σέζαρ Λα Κρουζ

19:21

Τσιάρας: Εφαρμογή όλων των πρωτοκόλλων και στην Κορινθία για τον περιορισμό τη πανώλης των μηρυκαστικών

19:16

Γερμανία: Σε μυστικές διαπραγματεύσεις για απελάσεις βίαιων ισλαμιστών

19:00

Ξεφουσκώνει το trade των mega caps τεχνολογίας; - Τι απαντά η Goldman Sachs

18:44

«Ίδρωσε» αλλά προκρίθηκε ο Στέφανος Τσιτσιπάς

18:35

Οι γαλλικές αρχές ερευνούν απειλές κατά των Ισραηλινών αθλητών

18:33

Ολυμπιακοί αγώνες: Αποκλείστηκε ο Πέτρος Τσιτσιπάς

18:27

Συνάντηση Μητσοτάκη - Σακελλαροπούλου τη Δευτέρα

18:13

Ολυμπιακοί αγώνες: Πλήθος αστέρων στην επιστροφή της Μπάιλς

17:52

Αίγυπτος: Aναγκαιότητα στήριξης του Λιβάνου εν μέσω της κλιμακούμενης έντασης με το Ισραήλ

17:32

Τουρκία: «Παραμύθι» χαρακτηρίζει τη «γαλάζια πατρίδα» πρώην πρέσβης και βουλευτής του CHP

17:17

Ολυμπιακοί αγώνες: Στην παράταση γλύτωσε το κάζο η Ισπανία κόντρα στην Κίνα στο μπάσκετ γυναικών