Tip of the Day

Επιχειρήσεις: Σώζοντας τους πελάτες από τις «κακοτοπιές» της εφοδιαστικής αλυσίδας

29-11-2021 | 07:40
Viber Whatsapp Μοιράσου το
Τι πρέπει να κάνουν οι εμπορικές επιχειρήσεις για να μην δυσαρεστηθούν οι πελάτες κατά την παραγγελία.

Οι φετινές γιορτινές αγορές προμηνύονται λίγο πιο επεισοδιακές σε σχέση με άλλες χρονιές καθώς η εφοδιαστική αλυσίδα εξακολουθεί να «αγκομαχά» λόγω ελλείψεων βασικών εξαρτημάτων, υπερβολικού φόρτου εργασίας ενώ σε κάποιες περιπτώσεις η εμπειρία της πανδημίας δεν φαίνεται να αξιοποιείται πλήρως από κάποιες εταιρείες ταχυμεταφορών δημιουργώντας δυσαρέσκειες στους καταναλωτές.

Για να βοηθήσουν τους καταναλωτές να αντιμετωπίσουν αυτές τις προκλήσεις, οι έμποροι λιανικής θα πρέπει να επικοινωνούν καθαρά και προληπτικά με τους πελάτες, τη σωστή στιγμή, με το σωστό μήνυμα, μέσω των κατάλληλων καναλιών. Έχοντας υπόψη αυτά τα τρία σημεία αναφοράς, οι επιχειρήσεις λιανικής θα μπορέσουν να αντεπεξέλθουν ευκολότερα σε αυτήν την ασυνήθιστη εορταστική περίοδο, χτίζοντας παράλληλα μια αφοσιωμένη πελατειακή βάση.

Όσον αφορά την επικοινωνία με τους πελάτες — ειδικά αυτή τη σεζόν — η καλύτερη προσέγγιση έχει να κάνει με την «πρόληψη». Οι πελάτες μπορεί να είναι πιο ανοιχτοί στην επικοινωνία από τους λιανοπωλητές από ό,τι θα περίμενε κανείς και για το λόγο αυτό οι επιχειρήσεις θα πρέπει να εκμεταλλευτούν κανάλια όπως τα μηνύματα SMS για να τους ενθαρρύνουν και να τους υπενθυμίζουν να ψωνίζουν νωρίς, να παρακολουθούν τα προϊόντα που τους ενδιαφέρουν και να παρακολουθούν την κατάσταση αποστολής των παραγγελιών τους.

Το μυστικό της επιτυχίας είναι η σαφήνεια και η φερεγγυότητα. Αν μια επιχείρηση διασφαλίσει ότι ο πελάτης θα λάβει το προϊόν εγκαίρως και σε καλή τιμή, τότε είναι πιθανό να συνεχίσουν να συμμετέχουν στις επικοινωνίες και να συνεχίσουν τη συζήτηση με το επιχείρηση.

Εξίσου σημαντικό είναι η επιλογή του καναλιού επικοινωνίας που επιθυμεί ο κάθε πελάτης. Αυτό εντοπίζεται εύκολα καθώς συνήθως οι επιχειρήσεις «πετυχαίνουν» τους πελάτες στο κανάλι που προτιμούν. Είναι αυτό που συνήθως χρησιμοποιούν.

Σύμφωνα με μια έρευνα από την εταιρεία δεδομένων Loqate, το email είναι η προτιμώμενη μέθοδος για τη λήψη ενημερώσεων παραγγελιών για το 56% των καταναλωτών, ενώ ακολουθεί το SMS. Ωστόσο, οι επιχειρήσεις πρέπει να υπερβούν αυτές τις γενικές τάσεις και να προσεγγίσουν τις ατομικές προτιμήσεις των πελατών. Υπάρχει ένας αριθμός μεθόδων για τη συλλογή αυτού του είδους πληροφοριών και σίγουρα μπορούν να χρησιμοποιηθούν περισσότερες από μία όπως είναι ένα σύντομο ερωτηματολόγιο προς τους πελάτες και η παρακολούθηση της απόδοσης της εκάστοτε μορφής επικοινωνίας.

Το περιεχόμενο του μηνύματος αποτελεί επίσης ένα σημαντικό κριτήριο. Δεν ενδείκνυνται τα μακροσκελή μηνύματα, τα κακώς μεταφρασμένα μηνύματα, τα ασαφή μηνύματα και φυσικά η πολύ καθυστερημένη ανταπόκριση ή αποστολή μηνυμάτων επιβεβαίωσης παραγγελίας, απάντησης σε αιτήματα κλπ.

Διαβάστε περισσότερα άρθρα της στήλης Tip of the Day

Ακολουθήστε το insider.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.

Όλες οι ειδήσεις

23:58

Βρετανία: Το Λονδίνο εκφράζει ανησυχία για τον κίνδυνο κλιμάκωσης μετά την επίθεση στα υψίπεδα του Γκολάν

23:39

Στα χέρια της ΕΛΑΣ 54χρονος που διακινούσε πακέτα κινητής τηλεφωνίας σε εμπλεκόμενους σε εγκληματικές ενέργειες

23:16

Συνελήφθησαν δύο άτομα που καταζητούνταν διεθνώς για διακίνηση ναρκωτικών και συνέργεια σε ανθρωποκτονία

22:49

Κεχαγιά για υποκλοπές: Η κυβέρνηση είναι υπόλογη, ο κ. Μητσοτάκης θα λογοδοτήσει

22:17

Γαλλία: Το Παρίσι καταδικάζει την επίθεση με ρουκέτες στο Γκολάν, κάνει έκκληση για αυτοσυγκράτηση

21:48

ΗΠΑ-Ιαπωνία: Καταγγέλλουν τις αποσταθεροποιητικές ενέργειες της Κίνας

21:19

Γάζα: Τουλάχιστον 39.324 Παλαιστίνιοι έχουν σκοτωθεί σε ισραηλινά πλήγματα από τις 7 Οκτωβρίου

21:01

ΥΠΕΞ: Καταδικάζει την επίθεση στη Ματζάλ Σαμς - Έκκληση για αυτοσυγκράτηση

20:54

IQFoil ανδρών: Αναβλήθηκαν οι ιστιοδρομίες λόγω απουσίας αέρα, αύριο ρίχνεται στη «μάχη» ο Κοκκαλάνης

20:50

Team USA από άλλο... πλανήτη διάλυσε τη Σερβία

20:46

Μενδώνη: Εγκαινίασε το Διαχρονικό Μουσείο στην Τήλο

20:33

Μπλίνκεν: Κατηγορεί την Χεζμπολάχ για την επίθεση στα υψίπεδα του Γκολάν

20:23

Πέτρος Τσιτσιπάς: Είναι ένα όνειρο η συμμετοχή μου με τον Στέφανο στους Αγώνες

20:10

Σκέιτμπορντ: «Νταμπλ» της Ιαπωνίας με χρυσό και αργυρό στις γυναίκες

20:03

Θεσσαλονίκη: Μία νεκρή από φωτιά που ξέσπασε σε διαμέρισμα 5ου ορόφου

19:57

Πυροσβεστική: 39 αγροτοδασικές πυρκαγιές το τελευταίο εικοσιτετράωρο σε όλη την χώρα

19:43

Νίκησε ο Ναδάλ και παίζει στον Β' γύρο με τον Τζόκοβιτς

19:37

ΟΗΕ: Ο Αντόνιο Γκουτέρες καταδικάζει την πολύνεκρη επίθεση στο Γκολάν

19:25

Χάθηκε το «όνειρο» του τρίτου χρυσού μεταλλίου για τον Χούλιο Σέζαρ Λα Κρουζ

19:21

Τσιάρας: Εφαρμογή όλων των πρωτοκόλλων και στην Κορινθία για τον περιορισμό τη πανώλης των μηρυκαστικών

19:16

Γερμανία: Σε μυστικές διαπραγματεύσεις για απελάσεις βίαιων ισλαμιστών

19:00

Ξεφουσκώνει το trade των mega caps τεχνολογίας; - Τι απαντά η Goldman Sachs

18:44

«Ίδρωσε» αλλά προκρίθηκε ο Στέφανος Τσιτσιπάς

18:35

Οι γαλλικές αρχές ερευνούν απειλές κατά των Ισραηλινών αθλητών

18:33

Ολυμπιακοί αγώνες: Αποκλείστηκε ο Πέτρος Τσιτσιπάς

18:27

Συνάντηση Μητσοτάκη - Σακελλαροπούλου τη Δευτέρα

18:13

Ολυμπιακοί αγώνες: Πλήθος αστέρων στην επιστροφή της Μπάιλς

17:52

Αίγυπτος: Aναγκαιότητα στήριξης του Λιβάνου εν μέσω της κλιμακούμενης έντασης με το Ισραήλ

17:32

Τουρκία: «Παραμύθι» χαρακτηρίζει τη «γαλάζια πατρίδα» πρώην πρέσβης και βουλευτής του CHP

17:17

Ολυμπιακοί αγώνες: Στην παράταση γλύτωσε το κάζο η Ισπανία κόντρα στην Κίνα στο μπάσκετ γυναικών